کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون ؛ چوب از محبوب ترین متریال ها در طراحی داخلی به شمار می رود. محبوبیت این متریال چه در میان طراحان و چه در میان کارفرمایانی که به دنبال یک طرح فوق العاده هستند، شناخته شده است. شاید بتوان علت این محبوبیت را در ویژگی های خاص این متریال جستجو کرد. چوب عموما به عنوان یک متریال گرم شناخته شده و از این رو فضایی را که در آن به کار برده می شود، تا حد زیادی صمیمی و دعوت کننده جلوه خواهد داد. کاربرد این متریال، در تمامی فضاها دیده می شود.

فضاهای بسیاری هستند که می توانید از چوب در طراحی دکوراسیون آن ها استفاده کنید. چوب یکی از متریال هایی است که می تواند در سطوح بزرگی از فضا مورد استفاده قرار گیرد و تقریبا می توان گفت محدودیتی در به کارگیری آن وجود ندارد. این متریال به خوبی با رنگ های مختلف ست می شود و بنابراین دست شما را برای انتخاب لوازم و مبلمان تا حد زیادی باز خواهد گذاشت.

کاربردهای چوب در طراحی داخلی منزل بسیار متنوع هستند. اگر به استفاده از این متریال در طراحی فضای منزل خود علاقه مند می باشید، شما را به خواندن این مطلب دعوت می کنیم. با پویانو همراه باشید و کاربردهای چوب در طراحی دکوراسیون را بهتر بشناسید.

پوشش کف و سقف

یکی از پرکابردترین حالات استفاده از چوب، به کارگیری آن به عنوان سطح تشکیل دهنده کف و سقف فضا می باشد. چوب از دیرباز به عنوان پوشش کف و سقف منازل کاربرد داشته و تا به امروز نیز این کاربرد را حفظ کرده است. کفپوش های چوبی یکی از بهترین گزینه های طراحی در زمانی به حساب می آیند که می خواهید یک فضای گرم داشته باشید. چوب جدا از این که سطح به مراتب گرم تری نسبت به سنگ و سرامیک دارد، احساس یک فضای گرم و دلپذیر را نیز منتقل می کند. استفاده از این متریال در سقف نیز بسیار جذاب است که البته می تواند با رنگ یا طرحی متفاوت از نوع چوب به کار رفته در کف طراحی و اجرا شود.

نمای راه پله

راه پله از دیگر قسمت هایی است که می توان از چوب در طراحی آن استفاده کرد. حتی اگر راه پله منزلتان پیش از این طراحی شده و با متریال های دیگری به اجرا در آمده باشد، مسلما شما قادر خواهید بود نمای آن را به وسیله چوب اجرا کنید. این نوع طراحی در مواردی مد نظر قرار می گیرد که راه پله در فضای میانی و بدون باکس یا هر گونه دیوار تعریف شده باشد. در چنین مواقعی دغدغه طراحی راه پله نیز به قسمتی از لیست بلند بالای مواردی اضافه خواهد شد که در طراحی دکوراسیون مد نظر دارید. چوب، خصوصا اگر در قسمت های دیگری از فضای منزل شما نیز به کار رفته باشد، می تواند انتخاب مناسبی برای این قسمت به شمار رود.

پانل های دیواری

از دیگر کاربردهای چوب در طراحی فضا می توان به استفاده آن در طراحی پوشش دیوار اشاره کرد. این کاربرد به عنوان یکی از مرسوم ترین حالات استفاده از این متریال در فضا به حساب می آید. معمولا برای طراحی پوشش دیوار، از چوب در قالب پانل کمک گرفته می شود. پانل ها قابلیت این را دارند که به راحتی در فضای مورد نظر نصب شوند و از این رو به لحاظ اجرایی بسیار مناسب هستند. تنوع طرح و رنگ پانل های چوبی نیز از دیگر نکاتی است که آن ها را به گزینه های بسیار جذابی برای طراحی دیوارهای منزل تبدیل می کند. پانل های چوبی اگر به درستی و با ظرافت اجرا شوند، می تواند نمای تمیزی به شما ارائه دهند.

درب کابینت ها

کابینت های آشپزخانه هم از مواردی هستند که می توانید به کمک چوب طراحی و اجرا کنید. چوب از گذشته به عنوان یکی از گزینه های طراحی کابینت به شمار می رفته و امروزه به یکی از پرطرفدارترین متریال ها به این منظور تبدیل شده است. مسلما در حال حاضر اکثر کابینت ها از جنس چوب طراحی می شوند، اما منظور ما از به کار بردن چوب در این رابطه، در نظر گرفتن نمای چوبی نیز می باشد. چوب به خودی خود دارای زیبایی خاصی بوده و از این رو می تواند به عنوان روکش نهایی کابینت های شما مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید در تناسب با کابینت های طراحی شده، چند قفسه چوبی با همان جنس، طرح و رنگ نیز در آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

کانتر آشپزخانه

چوب می تواند علاوه بر درب های کابینت، در طراحی کانتر آشپزخانه نیز به کار برود. معمولا نمای کانتری که در قسمت اپن آشپزخانه و رو به سالن قرار می گیرد، از لحاظ طراحی به توجه بیشتری نیاز دارد. این کانتر را می توانید با استفاده از همان جنس و رنگ چوبی که در دیگر قسمت های آشپزخانه یا سالن خود به کار برده اید طراحی کنید تا در همخوانی کامل با فضای اطراف خود به نظر برسد.

سرویس اتاق خواب

سرویس خواب مجموعه ای است که تقریبا در همه منازل به چشم می خورد. سرویس های خواب با طرح های مختلفی که دارند، امروزه متنوع ترین گزینه ها را برای انتخاب در اختیار شما می گذارند. یکی از جالب ترین گزینه ها در انتخاب سرویس خواب، طرح های اجرا شده با متریال چوب هستند. اگر می خواهید به فضای اتاق خود حالت گرم و دلپذیری ببخشید و با چوب نیز میانه خوبی دارید، یک سرویس خواب چوبی می تواند بهترین گزینه شما باشد. تخت، میز پاتختی، کمد و بسیاری از لوازم دیگر را می توانید با یک طرح زیبای چوبی در تناسب کامل قرار داده و از ظاهر مطلوب اتاق خود لذت ببرید.

شلف های دیواری

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون ؛ شلف ها از دیگر قسمت های تشکیل دهنده دکوراسیون هستند که می توانند با یک طرح چوبی فوق العاده، زینت بخش فضای منزل شما شوند. شلف های چوبی را می توانید در تناسب با رنگ دیگر قسمت های دکور و به سلیقه خودتان طراحی کرده و با کمک یک تیم متخصص در فضا قرار دهید. علت این که چوب در طراحی شلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد، سادگی اجرای طرح های مختلف به کمک این متریال است که به شما امکان می دهد فرم مورد نظر را به راحتی سفارش داده و به اجرا درآورید.

قاب اطراف تلویزیون

فضای در برگیرنده تلویزیون، امروزه به یکی از مهم ترین قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی منازل تبدیل شده است. تلویزیون ها دیگر این روزها به نحوی در دل فضای دکور منزل قرار می گیرند که حقیقتا جزو تفکیک ناپذیری از آن به شمار رفته و شما را از داشتن یک دکوراسیون یکدست و یکپارچه بهره مند می سازند. چوب یکی از متریال هایی است که در تعریف چنین فضایی کاربرد بسیار دارد. با استفاده از چوب می توان دکور مخصوصی را برای محل قرار گرفتن تلویزیون طراحی کرد که حتی می تواند در ترکیب با دیگر قسمت های دکور، مثل کابینت ها و خیلی موارد دیگر قرار گیرد.

جدا کننده فضا

از دیگر کاربردهای چوب در طراحی دکوراسیون منزل، می توان به قابلیت آن در جداسازی فضاهای مختلف اشاره کرد. چوب را می توان به عنوان یک نوع پارتیشن در مرز بین دو فضای مورد نظر به کار گرفت. در مواقعی که شما می خواهید این مرز را به گونه ای تعریف کنید که اولا نیاز به کشیدن دیوار نبوده و دوما حائل قرار گرفته سبک باشد، چوب می تواند به یکی از گزینه هایتان تبدیل شود. می توان چوب را در ترکیب با متریال های دیگری مثل شیشه در طراحی پارتیشن مورد نظر به کار برد که در این صورت شفافیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

میز و صندلی غذاخوری

علاوه بر موارد ذکر شده که اکثرا در حیطه طراحی دکور قرار می گیرند، می توان از چوب به عنوان متریال تشکیل دهنده مبلمان و لوازم منزل نیز استفاده کرد. میز و صندلی غذاخوری شما می توانند با یک طرح زیبای چوبی در همخوانی با سایر فضاهای طراحی شده قرار بگیرند. با داشتن یک ست میز و صندلی غذاخوری با طرح ساده چوبی، دیگر نگران تناسب طرح و رنگ آن در هنگام تغییر دیگر لوازم منزل نخواهید بود، چرا که چوب به خوبی با اکثر متریال ها و رنگ ها ست می شود.

حال که با کاربردهای مختلف چوب در طراحی دکوراسیون آشنایی پیدا کرده اید، خواهید توانست بهترین ایده ها را با کارشناسان در میان گذاشته و از این متریال زیبا و محبوب در فضای منزل خود استفاده کنید.

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون

 

 

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون

تحریریه پویانو