کلینیکی با معماری زیبا در ژاپن

کلینیکی با معماری زیبا در ژاپن

این کلینیک در یک منطقه ی مسکونی در نزدیکی توکیو واقع شده است که در حال حاظر جمعیت سالمندان در آن افزایش یافته است.
این پروژه به منظور ایجاد یک کلینیک «باز» برای این منطقه ی محلی در نظر گرفته شده است که با بیمارستان های معمولی تفاوت دارد.

ایده این است که در آینده ساکنان این منطقه میتوانند به دکتر خانوادگی خود مراجعه کنند. کسانی که با خدمات درمانی تخصصی در بیمارستان های دانشگاه ها مخالف اند

برای استفاده حداکثری از سایت ، پلان آن به شکل ال طراحی شده است.
ساختمان در جهت شمال شرق است. ورودی ها با نمایی پویا و فرورفتگی هایی که اجازه میدهد نور طبیعی به داخل بتابد و در عین حال حریم خصوصی فضا و بیماران حفظ شود.
وجود این فرورفتگی ها ارتباطی قوی بین محیط و طبیعت خارج با فضای داخلی ایجاد میکند.

ساختمان درمانگاه از دو طبقه تشکیل شده است. طبقه ی اول اتاق های معاینه قرار گرفته اند برای سهولت افراد سالمند و معلول و فضاهای خدماتی کارکنان در طبقه ی دوم کلینیک پیش بینی شده است.
از ورودی ساختمان سقف به تدریج بالاتر میرود تا مرکز ساختمان. این انتقال با ابعاد درست از یک ورودی دنج به فضای انتظار با ارتفاع دو برابر اتفاق می افتد که به نوعی احساس فشار محیط را کاهش میدهد.

برای داشتن فضای بیشتر در طبقه ی دوم دیوار ها عقب نشینی کرده اند و برای تحقق این شکل هندسی از ساختار RCاستفاده شده است. بخش غربی ساختمان از ترکیب انواع دیوار با ساختار Rc است اما ضلع شرقی از مجموعه ای عناصر تنها و پیچیده (دیوار و سقف هر کدام یک عنصر) یک دیوار با ساختار RC تشکیل شده است.

گرداوری مطلب:نبی لو

نظرات (1)

[…] کلینیکی با معماری زیبا در ژاپن […]