۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶ از نگاه سایت Dezeen

خانه برتر ویلایی

۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶ از نگاه سایت Dezeen

خانه برتر ۲۰۱۶ ؛ بیشتر از ۶۰۰ خانه در Dezeen در سال ۲۰۱۶ نشان داده شده است. در ادامه مرور امسال، Amy Frearson سردبیر مجله ۱۰ خانه برتر را انتخاب کرده است که شامل یک استودیوی خانگی با یک حیاط هرمی شکل در قسمت بام آن و یک جنگل انبوه به عقب رانده شده با یک استخر بی‌نهایت است.

طرحی خانه ویلایی
طرحی خانه ویلایی
طرحی خانه ویلایی
طرحی خانه ویلایی

طراحی خانه جنگلی ، برزیل ، بوسیله استودیو MK27

در یک جنگل ساحلی در برزیل واقع شده است، این خانه بوسیله استودیوی معماری MK27 سائوپائولو طراحی شده است که فضاهای زندگی قسمت بالایی آن به طرف تراس پشت بام و استخر است. این خانه از بتن ساخته شده است و به‌وسیله چوب بافت‌دار شده است و پوشش شیشه‌ای گسترده‌ای دارد که با کرکره‌های چوبی به نمایش درآمده است. همچنین دارای یک وان آب داغ در فضای باز و سونا می‌باشد.

طرحی خانه ویلایی
طرحی خانه ویلایی

Antsy Plum ، انگلستان ، بوسیله Coppin Dockray

این خانه تعطیلات اواسط قرن حاضر شامل دو ساختمان است.‌‌ یکی از آنها در سال ۱۹۶۲ بوسیله Levitt Bernstein بنیانگذار David Levitt و دیگری بوسیله  Alison and Peter Smithso در دهه ۷۰ ساخته شده است.

04

Cabin Knapphullet ، نروژ ، بوسیله Lund Hagem

این خانه کوچک تعطیلات ساحلی بوسیله استودیوی معماری Lund Hagem در آغوش صخره‌ای در ساحل جنوب شرقی نروژ قرار دارد. این اقامتگاه دارای 30 متر مربع مساحت است که با سقف بتنی پله دار که دید را دو برابر می‌کند، درحالیکه این سقف با نوار بلند و باریک بلوط-سبد بافته شده پوشیده شده است.

05

Santana House ، مکزیک ، بوسیله CC Arquitectos

CC Arquitectos از سنگ هوازده ، چوب طبیعی ، پانل‌های عظیمی از پوشش شیشه‌ای برای ایجاد این خانه جنگلی منزوی در منطقه دیدنی Valle de Bravo مکزیک استفاده کرده است و دارای چارچوب‌های چوبی بر اساس یک سری از فریم‌های تکرار شونده است. این خانه یک طبقه در میان درختان جنگل به طرز غیر محسوسی جای گرفته است و در ارائه حریم خصوصی نهایی برای ساکنان آن موفق بوده است.

طراحی خانه باغی
طراحی خانه باغی

طراحی خانه باغی ، انگلستان ، بوسیله Hayhurst and Co

یک سقف پلکانی شیب‌دار پوشیده شده از بیش از 800 گیاه در بالای این خانه و استودیو در لندن قرار دارد که بوسیله Hayhurst and Co برای شرکت پیشروی طراحی چرم متعلق به Whitaker Malem ساخته شده است.

سقف آن دارای آویزهای سبدی شکل، برج هرم مانند شامل گل‌های sedum و گیاه heathers است و همچنین یکی کردن پنجره‌های سقفی باعث شده است که مقدار زیادی از نور روز را به داخل آورده می‌شود.

07

Pedro Reyes House ، مکزیک ، بوسیله Pedro Reyes and Carla Fernandez

خانه و استودیو مکزیک که متعلق به Pedro Reyes مجسمه‌ساز و همسر طراح مد او Carla Fernandez است دارای طبقات فرش شده‌، یک راه پله و کتابخانه با ارتفاع دو برابر و از جنس بتن درشت است.

طراحی این بنا از ساختمان‌های مدرن و اندکی خشن مکزیک الهام گرفته شده است. همچنین دارای ویژگی‌های یک سالن شلوغ با مجسمه‌سازی، مبلمان عدم تطابق و جزئیات شنگرف -قرمز رنگ است.

08

House in Utsunomiya ، ژاپن ، بوسیله Suppose Design Office

یک سقف فلزی به طور کامل این خانه را در بر گرفته است. این خانه بوسیله استودیوی ژاپنی Suppose Design Office طراحی شده است و دارای تراس و باغی است که ساکنان می‌توانند تمام فضای آن را در تمام سال استفاده کنند. منافذ متفاوت، نور طبیعی را به داخل تراس و اتاق‌ها می‌آورد ، در حالی‌که پنجره‌های طرفین ساختمان به ساکنین اجازه می‌دهد که انتخاب کنند چگونه می‌خواهند فضاهای مختلف را تقسیم کنند.

۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶
۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶

Retreat in Finca Aguy ، اروگوئه ، بوسیله MAPA

قابل رقابت با زیباترین خانه‌ای که تا به حال در کارخانه ساخته شده است، این خانه جمع و جور در نزدیکی پایتخت اروگوئه ، قبل از اینکه 200 کیلومتر را به سمت بیشه‌های خوش منظره زیتون احاطه شده در آن طی کند، یک خانه از پیش ساخته شده است. این خانه 115 متر مکعبی از دو واحد تشکیل شده است، هر کدام دارای تقریباً 12.5 متر طول هستند و هر دو بر روی دیوارهای سنگی متقاطع قرار دارند.

۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶
۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶

Moving Landscapes ، هند ، بوسیله Matharoo Associates

با لمس یک دگمه ، دیوارهای مرمرینی که این اقامتگاه را در هند احاطه کرده‌اند به پانل‌های گردان و کشویی تبدیل می‌‍شوند که نمای شیشه‌‍ای پشت خود را نمایان می‌کنند. Matharoo Associates خانه‌ای طراحی کرده است که از “پوسته‌ای رسوخ‌ناپذیر” به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل می‌شود و به ساکنان اجازه می‌دهد تنوعی از نور، تهویه و حریم خصوصی را در خانه خود تجربه کنند.

۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶
۱۰ خانه برتر ۲۰۱۶

Outhouse ، انگلستان ، بوسیله Loyn & Co

حیاطی پر از نور که گویی بوسیله پشت بام پنچر شده آن در یک روستای انگلیسی ایجاد شده است ، معماران Loyn & Co آن را با عنوان “پناهگاه زمینی” توصیف می‌کنند. این ساختمان یک خانه و استودیو را برای گروهی از هنرمندان فراهم می‌کند و یک طبقه می‌باشد. این خانه در آغوش منظره اطراف جای گرفته است و تقریباً از سمت شمال غیر قابل تشخیص است.

 

منبع: dezeen

تحریریه پویانو| ناظمی