۲۶ مورد که به معمار ها ارتباط دارد

معمار

۲۶ مورد که به معمار ها ارتباط دارد

معمار

۲۶ مورد که به معمارها ارتباط دارد ؛ کار کردن در معماری همیشه یک مسأله­‌ی چالشی بوده است و هیچ وقت نمی‌­دانید چه اتفاقی خواهد افتاد. در اینجا ما یک لیست از مواردی مانند اتمام پروژه، کار کردن با کارفرما و یا سر وکله‌زدن با آدم‌­هایی که هیچ ایده­‌ای نسبت به معماری ندارد، تهیه کرده‌­ایم که همه با آن‌­ها آشنا هستیم.

گاهی هیچ چیز لذت­‌بخش‌­تر از گوش‌دادن به موسیقی مورد علاقه و کار کردن بر طراحی و یا مدل نیست.

معمار
معمار

دیدن ساختمان­‌هایی که همیشه دوست داشته‌­اید ببینید احساس فوق العاده‌­ای می­دهد.
تخفیف نرم‌­افزارها برای دانشجویان همچنان جز مقدمات است.
هنگامی که شما مطمئن هستید که مدل‌تان به دلیل تحمل زیاد ممکن است بشکند ولی استاد یا کارفرمای شما اصرار دارد که آن را در زاویه‌­ای عجیب نگه دارد.
تجربه‌­ی احساس خوبی که زمانی که یک طرح را برای چاپ می­‌فرستید و چاپگر به خوبی کار می­‌کند، برگه‌­ی مناسبی را انتخاب کردید و با زاویه­‌ی صحیح چاپ می­‌شود.
حس پیروزی درونی که زمانی تجربه می­‌کنید که قبض پرینت‌­های شما از آن­چه انتظار داشتید کمتر می‌­شود. و یا حس شکستی که از بیش­تر شدن مبلغ قبض‌تان تجربه می‌­کنید. حس ترس خیلی زیاد را زمانی تجربه می­‌کنید که می­‌خواهید مبلغ قبض را ببینید.

معمار
معمار

وقتی که حس شما کمی بیش­تر از معمول نسبت به پروژه خوب است و می­‌دانید اتفاق بدی در راه است.
خودنمایی کردن با کتاب­‌هایی که هیچ­گاه زمان ندارید که مطالعه­‌شان بکنید ولی به عنوان دکور دوستشان دارید.
یک ساعت اول را به نفرین کردن خود می­‌پردازید که چرا در این موقعیت هستید و قول می­‌دهید که آخرین بار باشد ولی بعد از آن هم مطابق برنامه پیش نمی­‌روید.

معمار
معمار

حس عارفانه‌­ای که زمانی تجربه می­‌کنید که بدون هیچ زحمتی فایل‌­های خود را بازیابی می­‌کنید چون قبلاً از آن­‌ها فایل پشتیبان تهیه کرده ­اید.
حس پیروزی­‌ای که زمانی رخ می­دهد که برای یک طرح کوچکی که فقط آن را اسکن کرده‌­اید که داشته باشید، یک کاربرد خوب پیدا می­‌کنید.
هنگامی که کاری کاملاً بی ارتباط با معماری انجام می­‌دهید و ناگهان چیزی به شما الهام می­‌شود که باید همه چیز را رها کنید و آن­ را روی هر گونه صفحه­‌ی در دسترسی بکشید.
5

قدم زدن در دفترکار و درخواست کردن از افراد برای بستن نرم‌­افزارهایی که با آن­ها کار نمی­‌کنند زیرا تنها تعداد محدودی نرم­‌افزار دارای لایسنس وجود دارد.
اگر با یک غیر معمار راجع به معماری صحبت کنید او تنها اسامی مشهوری مانند Frank Gehry، Frank Lloyd Wright، را به زبان خواهد آورد.
لحظه‌­­­ای که عضلات آدم منقبض می­‌شود وقتی فردی که معماری نمی­‌داند مانند یک معمار اصلاح چند کار در یک کار را به کار می­‌برند بدون اینکه معنی آن را بدانند.
وقتی یک تمرین خیلی سخت را در آخرین لحظه تحویل می‌­دهید و تا ۱۲ ساعت بعد به زندگی عادی بر نمی­‌گردید.
6

اینکه توضیح دهید یک BIM چگونه طراحی می‌­شود بیشتر از این طول می­‌کشد که خودتان بخواهید انجام دهید. ولی باز هم با این امید واهی که این آخرین بار است، توضیح می­دهید.
حس بهت­‌زدگی همراه با خوشحالی، زمانی که مشتری یا منتقدان بصورت غیرمنتظره از کار شما خوششان می­‌آید.
هیچ چیز به این اندازه خوشحال­‌کننده نیست که انگشت­‌های سالم و دست‌نخورده داشته باشید، زیرا شما با قلم فلزی و تیغ­‌های سالم کار می­کنید.
وقتی در حال فراگیری نرم­‌افزار جدید هستید و از دستورهای مشابه نرم‌­افزارهای دیگر استفاده می­‌کنید و جواب می‌گیرید.
8

احساس خوب حاصل از پیدا کردن یک راه حل میانبر برای یک کار زمان­بر و تماشا کردن بقیه.
اولین برش زدن به مرکز فوم که حس برش زدن کره را دارد.
مجبور هستید با نسخه‌­ی تنبل قبلی خودتان کنار بیایید و تبدیل بشوید به یک فردی منظم و توانمند در دسته­‌بندی اطلاعات برای اینکه در امتحانات موفق باشید.
زمانی که طراحی­‌های روی دستمال کاغذی شما دقیقاً چیزی هست که می­‌خواهید.
77
با اینکه می‌­دانید تغییرات لحظه آخر پروژه را تغییر نمی‌دهد ولی همچنان تا خراب کردن پروژه ادامه می­‌دهید و یا اینکه در حالی که بهتر نشده است آن­را تحویل می‌­دهید.
یکی از حس­‌های رضایت بخش ترک کردن دفتر در ساعت ۵ آخرین روز کاری است در حالی که همه­‌ی پروژه­‌ها انجام شده است.
9

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|نزاکتی