جالب ترین ایده های گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط ، پاسیو و بالکن

جالب ترین ایده های گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط ، پاسیو و بالکن

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط ؛ اگر به دنبال راه های ساده برای گلکاری فضای حیاط ، پاسیو و بالکن خود هستید، به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید. ایده های بسیار ساده ای وجود دارند که در عین کم خرج و کم دردسر بودن، جالب ترین انواع گلکاری را در بر می گیرند. این ایده ها می توانند به فضای مورد نظر شما رنگ و روی دیگری داده و محیط را با زیبایی هر چه تمام تر زینت بدهند.

با پویانو همراه باشید تا جالب ترین ایده های گلکاری در فضای باز را با شما در میان بگذاریم.

۱. جعبه های کهنه

جعبه های چوبی کهنه گزینه های جالبی برای گلکاری به نظر می رسند. این جعبه ها معمولا بی استفاده هستند و شاید اگر به سراغ آن ها نروید، تا سال های سال در گوشه ای از خانه شما خاک بخورند. شما با کاشتن گلهای محبوب خود در این جعبه ها و یا قرار دادن گلدان هایتان می توانید آن ها را به وسایل زیبایی تبدیل کنید که حالا دیگر کاربرد جدیدی دارند.

۲. طاقچه پای پنجره

یکی از زیباترین ایده ها برای داشتن یک پنجره دوست داشتنی با منظره ای که همیشه دلپذیر و فریبنده است، داشتن یک طاقچه پر از گل پای پنجره است. با داشتن چنین طاقچه ای شما اولا قادر خواهید بود به راحتی و با باز کردن پنجره از داخل فضا گلهایتان را آبیاری کنید و در عین حال با هر بار ایستادن در کنار پنجره خود شاهد یک منظره زیبا باشید.

۳. فلاورباکس عمودی

چه کسی گفته که گل ها باید همیشه روی زمین و داخل گلدان و باغچه قرار بگیرند؟ فلاورباکس های عمودی این قانون را نقض می کنند. با داشتن یک باکس عمودی به فرم دلخواه خود، شما یک تابلوی رنگین و صد البته طبیعی از گل های زیبا خواهید داشت که همراه با عوض شدن فصل ها تغییر می کند.

۴. قاب آویز گلدان

یکی دیگر از راه های جالب برای قرار دادن گلدان ها در فضا، آویزان کردن آن هاست. برای جالب تر شدن این ایده می توانید یک قاب یا استند به این منظور طراحی کرده و گلدان یا گلدان های خود را از قسمت بالای آن آویزان کنید. این ایده نیز می تواند به زیبایی تمام نقش یک تابلوی برجسته و واقعی را ایفا کند که محیط ایوان یا حیاط شما را زینت می دهد.

۵. گلکاری کنده درخت

درخت های قطع شده، بهترین بستر ممکن برای کاشت گل های مورد علاقه و زیبای شما هستند. تنه یک درخت بریده شده که ریشه هایش هنوز داخل خاک قرار دارند و به نوعی همچنان نفس می کشند، قابلیت این را دارد که یک گلدان طبیعی برای گیاهان شما به وجود آورد. با کمی گود کردن تنه و ریختن خاک مناسب داخل آن، به راحتی قادر خواهید بود بستر کاشت گل هایتان را فراهم کنید. با این کار یک ایده خلاقانه را برای سر و سامان دادن به گل هایتان به اجرا در خواهید آورد و در عین حال به آن درخت اجازه می دهید تا یک بار دیگر و این بار به شکلی دیگر زندگی کند و به گل های شما نیز زندگی ببخشد.

۶. تخت چوبی قدیمی

بسیاری از ما زمانی که یک تخت کهنه و قدیمی شده و بنا به هر جهت کاربرد خود را از دست می دهد، بدون درنگ آن را دور می اندازیم. کمی صبر کنید! این تخت های قدیمی و از کار افتاده می توانند به باغچه کوچک و دوست داشتنی شما تبدیل شوند. کافی است فضای زیر تخت را با یک تخته بپوشانید و داخل آن را با خاک و کود مناسب پر کنید. حالا می توانید باغچه کوچک خود را در دل این تخت قدیمی به وجود بیاورید.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

۷. پالت های بی کاربرد

پالت های چوبی بی کاربرد از دیگر وسایلی هستند که تقریبا به هیچ کاری نخواهند آمد، جز ایده ای که اکنون با شما در میان می گذاریم. این پالت ها دقیقا بهترین محل برای کاشت گیاهان گلدار شما و نگه داشتن آن ها در حالت عمودی هستند. تنها کاری که باید برای استفاده از این پالت ها به عنوان باغچه عمودی خود انجام دهید، اماده کردن فضاهای خالی مابین آن برای کاشت گل هاست. این پالت را می توانید به یکی از دیوارهای حیاط یا پاسیو خود تکیه داده و از ظاهر زیبای ان لذت ببرید.

۸. چکمه های پلاستیکی

این روزها دیگر به غیر از یک سری افراد خاص، کسی چکمه پلاستیکی نمی پوشد؛ بنابراین اگر یک یا چند جفت از این چکمه ها را هنوز در انبار خانه خود نگه داری می کنید، بهتر است پیش از آن که با خانه تکانی بعدی برای همیشه از مجموعه وسایل شما حذف شوند، به آن ها هویت جدیدی بدهید. چکمه های پلاستیکی شما می توانند نقش گلدان های کوچک و متفاوتی را بازی کنند که احتمالا تا به حال در هیچ جا با امثالشان مواجه نشده اید. این چکمه ها را از خاک و مواد لازم دیگر پر کرده و به گیاهانتان اجازه دهید از گلدان های متفاوت خود لذت ببرند.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

۹. بلوک های سیمانی

این مورد دیگر جزو آخرین ایده هایی است که ممکن است به فکرتان خطور کند. با این حال این موضوع از جذابیت بلوک های سیمانی برای تبدیل شدن به گلدان های خاص شما نمی کاهد. بلوک سیمانی هم از آن دسته چیزهایی است که  پیدا کردنش چندان کار سختی نیست و شاید حتی در حیاط یا انبار خانه شما نیز وجود داشته باشد. این بلوک ها را با خاک مناسب می توانید به عنوان گلدان در یک ردیف قرار داده و ظاهر سرد آن ها را با کاشتن گیاهان زیبا و رنگارنگ تغییر دهید.

۱۰. لاستیک های بلا استفاده

لاستیک های کهنه یا پنچر شده هم از لوازمی هستند که به محض از کار افتادن دور ریخته می شوند. شاید این به فکر شما نرسیده باشد، اما ما به شما می گوییم که این لاستیک ها می توانند بعد از پایان عمر خود، زندگی جدیدی پیدا کنند. لاستیک های بلا استفاده را می توانید با آویزان کردن از شاخه درخت یا محل های دیگر به یک فضای مناسب برای قرار دادن گل هایتان تبدیل کنید. فضای خالی داخل لاستیک را می توان با خاک مناسب پر کرد و گل ها را داخل آن کاشت. این گل ها با رشد کردن از دو طرف لاستیک سرازیر شده و ظاهر جذابی به گلدان خاص شما خواهند داد.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

۱۱. دوچرخه های فرسوده

دوچرخه های قدیمی شما که خیلی وقت است دیگر قابل سوار شدن نیستند و حتی ارزش تعمیر را ندارند، می توانند به جای خاک خوردن در منج انباری، به محل قرار گرفتن گل ها تغییر عملکرد پیدا کنند. سبد جلوی دوچرخه های قدیمی یکی از جالب ترین محل ها برای کاشت گیاهان است. یک دوچرخه قدیمی و رنگ و رو رفته را تصور کنید که در قسمتی از حیاط منزلتان پارک شده و سبد جلوی آن پر از گل های زیبا و مورد علاقه شماست. مسلما داشتن چنین منظره زیبایی در حیاط هر خانه ای یک نعمت است.

۱۲. گاری های از کار افتاده

اگر در حیاط خانه خود یک گاری دارید، بهتر است همین حالا فکری به حالش کنید. یک گاری قدیمی و فرسوده در چنین زمانه ای به چه کارتان می آید؟ تقریبا هیچ کار، به جز ایده ای که اکنون با آن آشنا خواهید شد. فکرش را هم نمی توانید کنید که یک گاری بعد از گلکاری شدن چه تصویر زیبایی به وجود می آورد. فضای خالی داخل گاری بهترین جایی است که می توانید انبوه گل های خود را در ان جای دهید.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

۱۳. قفس پرنده

احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید یک قفس مخصوص به نگهداری پرنده نیز می تواند کاربرد دیگری داشته باشد. یک قفس بدون استفاده، وقتی که حتی پرنده ای برای نگه داشتن داخل آن ندارید، یک فضای مناسب برای کاشت گل و گیاه است. گیاهانی که در قفس می کارید با رشد کردن از میان میله ها بیرون زده و یک تصویر دوست داشتنی و منحصر به فرد به وجود خواهند آورد.

۱۴. نردبان های چوبی

نردبان آخرین موردی است که برای سر و سامان دادن به گل ها پیشنهاد می شود. یک نردبان را می توان با کمی تغییر به محل کاشت گل ها تبدیل کرد. با جایگذاری محفظه های چوبی به جای تخته های نردبان، می توانید گیاهان خود را طبقه به طبقه در این قسمت ها کاشته و یک نردبان زیبای گلکاری شده و سبز داشته باشید.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

این ایده ها، ساده ترین راه های ممکن برای داشتن یک حیاط، پاسیو یا بالکن زیبا به کمک گل کاری در سبک های متفاوت، جدید و ساده هستند. مسلما با داشتن فکر باز، کمی سلیقه و مقداری حوصله می توانید ایده های جالب تری نیز در این راستا اجرا کنید.

گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن
گل کاری به روش ساده در دکوراسیون حیاط و بالکن

 

 

 

تحریریه پویانو