۵ راه برای شخصی سازی آشپزخانه

شخصی سازی آشپزخانه ؛ از آشپزخانه به عنوان قلبِ خانه یاد می‌شود. باعث ناراحتی است که احساس می‌کنیم بعضی خانه‌ها بدون قلب هستند. اگر چه آشپزخانه یک فضای کار با ایستگاه‌های کاری متنوع و مختلف است، اما فقط این نیست. شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی آشپزخانه‌تان را شخصی‌سازی کنید، به طوری که نمایانگر سبک زندگی و استایل شخصی شما باشد.

8

1

۱- آشپزخانه‌تان را بازسازی کنید

ممکن است فکر کنید بازسازی آشپزخانه کار سخت و پیچیده‌ای است و به زمان زیاد و برنامه‌ریزی نیاز دارد. اما بدانید که اینطور نیست. با تغییر رنگ کابینت آشپزحانه ، تغییر کاشی‌ها، یا استفاده از یک کفپوش جدید می‌توانید آشپزخانه‌تان را از یک فضای خسته کننده و قدیمی به جایی تبدیل کنید که دوست داشته باشید تمام وقتتان را در آنجا سپری کنید. در تصویر بالا می‌بینید یک آشپزخانه با کابینت‌هایی قدیمی، با تغییر رنگ و تغییرات جزئی دیگر به یک فضای ساده و دلنشین تبدیل شده است.

2

۲- با رنگ‌های زنده آشپزخانه‌تان را غافلگیر کنید!

آشپزخانه‌ها به خاطر اینکه کارهای مختلفی در آن انجام می‌شوند به اندازه کافی شلوغ هستند و قطعا شما دوست ندارید با اضافه کردن رنگ‌های تند و زنده آشپزخانه‌تان را بیش از حد شلوغ کنید. ولی با رنگ کردن فضای داخل کابینت‌ آشپزخانه با یک رنگ تند می‌توانید در عین نظم و سادگی، تنوع را به آشپزخانه خود بیاورید. در تصویر بالا می‌بینید داخل کابینت‌های سفید با آبی سیر رنگ شده‌اند و فضای چشم‌گیری به وجود آمده است

3

شخصی سازی آشپزخانه
شخصی سازی آشپزخانه

۳- وسایل محبوبتان را به نمایش بگذارید

این مورد را نمی‌شود به همه‌ی افراد پیشنهاد داد. طبقه‌های نمایان در آشپزخانه و نمایش دادن ظروف ممکن است باعث آشفتگی فضا شود. ظروفی که در معرض دید هستند دائما کثیف می‌شوند و این کار را برای کسانی که خیلی اهل نظافت هستند سخت‌تر می‌کند. اما با نمایش آیتم‌های زیبا، شخصی و کاربردی، یک فضای خاص و منحصر به فرد ایجاد می‌شود. برای صاحب آشپزخانه‌ای که عکسش را در بالا می‌بینید، مجموعه‌ی ظروف مسی نقطه خاص و منحصر به فرد آشپزخانه‌اش است. شاید شما مجموعه‌ای از ظروف سفالی داشته باشید که برایتان ارزشمند باشد، یا یک ست چای خوری خاص که دوستش دارید. ببینید چه چیزی آشپزخانه‌تان را منحصر به خودتان می‌کند، و آن را به نمایش بگذارید.

4

۴- از نورپردازی، گیاهان و تابلوهای هنری استفاده کنید

با نگاهی کلی به هر آشپزخانه‌ای می‌بینیم اجزای زیادی میان همه‌ی آنها مشترک است. کابینت‌هایی به رنگ سفید، طرح چوب، ام‌دی‌اف، و یا رنگ‌های دیگر. صفحه کابینت‌هایی از جنس سنگ یا متریال‌های مشابه. دیوارهایی از جنس کاشی و سرامیک. یکی از چیزهایی که با اضافه کردن به آشپزخانه‌تان می‌توانید آن را به سبک شخصی‌تان نزدیک کنید، نورپردازی و استفاده از آثار هنری‌ست. استفاده از نورهای موضعی و دیواری، آویختن یک یا چند تابلو به دیوار، آوردن گل و گیاه به داخل آشپزخانه، همه‌ی اینها می‌توانند گزینه‌های خوبی برای پروژه‌ی شخصی‌سازی آشپزخانه شما باشند

شخصی سازی آشپزخانه
شخصی سازی آشپزخانه

۵- برای علاقه‌مندی خود در آشپزخانه‌تان جایی باز کنید

کار مورد علاقه‌تان در آشپزخانه چیست؟ کمی در مورد عادات خود فکر کنید و برای علاقه‌مندی خود فضایی اختصاصی در آشپزخانه‌تان ایجاد کنید. یک صفحه کابینت از جنس سنگ مرمر برای شیرینی پزی یا یک قفسه برای کتاب‌های آشپزی؟ اگر اهل قهوه هستید یک دستگاه قهوه‌ساز با تمام مخلفات می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.

شخصی سازی آشپزخانه
شخصی سازی آشپزخانه

تحریریه پویانو| خانی