کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون منزل

کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون منزل

متریال کاشی با ابعاد بزرگ : وقتی که بزرگتر بهتر است: ظاهر دراماتیک کاشی‌های سایز بزرگ. زمانیکه خطوط ملات کمتر باشد ظاهری با کمترین درز را برای دیوارها و کف به ارمغان می‌آورد.

پیشتر استفاده از کاشی‌های سایز بزرگ به سالن‌های تجاری مانند هتل‌ها و رستوران‌ها محدود بود اما در حال حاضر در فضاهای مسکونی نیز کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. با توجه به ابعاد بزرگ و خطوط ملات حداقل ، این کاشی‌ها ظاهری بدون درز ایجاد مینمایند و احساس وسعت مکان را به وجود می‌آورد. به علاوه اینکه درز ملات کمتری برای تمیز کردن وجود دارد.

01

کاشی‌های قطع بزرگ دقیقا چه هستند؟

کاشی‌های بزرگ زیبایی مدرن ، تمیز و درخشنده را برای منزل شما پدید می‌آورند اما توجه کنید که این کاشی‌ها با دکور به سبک سنتی نیز به خوبی کار می‌کنند.آنها در انواع متریال مختلف از جمله سنگ ، شیشه و پرسلین موجود هستند. و البته با پرینت دیجیتال این امکان وجود دارد که کاشی‌های پرسلین به شکل‌های چوب ، سنگ طبیعی ، بتن ، فلز و حتی پارچه دربیاید.

02

کاشی‌های بزرگ میتواند هم روی دیوار و هم روی کف استفاده شود. وقتی که روی دیوار به کار رود یک جایگزین بادوام برای رنگ نقاشی یا کاغذدیواری به حساب می‌آید. خبری از رنگ‌آمیزی مجدد و نگرانی از کثیف شدن کاغذدیواری در آینده نیست. از آنجا که کاشی است شما می‌توانید آن را فقط با یک دستمال تمیز کنید.

03

کاشی سایز بزرگ زمانی انتخاب می‌شود که یک لبه از 15 اینچ بیشتر باشد. در گذشته کاشی مستطیلی 12 در 24 اینچ محبوب‌ترین اندازه برای کاشی‌های قطع بزرگ بود. امروز 18 در 36 اینچ رایج است. با تکنولوژی جدید ، کاشی به بزرگی 5 تا 10 پا نیز ساخته شده است.

مواردی که باید در نظر داشته باشید:

مزیت استفاده از کاشی بزرگ این است که وقفه بصری ایجاد نمی‌شود ، ویژگی مهم برای کسانی که کاشی‌های طرح‌دار انتخاب میکنند. برای حمل و نقل آن‌ها به مراقبت بیشتری نیاز است و هزینه‌های نصب آن بیشتر است و شاید برای نه تنها بلند کردن بلکه برای نصب نیز به دو نفر نیاز باشد.

04

مورد دیگر که باید توجه شود این است که دیوارها و کف برای نصب کاشی بزرگ باید کاملا تخت و صاف باشد. حداکثر اختلاف یک هشتم اینچ در 10 پا قابل قبول است. اختلاف بیشتر به این معنی است لبه یک کاشی از کاشی مجاور بالاتر است و سطح ناهمواری را ایجاد خواهد کرد. بنابراین پیش از نصب این مورد را به همراه پیمانکار خود بررسی کنید.

05

کجا کاشی‌های بزرگ بهتر هستند؟

کاشی بزرگ در فضاهای باز عالی به نظر میرسد. کاشی بزرگ چشم را از منحرف شدن به سمت درزهای ملات بازمیدارد. این اتاق را با کاشی‌های 12 در 12 اینچی تصور کنید. درزهای ملات چهار برابر خواهند شد و چشم را به خود مشغول خواهند کرد.

06

هماهنگ کردن رنگ ملات با کاشی باعث می‌شود انسجام و وسعت بصری بیشتری ایجاد شود و در عین حال کنتراست کمتری به وجود آید.

07

از به کار بردن کاشی بزرگ در فضای کوچک نیز نترسید. استفاده از یک کاشی روی دیوار و کف ظاهری بدون درز را ایجاد می‌نماید و به طور بصری آن را کشیده‌تر میکند. یکی دیگر از ترفندهای بزرگ کردن فضای کوچک این است که دیوارهای را به رنگ کاشی دراورید. این باعث ایجاد حس یک فضای پیوسته میشود.

به خاطر داشته باشید طرح‌های شلوغ باعث میشود اتاق کوچک ، کوچکتر به نظر بیاید و کاشی رنگ روشن نور بیشتری را بازتاب میدهد و فضا را بزرگتر میکند.

کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون ، کاشی سایز بزرگ
کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون ، کاشی سایز بزرگ

کاشی میتواند به هر شکل و اندازه‌ای برش بخورد و در فضاهایی که مربع و مستطیل به کار نمیاید استفاده شود.

کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون ، کاشی سایز بزرگ
کاشی با ابعاد بزرگ برای دکوراسیون ، کاشی سایز بزرگ

مزیت دیگر این کاشی‌ها این است که به بسیاری از شکلهای نهایی میتواند دربیاید. اینجا کاشی پرسلین با ابعاد 24 در 36 با ظاهر براق خود جلوه ویژه‌ای به شومینه داده است.

10

 

منبع: houzz

تحریریه پویانو | نبیلو