۸ راه حل برای جاسازی وسایل اتاق کودک تان

۸ راه حل برای جاسازی وسایل اتاق کودک تان

جاسازی وسایل اتاق کودک‌ ؛ کودکان گرچه بسیار کوچک هستند اما وسایل‌شان حجیم است و فضای زیادی را اشغال می‌کند. اگر فرزندتان عادت کرده است که برای مرتب کردن اتاقش همه وسایلش را زیر تخت هل بدهد پس بهتر است به دنبال راه حل‌های جذاب برای جاسازی وسایل فرزندتان باشید.

فضای زیر تخت را سازماندهی کنید

%db%b1

برای جا دادن کفش‌ها و اسباب بازی‌ها هیچ جایی بهتر از طبقه‌بندی کردنشان در زیر تخت نیست. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید در زیر تخت قفسه‌هایی تعبیه شده است که مختص کفش و وسایل بازی کودک هستند و کشوی کنار آن هم جای خوبی برای قرار دادن لباس‌های خواب، راحتی و لباس زمستانه‌های دیگر است .

به اتاق کودکتان کمد لباسی و قفسه اضافه کنید

وسایل اتاق کودک‌
وسایل اتاق کودک‌

اتاق‌های کودک معمولا کوچک هستند و فاقد قفسه و کمدهای دیواری‌اند. در نتیجه اضافه کردن انواع کمد و قفسه‌ها به اتاق برای جا دادن اسباب و لوازم کودک ضروری است. قفسه‌های ایستاده‌ی نردبانی شکل مانند آنچه که در عکس بالا می‌بینید می‌توانند فضای بسیار مناسبی برای لوازم مطالعه تا تزئینات دست ساز باشند تا دسترسی به آنها را آسان کنند. یک ردیف کمد شکویی هم برای مرتب کردن اسباب بازی‌های مورد علاقه و لباس های مورد نیاز کودکتان بسیار مفید است. ارتفاع کمد های کشویی با توجه به قد فرزندتان بسیار مناسب است و به او این اجازه را می‌دهد تا بتواند به راحتی به وسایل و متعلقاتش دسترسی داشته باشد.

ممکن است علاقمند باشید بیشتر بخوانید: شلف ها و قفسه های اتاق خواب کودک

سراغ تخت‌های قفسه دار بروید

وسایل اتاق کودک‌
وسایل اتاق کودک‌

قفسه‌ها صرفا برای نصب بر روی دیوار نیستند بلکه شما می‌توانید تخت‌هایی را انتخاب کنید که خودشان دارای قفسه سر خود هستند تا از فضاهای پرت حداکثر استفاده را ببرید. فرزند شما می‌تواند کتاب‌هایش را آنجا قرار دهد همچنین لوزام دیگر مثل ملفحه‌ها را می‌تواند در آنجا چید.

بیشتر بخوانید

ترکیبی از تخت، کمد و کشوها

%db%b4

اگر بیش از یک فرزند دارید یک تخت دو طبقه همراه با جایگاه ذخیره، گزینه مناسبی برای شماست. با همین یک سرویس شما می‌توانید فضای زیادی را حفظ کنید چرا که دیگر به کمد و کشوی اضافی نیازی نخواهید داشت.

ممکن است علاقمند باشید بیشتر بخوانید: تخت خواب کودکانه باسبک مورد علاقه کودکان

از طبقات دیواری استفاده کنید

جاسازی وسایل اتاق کودک
جاسازی وسایل اتاق کودک

راحت ترین ایده برای جاسازی  وسایل، طبقات دیواری هستند، می‌توان از آنها برای جا دادن کتاب، اسباب بازی، و وسایل دم دستی مورد نیاز استفاده کرد. شما همچنین می‌توانید یک ساعت رو میزی زیبا را بر روی یکی از طبقات قرار دهید. همینطور نگاهی بیاندازید به سبدهایی که در گوشه تصویر هستند که می‌توان از آنها برای نگهداری البسه و یا وسایل بازی استفاده کرد.

همیشه برای یک گنجه چوبی جا بگذارید

وسایل اتاق کودک‌
وسایل اتاق کودک‌

یک گنجه چوبی محکم محل ذخیره سازی اضافه در اتاق کودکتان است. بچه ها می‌توانند اسباب بازی های‌شان را داخلش بیاندازند بدون آنکه نیاز به مرتب کردن و سازماندهی داشته باشد و نهایتا هر زمان که به وسیله‌ای نیاز داشتند در لا به لای اسباب بازی‌ها به دنبالش بگردند. اگر گنجه‌تان عمق زیادی دارد می‌توانید لباس‌های زمستانی را در ته آن جا دهید و در نتیجه در فضای کشوها صرفه‌جویی کنید، سپس اسباب بازی‌ها را روی آنها بریزد.

نمیکت‌های جادار را هم در نظر داشته باشید

%db%b7

این نیمکت جادار دو کاره فضای ذخیره کردن را برای اسباب بازی‌ها و سایر وسایل کودک دو برابر می‌کند در عین اینکه محل مناسبی برای نشستن و بازی کردنشان فراهم می‌کند.  شما می‌توانید هر محفظه را به صورت جداگانه برچسب‌گذاری کنید تا آنها بتوانند به راحتی به سراغ محفظه مورد نظر خود برای برداشتن لباس یا اسباب بازی هایشان بروند.

یک قفسه عمودی بزرگ

%db%b8

قفسه‌های بزرگ عمودی که دارای انواع کشو، کمد و طبقات باشند یک راه حل بسیار خوب برای سازمان دهی وسایل اتاق کودک هستند به خصوص اگر فرزندان‌تان وسایل زیادی دارند. طبقات باز برای ذخیره کردن وسایل مورد نیاز مدرسه، انواع پازل و وسایل مورد نیاز روزانه مناسب هستند. کشوهای پایین و کمد جانبی هم محفظه‌های مناسبی برای لباس‌ها و کفش‌ها هستند.

 

تحریریه پویانو| نزاکتی