کاغذ دیواری فیروزه ای ، دکوراسیون هنرمندانه و دل انگیز !

کاغذ دیواری فیروزه ای ، دکوراسیون هنرمندانه و دل انگیز !

کاغذ دیواری فیروزه ای ؛ فیروزه ای ، یک رنگ دلنشین و چشم نواز و خاص ! این رنگ شیک یکی از محبوب ترین رنگ های دسته رنگ های فرعی است که انتخاب آن جسارت می خواهد. با آنکه منزل ما ایرانی ها معمولا با رنگ های خنثی و تیره مانند کرم ، خاکستری و یا قهوه ای دکوراسیون می شود رنگ فیروه ای جز آن دسته از رنگ های قوی و جذاب است که در فرهنگ و هنر ما زیاد به چشم می خورد. شاید دلیل آن،  استفاده از رنگ فیروزه ای در هنر معماری و سفالگری ایرانی می باشد. رنگ فیروزه ای که در زبان انگلیسی با لفظ Turquoise شناخته می شود از نام سنگ فیروزه به زبان ترکی برگرفته شده است. در زبان فارسی نیز رنگ فیروزه ای از رنگ سنگ فیروزه نام گرفته است.

استفاده از کاغذ دیواری فیروزه ای برای دیوار ها به عنوان یک پس زمینه فوق العاده یکی از راه های رسیدن به رنگ دوست داشتنی و محبوب فیروزه ای در دکوراسیون است. اما اگر دلتان می خواد مانند یک طراح حرفه ای خانه یا فضای دلخواهتان را دکوراسیون کنید این رنگ نیاز به شناخت بیشتر و کامل تری دارد. فیروزه ای یک رنگ معمولی نیست و قدرت این رنگ به خصوص در رنگ های تون تیره تر فیروزه ای ممکن است نتیجه ای که تصورش را داشته اید به شما تحویل ندهد.

فیروزه شناسی !

بد نیست در مورد سنگ فیروزه که این رنگ اسم خود را از آن به یغما گرفته است بیشتر بدانید. سنگ فیروزه یک سنگ خوش یمن و انرژی بخش شناخته شده است و در فرهنگ های بسیاری از قدیم تا عصر حاصضر به عنوان سنگ مقدسی که که آینده ای نیک را ارمغان می آورد محبوب بوده است. شواهد این ادعا در میلمان و آثار دکوری مصر باستان وجود دارد. شاید برایتان باورکردنی نباشد که سابقه استفاده از این سنگ به ایران باستان نیز باز می گردد در دوران پادشاهی ایران گردنبند سنگ فیروزه را به گردن یا به دور مچ می بستند تا در برابر مرگ غیر طبیعی محفوظ باشند! بله رنگ فیروزه ای به همین دلیل در فرهنگ ما یک رنگ محبوب و پر طرفدار است چرا که رنگ گنبدهای عظیم مساجد اسلامی در معماری ایرانی است.

روانشناسی رنگ فیروزه ای

فکر می کنم حالا که رگ و ریشه قدرتمندانه و پر معنی رنگ فیروزه ای را دانستید ، بیشتر به استفاده از این رنگ ترغیب شده باشید. اما هنوز هم ویژگی های مثبت رنگ فیروزه ای برای اینکه دلداه اش بشوید باقی مانده است. رنگ فیروزه ای از ترکیب رنگ آبی و سبز بدست می آید. استفاده یکسان در ترکیب این دو رنگ، رنگ فیروزه اصل بدست می آید اما هر چقدر که تون رنگی به سبز یا آبی گرایش داشته باشد تونالینه رنگی فیروزه ای تفاوت پیدا می کند. رنگ فیروزه ای هم ویژگی های روانشناسی رنگ آبی که شامل اعتماد ، آرامش و ایمان می شود را داراست و هم در لایه های پنهان خود ویژگی های رشد و امید به زندگی  رنگ سبز را داراست. ترکیب این ویژگی ها در کنار هم رنگ فیروزه ای را به یک رنگ جادویی و فوق العاده تبدیل کرده است که طرفداران آن را دچار تردید می کند که چطور آن را در طراحی دکوراسیون داخلی به کار ببرند. چرا که نتیجه رضایت بخش به کار بردن رنگ فیروه ای  نیاز به ظرافت، دقت نظر و سلیقه ماهرانه طراح دارد.

نحوه کاربرد کاغذ دیواری فیروزه ای

فیروزه ای یک رنگ ترکیبی از تون های رنگی سرد است به همین دلیل کاربرد آن برای دیوار ها نتیجه رضایت بخشی را ارائه می دهد اما فراموش نکنید که رنگ فیروه ای یک رنگ شاخص و تاثیر گذار است اگر از تون های متوسط یا تیره فیروزه ای استفاده می کنید بهتر است به عنوان یک تک دیوار از کاغذدیواری فیروزه ای استفاده کنید. تک دیوار پشت تخت خواب ، تک دیوار پشت تلویزیون و یا تک دیوار پشت میز کنسول در پذیرایی دیوارهای انتخابی خوبی هستند که می توانند به عنوان دیوار تاکیدی و یا نقطه کانونی دکوراسیون فضای شما به کار روند و به فضای شما عمق و غنا ببخشند. اگر دلتان می خواهد کل دیوارهای اتاق را فیروزه ای کنید فراموش نکنید که در مورد کاغذ دیواری فیروزه ای بهتر است از طرح های خیلی شلوغ و پر نقش و  نگار استفاده نکنید و اگر با زهم اصرار به انتخاب کل دیوار ها به این رنگ دارید بهتر است میلمان و سایر وسایل با رنگ های بسیار روشن انتخاب شوند با این حال پیشنهاد ما این است که رنگ فیروزه ای را به صورت تاکیدی استفاده کنید تا شاخص و ارزشمند به نظر بیاید.

فضاهایی که با کاغذ دیواری فیروزه ای و یا دکوراسیون آبی طراحی داخلی می شوند می توانند ظاهری خیال انگیز ، شادی بخش ، رمانتیک یا آرامش بخش و قاطعانه داشته باشند. بستگی به میزان روشنی و تیرگی و میزان استفاده از پایه رنگی آبی و سبز دارد.

ترکیب های رنگی دکوراسیون و کاغذدیواری فیروزه ای

رنگ فیروزه ای به عنوان یک رنگ سرد بهتراست با رنگ های گرم تر ست شود. ترکیب رنگ فیروزه ای روشن  با رنگ های زرد روشن ، رنگ صورتی روشن عالی می شود. همچنین ترکیب رنگ قهوه ای خردلی نیز با تون های تیره تر فیروزه ای نتیجه خوبی به شما تحویل میدهد. کلا برای ترکیب رنگ فیروزه ای می توانید هر تونالیته رنگی که سبز و زرد و آبی در خود دارد به کار ببرید.

اما یکی از بهترین و فوق العاده ترین ترکیب های رنگ فیروزه ای با رنگ های متالیک و براق مانند نقره ای ، طلایی و بژ است. کاغذدیورای هایی که با ترکیب فیروزه و این رنگ ها ترکیب شده اند بسیار پر طرفدارند و دکوراسیون فضای شما چه به سبک کلاسیک باشد چه مدرن چشم گیر و مجذوب کننده خواهد بود.

شاید به ترکیب رنگی آبی فیروزه ای و بنفش هیچ وقت فکر نکرده باشید. ترکیب رنگی جواهرات یکی از بهترین ترکیب های چند رنگه فوق العاده است که فیروزه ای میان آن ها می درخشد. در تصاویر بالا جذابیت ترکیب رنگی فیروزه ای و بنفش را می بینید که چه دکوراسیون جذاب و خاصی ایجاد می کند.

کاغذدیواری فیروزه ای در اتاق خواب

کاغذدیواری فیروزه ای در پذیرایی

 

کاغذ یواری فیروزه ای در اتاق کودک

کاغذدیواری فیروزه ای برای سرویس بهداشتی

فیروزه ای تداعی کننده و یادآور آب است. با کاغذ دیواری  رنگ فیروزه ای می توانید هماهنگی خاصی در فضای سرویس بهداشتی به وجود بیاورید. می توانید بخشی از دیواررا تا نصفه دیوار با کاغذ دیواری فیروزه ای دکوراسیون کنید. توصیه می کنیم برای وسایل  اکسسوری ها چون حوله ، جامسواکی و .. حتماً این رنگ را برای ست شدن با کاغذ دیواری در نظر داشته باشید.

کاغذ دیواری فیروزه ای برای آشپزخانه

کاغذ دیواری فیروزه ای