طبیعت را با کنده و تنه درختان به خانه بیاورید

طبیعت را با کنده و تنه درختان به خانه بیاورید

کنده و تنه درختان ؛ مبلمانی که از چوب هایی با شکل طبیعی و دست نخورده ساخته شده اند می‌توانند به هر اتاقی ظرافت خاکی اضافه کنند.

نیازی نیست که قبل از مهیا کردن خانه ای کلبه ای یا روستایی که به طور کامل پذیرایی متریال های اصلاح نشده طبیعی، چه از نظر سازه ای و چه از نظر مبلمان باشند صفحات زیادی از نمونه طراحی های الهام بخش را بررسی کنید.

صحبت از چنین خانه هایی برای بسیاری از ما دلچسب است. اما در حالی که معدودی از ما واقعا در چنین خانه هایی زندگی می کنیم، وارد کردن نشانه ای از آن خانه های کلبه ای از طریق فراهم کردن مبلمانی با چوب های طبیعی و اصلاح نشده به سادگی می توانید اندکی روح و تازگی را به خانه های تان اضافه کند.

چنین قطعه هایی می توانند گرمایی خاکی و صمیمی ایجاد کنند که فضای تان را صرف نظر از سبک طراحی که دارد جلوه زیباتری می بخشد.

1

مطمئنا شما تا کنون تنه درختی که از پهلو روی زمین دراز شده باشد و از آن به عنوان نیمکتی در اتاق ناهارخوری استفاده شود را کمتر مشاهده کرده اید، اما می بینید که این میز چه زیبایی شگفت انگیزی دارد؟ با چرخ هایی برای جابه جایی آسان و سطح صافی برای نشستن، این نیمکت چوب کاجی Ponderosa ویژگی برجسته این اتاق می باشد.

2

نیمکت دیگری که از درون کنده یک درخت تراشیده شده است مکان نشستن ویژه ای در این حیاط خلوت ایجاد کرده می کند.

3

این نیمکت چوبی که ظاهری شبیه شاخه های کوچک خشک شده دارد قطعه مناسب و به جایی است که در ورودی این خانه ساحلی نزدیک جزیره نیوپورت Rhode قرار داده شده است.

صندلی با کنده درخت
صندلی با کنده درخت

یک نیمکت عریض الزاما نباید از منحصرا یک کنده تشکیل شده باشد. در این خانه واقع در منطقه سیاتل، مجموعه ای از کنده های کوچک به یک اندازه بریده شده و در کنار هم قرار گرفته اند تا سطح درازی برای نشستن فراهم شود.

این نیمکت با تن رنگی مشابه کابینت های زیر روشویی حمام فضای این حمام را گرم و دنج می کند که در صورت نبود آن ظاهر این حمام خشک و خشن می بود.

استفاده کنده و تنه درختان در منزل
استفاده کنده و تنه درختان در منزل

میزهای کناری سطح مناسب و دم دستی برای گذاشتن وسایل ضروری در طیف گسترده ای از فضاها از جمله حمام فراهم می کنند. در این تصویر وان حمام آزاد ایستایی را می بینید که فاقد لبه برای قرار دادن صابون و سایر ضروریات می باشد و به جای آن یک میز کنده ای در کنار آن قرار داده شده است.

6

میز کناری چوبی در این حمام به زیبایی با ترکیب گرم و سرد سطوح آن هماهنگ می شود.

7

هر صندلی در صورتی که در کنار آن میز کناری قرار داشته باشد فاقد از اندازه ای که  دارد کاربری بهتر و خوشایندتری خواهد داشت.

8

ماهیت چوب به گونه ای است که به خوبی می تواند تقریبا با هر سبک طراحی هماهنگ شود و یک عنصر خاکی را حتی در مدرن ترین فضاها اضافه کند.

9

میزهای کناری تنه درختی در خانه هایی با سبک سنتی نیز می توانند همان جلوه را داشته باشند. آن ها قادرند سطح کوچکی برای قرار دادن فنجان و یا کتاب در جایی که قرار دادن یک میز تاکیدی بزرگتر می تواند جریان رفت و آمد را مختل کند فراهم کنند.

10

مبل های معمولی و چند تکه ای همیشه زمانی که یک میزجلومبلی وجود داشته باشد کاربری بهتری دارند. این میز سفارشی نوت طراحی خوبی را در بین خطوط تیز و رنگ سرد این اتاق می نوازد در حالی که ارتباطی بین پشته چوب های بالارفته کنار شومینه و تیرهای خشن و ضمخت سقف برقرار می کند.

11

به نظرتان وجود چند میز جلومبلی کنده درختی در کنار هم چطور است؟ این سه میز دارای چرخ می باشند که برای جابه جا شدن در مواقع لزوم در جلوی این دو مبل مشکلی ندارند. تکه های بزرگ کنده درخت در این پروژه به نوعی اثر هنری یعنی یک میز تاکیدی تبدیل شده اند.

12

وجود میزجلومبلی ساخته شده از کنده درخت در فضای بیرون امری طبیعی است.

13

اگرچه تنه های گرد درختان معمولا برای استفاده مرسوم تر هستند، در این جا تکه بزرگی از چوب اصلاح شده وجود دارد که توسط معمار این خانه به میز جلومبلی با ظاهری خاص تبدیل شده است. با این حال او برای این کار توصیه می کند که:«قبل از آوردن هر نوع چوبی از طبیعت به خانه تان، اطمینان یابید که فاقد موریانه یا دیگر آفات باشند».

استفاده کنده و تنه درختان در منزل
استفاده کنده و تنه درختان در منزل

چوبی با ظاهری مندرس و رنگ و رو رفته کاراکتری مانند همانند معدودی از دیگر متریال ها دارد. این میز جلومبلی ساخته شده از درازای کنده درخت اصلاح شده، با پایه های استیلی جذابیت این خانه زیبا را دوچندان کرده است.

15

تخت خواب هایی ساخته شده از چوب درختان با سبک روستایی و خاکی بیش از هر سبک دیگری هماهنگ می شوند.

16

تخت های تنه درختی به هر اتاق خوابی کاراکتر اضافه می کنند ولی اگر در اتاق خواب بچه ها استفاده شوند، موجب پاره شدن لباس ها و آسیب دیدن آن ها می شوند. اما توجه داشته باشید که اگر آن ها را در یک کلبه واقعی بیاورید، معمولا زمانی که با احتیاط از آن ها نگهداری شود و نیز در کنار آن ها دیگر متریال های اصلاح شده برای تعادل آورده شوند کارکرد ویژه ای پیدا می کنند.

استفاده کنده و تنه درختان در منزل
استفاده کنده و تنه درختان در منزل

این تخت خواب زیبای ساخته شده با تنه چوب حسی از ظرافت را به این اتاق گرم و نرم منتقل می کند.

استفاده کنده و تنه درختان در منزل
استفاده کنده و تنه درختان در منزل

در نهایت، شاید خیره کننده ترین مثال در مورد چوب هایی که ظاهر طبیعی خود را موقع استفاده شدن در مبلمان حفظ می کنند کنده های عظیم الجثه ای باشند که تبدیل به میزهای ناهارخوری شده اند.

ظاهر آن ها به تنهایی نیز بسیار زیبا و جذاب است با این حال اگر نمای آن با دیگر قطعات مبلمان و لوازم جانبی میز هماهنگ شود ظرافت و زیبایی دو چندان پیدا می کند.

میز با کنده درخت
میز با کنده درخت

چیزی که در این میز چشمگیرتر از روکش های معمول می باشد، چرخش و حرکت طبیعی رگه های تنه درخت چوب آن است که تمام جزئیاتی که برای زیبایی ظاهر یک میز لازم است را فراهم می کند.

تحریریه پویانو : سجادی

منبع : houzz