گل های مناسب بالکن و باغچه و روش های مراقبت از آن ها

گل های مناسب بالکن و باغچه و روش های مراقبت از آن ها

اکنون زمان رسیدگی به بالکن و باغچه کوچکتان فرار رسیده است و زمان آن است که به سراغ گل‌های مناسب بروید. اگر نمی دانید که باید از کجا شروع کنید و این که باید از کدام گل ها در بالکن و باغچه نگه داری کنید، از راهنمایی هایی که در این مطلب گل های مناسب بالکن و باغچه که برای شما آماده کرده ایم استفاده کنید. با پویانو همراه باشید:

گل آزالیا :

ویژگی ها: برای رشد در دمای 8 تا 10 درجه سانتی گراد مناسب است و نیاز به خاک غیر آهکی دارد. به مکان های نیمه سایه علاقه مند است و نباید در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. در فصل زمستان و بهار گل های کوچک قرمز و صورتی باز می کند.

نحوه نگه داری: از فصل بهار تا پاییز هفته ای یک بار کود تقویتی به آن بدهید. گل آزالیا به آب بسیار علاقه مند است، به همین دلیل به دفعات آن را آبیاری کنید. هفته ای یک بار نیز بر روی برگ های آن آب اسپری کنید. فراموش نکنید که برای آب دادن به گل آزالیا و اسپری کردن آب، از آب بدون آهک استفاده کنید.

نحوه تکثیر: پس از آب دادن به گل، ساقه های آن را که محکم تر هستند را ببرید و از آن قلمه بگیرید. قلمه ها را در خاک مرطوب قرار داده و آن را تکثیر کنید. هنگام خرید گل دقت کنید که تعداد شاخه های جوان آن بیشتر باشد.

گل بنفشه :

ویژگی ها: در خاک غنی از هوموس به خوبی رشد می کند. به نور زیاد علاقه مند است. زمانی که نور صبح را دریافت کند گل های آن مدت طولانی تری سرحال و زنده باقی می مانند. اگر در نور ظهرگاهی رها شود گل های آن عمر کمتری خواهند داشت. در مکان های خنک تر ماندگاری بیشتری دارد و در مکان های گرم و خشک طراوت خود را بسیار سریع از دست می دهد.

روش نگه داری: نیاز به آب فراوان دارد. به طور میانگین هر 2 تا 3 هفته باید به خاک آن کود افزوده شود. از آن جایی گل فصلی است، گلدان آن نیاز به تعویض ندارد.

نحوه تکثیر: بذر گل بنفشه را به مدت 10 تا 15 روز در مکانی خنک قرار دهید و سپس آن ها را در خاک بکارید.

گل کالانکوآ :

ویژگی ها: در خاک مخلوط و غنی شده به خوبی رشد می کند. به نور زیاد نیازمند است. باید در مکانی نورگیر و محیط باز نگه داری شود. گل کالانکوآ که برای محیط گرم مناسب تر است در فصل زمستان، تا دمای 5 درجه نیز مقاومت می کند.

روش نگه داری: از آن جایی که گیاهی گوشتی و آبدار است باید به میزان آبیاری آن دقت کنید؛ مرطوب ماندن خاک آن کافی است. بعد از آب دادن به گل نباید در ظرف زیری آن آب باقی بماند. هفته ای یک بار باید در جای خود چرخانده شود تا تمام زاویه های آن در معرض نور قرار بگیرند. اگر به درستی از آن نگه داری شود برای تمام فصول مناسب است. در زمان هایی که دارای گل است می توانید یک بار در ماه به آن کود مایع بدهید. نیازی به تعویض گلدان نیز ندارد.

نحوه تکثیر: با کاشت بذر و یا قلمه زدن می توانید آن را تکثیر کنید.

گل لاله :

ویژگی ها: نیاز به خاک غنی شده دارد. برای نگه داری در سایه و مکان های خنک مناسب است. اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرد گل های آن پژمرده می شوند و در هوای بسیار گرم نیز سریع خشک می شود.

روش نگه داری: آبیاری گل لاله به اندازه ای که خاک آن مرطوب بماند، کافی است. زمانی که لاله ها بزرگ می شوند باید به طور مرتب آبیاری شوند. بعد از باز شدن گل ها نیز باید ماهی 2 بار به مقدار استاندارد کود مایع به آن داده شود. لاله گیاهی یک ساله است و نیازی به تعویض گلدان ندارد. پیاز این گل باید در اوایل فصل بهار کاشته شود.

نحوه تکثیر: پیاز گل لاله باید به مدت 8 تا 10 روز در مکانی خنک قرار داده شود و بعد از کاشت پیازها نیز باید در مکانی با دمای 10 درجه سانتی گراد نگه داری شود. می توانید هر چند روز یکبار آن را آبیاری کنید.

این را در نظر داشته باشید که زمانی که در گلدان های زیبا کاشته شود می تواند بسیار دکوراتیو بوده و به عنوان وسیله ای دکوری مورد استفاده قرار بگیرد.

گل اطلسی :

ویژگی ها: می تواند در خاک باغچه پرورش داده شود. به مکان های نورگیر و روشن علاقه مند است. برای رشد در مکان های گرم و معتدل مناسب بوده و در مناطق بسیار سرد زود از بین می رود.

روش نگه داری: خاک گل اطلسی باید مرطوب نگه داشته شود و باید به آبیاری آن دقت کرد. در زمان‌هایی که گل دارد باید ماهی 2 بار به آن کود مایع داده شود. از آن جایی که گلی یک ساله است نیاز به تعویض گلدان ندارد و کندن گل های خشک آن برای گیاه مفید است.

نحوه تکثیر: با کاشت بذر می توانید آن را تکثیر کنید. فراموش نکنید که حشرات به گل اطلسی بسیار علاقه مند هستند، به همین دلیل از سم مخصوص استفاده کنید.

گل شمعدانی از گل های مناسب بالکن و باغچه :

ویژگی ها: نیاز به خاک غنی شده دارد و باید در محیطی باز و مکانی نورگیر و روشن نگه داری شود. زمانی که گل های آن باز شوند باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. گل شمعدانی در هوای بسیار سرد خیلی سریع از بین می رود و در هوای بسیار گرم ممکن است که برگ های آن خشک شوند. شمعدانی گل هایی به رنگ های سفید، قرمز و صورتی دارد.

روش نگه داری: در زمان هایی که دارای گل است باید زیاد آبیاری شود. در زمان های بدون گل مرطوب ماندن خاک آن کافی است. در زمستان برای این که تحت تاثیر سرما از بین نرود روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید. در فصل های بهار و تابستان به آن کود مایع بدهید. در فصل بهار گلدان آن را تعویض کرده و به آن خاک اضافه کنید. کندن برگ های خشک آن نیز به رشد گل کمک می کند.

نحوه تکثیر: گل شمعدانی به صورت قلمه زدن تکثیر می شود. زمانی که به شکل قلمه ای 10 سانتی‌متری کاشته شود، بعد از 3 تا 4 هفته ریشه می زند.

گل ادریسی از گل های مناسب بالکن و باغچه :

ویژگی ها: گرمای شدید را دوست ندارد و باید در مکان هایی معتدل و نیمه روشن نگه داری شود. در فصل های بهار و پاییز گل باز می کند. برگ های تاج گل های ادریسی به رنگ های سفید، صورتی و آبی است و حتی ممکن است گاهی دارای رنگ های ترکیبی نیز باشد.

روش نگه داری: در زمان های که گل باز می کند باید به دفعات آبیاری شود. از ماه خرداد به بعد می‌توان از گل ادریسی در فضای باز نگه داری کرد. در فصل زمستان میزان آبیاری آن به کمترین مقدار می رسد. در تابستان هفته ای یک بار باید به گل کود تقویتی داده شود. هر سال در فصل بهار می‌توانید گلدان آن را تعویض کنید.

نحوه تکثیر: گل ادریسی از طریق قلمه زدن تکثیر می شود. گل های آبی رنگ  با استفاده از آلمینیوم سولفات و موادی که حاوی آهن هستند، به رنگ های صورتی و قرمز تبدیل می شوند.

شمشاد :

ویژگی ها: شمشاد یک نوع درخچه است که همیشه برگ های سبز دارد و در ماه های فروردین و اردیبهشت گل باز می کند. به هوای معتدل علاقه مند است و نیاز به مکانی نیمه سایه دارد. برگ های مقاوم داشته و بسیار قابلیت تکثیر دارد.

روش نگه داری: خاک شمشاد باید همیشه مرطوب باشد و نیاز به هرس شدن دارد. فراموش نکنید که شمشاد در پایان فصل ها باید هرس شود و در فصل زمستان انجام این کار مناسب تر است.

نحوه تکثیر: شمشاد از طریق کاشت بذر و قلمه زدن قابل تکثیر است.

 

 

گل های مناسب بالکن و باغچه

تحریریه پویانو