۵ مدل قفسه کتاب جدید که عاشقشان می شوید!

۵ مدل قفسه کتاب جدید که عاشقشان می شوید!

۵ مدل قفسه کتاب جدید ؛ مدل های جدید کتابخانه خانگی و قفسه های مخصوص کتاب به قدری متنوع و جذاب طراحی می شوند که نمی توان طراحی متفکرانه و متمایز آن ها را نادیده گرفت. فرم و طرح به کار رفته در ساخت این شلف ها به گونه ای در نظر گرفته می شود که در عین حفظ عملکرد اصلی، تنوع بصری و جذابیت ظاهری را نیز تامین کند. به همین خاطر است که نمی توان چنین کتابخانه های جذابی را دوست نداشت.

با پویانو همراه باشید تا با ۵ مدل از جدید ترین قفسه های کتاب امروزی آشنا شوید.

صندلی به شکل کتابخانه

اگر فضای کافی برای قرار دادن یک کتابخانه در فضا را ندارید، دلتان می خواهد کتاب هایتان همیشه در دسترستان باشند و یا یک قفسه متمایز با شکل و شمایلی کاملا جدید می خواهید، این صندلی با فرم کتابخانه احتمالا همان چیزی است که به دنبالش هستید. مطمئنا بدنه صندلی های بزرگ راحتی که امروز در همه خانه ها پیدا می شوند، می تواند فضای خوبی برای قرار دادن تعداد بسیار زیادی کتاب باشد. این ایده علاوه بر اینکه امکان استفاده از صندلی را به شما می دهد، بدون نیاز به در نظر گرفتن فضای اضافه قابلیت در بر گرفتن تعداد بسیار زیادی از کتاب هایتان را نیز خواهد داشت. مبتکرانه بودن فرم این صندلی که می توان آن را کتابخانه نیز نامید، دلیل دیگری است برای این که یک نمونه از آن را برای خودتان داشته باشید.

درختی از کتاب های شما

تصور کنید درختی در منزلتان دارید که می توانید هر بار یک کتاب از آن بچینید. از آن جا که کتاب های شما هم روزی از دل یک درخت بیرون آمده و به این شکل درآمده اند، تناسب خوبی بین ماهیت آن ها و ایده استفاده از فرم شاخه های درخت برای ایجاد یک کتابخانه دیواری وجود دارد. داشتن چنین شلفی بر سطح یکی از دیوارهای منزلتان، می تواند علاوه بر امکان استفاده از عملکرد مورد نظر به عنوان بخشی از دکوراسیون شما در نظر گرفته شود و حتی به نقطه ای شاخص در فضای منزلتان بدل گردد.

قفسه با کاربرد چراغ مطالعه

اگر می خواهید اوقات مخصوص کتاب خواندن را در فضای نزدیک قفسه کتاب هایتان بگذرانید، مطمئنا از این ایده استقبال خواهید کرد. ابتکار و خلاقیت در طراحی قفسه های کتاب امروزی به قدری پیش رفته که تقریبا می توان هر عملکردی را در قالب هر فرمی تصور کرد. نمونه این ادعا کتابخانه کوچکی است که در عین داشتن فضا جهت قرار گیری کتاب ها به شما اجازه می دهد در فضای کنار آن نشسته و زیر نور چراغ آن به مطالعه مشغول شوید. داشتن این کتابخانه برای مطالعه در ساعات نیمه شب و فضای ساکت و تاریک منزل فوق العاده خواهد بود.

مبل راحتی با بدنه شلف مانند

وقتی از تنوع و ابتکار در طراحی لوازم منزل سخن به میان می آید، هر فرمی می تواند قابلیت اجرا داشته باشد. فضای مطالعه شما می تواند ترکیب هوشمندانه و جذابی از یک مبل راحتی و قفسه کتاب های مورد علاقه تان باشد که به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند. تلفیق این دو عملکرد در کنار هم در عین این که می تواند محل مناسبی برای مطالعه به وجود بیاورد، زیبا و خاص است. می توان گفت یک دفرماسیون تا تغییر شکل ساده و هدفمند با در نظرگیری زیبایی در کنار هدف اصلی طراحی منجر به ایجاد چنین کتابخانه زیبا و متمایزی شده است.

شلف های دفرمه شده

خصوصیت قفسه های مدرن این است که با وجود حفظ معیارهای عملکردی مورد نیاز از هیچ یک از قوانین طراحی مرسوم پیروی نمی کنند. یک قفسه امروزی می تواند به فرمی طراحی شده باشد که در نگاه اول عجیب و غیر عادی به نظر بیاید، اما در عین حال خاص و زیبا باشد. با استفاده از ایده های مبتکرانه در طراحی قفسه های مدرن، ردیف های تعریف شده در ابعاد ثابت و فرم متقارن می توانند از تعریف همیشگی خود بیرون آمده و به شلف های دفرمه شده و سیالی تبدیل شوند که حالت های متفاوتی از خود نشان می دهند. این شلف های دفرمه شده حتی قابلیت این را دارند که در ترتیب و جهت های مختلف روی دیوار نصب شوند و فرم های متنوعی را به دلخواه شما بسازند.

۵ مدل قفسه کتاب جدید

 

 

 

۵ مدل قفسه کتاب جدید

تحریریه پویانو