چیدمان کوسن های طرح دار در دکوراسیون منزل را مانند یک حرفه ای انجام دهید!

چیدمان کوسن های طرح دار

چیدمان کوسن های طرح دار در دکوراسیون منزل را مانند یک حرفه ای انجام دهید!

چیدمان کوسن های طرح دار در دکوراسیون منزل را مانند یک حرفه ای انجام دهید!

مردم اغلب از به کاربردن طرح ها و الگوها واهمه دارند چرا که می ترسند آن ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ نشوند. و به جای مقابله با این ترس خود با انتخاب پارچه های یکنواخت و ساده با رنگ های گندمی و قهوه ای این مشکل را فیصله می دهند. این کار زمانی که می خواهید روی لوازم بزرگ و گرانی مثل مبل و…هزینه کنید یک راه معقول و منطقی است اما این بدان معنی نیست که همه چیز باید به رنگ قهوه ای و خاکی انتخاب شود. کوسن ها برای اضافه کردن الگوها و طرح ها گزینه های خوبی هستند چرا که به سادگی می توان آن ها را تهیه کرد و اغلب هم قیمت بالایی ندارند. برای این که مانند یک حرفه ای کوسن های طرحدار را بایکدیگر هماهنگ کنید باید آن هایی را انتخاب کنید که دارای یک تم مشترک هستند . اگر کوسن های شما از نظر رنگ یا بافت و طرح با یکدیگرهمسان هستند شانس این را دارند که در کنار هم قرار بگیرند. ما چند ایده برای چیدمان کوسن ها با استفاده از تم های مختلف ارائه کرده ایم. هنگامی که دیدید چگونه باید این کار را انجام دهید، دو یا سه طرح انتخاب کنید و آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و ترس و واهمه ی به کاربردن الگوها را کنار بگذارید.

چیدمان کوسن های طرح دار گل های خارق العاده: از قدرت گل ها  برای ساخت یک دسته گل روی مبلمان خود استفاده کنید. در دکوراسیون و نیز در طبیعت، گل ها هنگامی که از یک پالت رنگی واحد انتخاب شده باشند به خوبی با یکدیگر ست می شوند. این جا دسته گل های روی بالشت ها به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده است چرا که از یک پالت رنگی واحد برای آن ها استفاده شده است.

چیدمان کوسن های طرح دار قدرت تصاویر چاپی: کنار هم قرار دادن تصاویر چاپی با رنگ های قرمز پر رنگ و سفید یک ترکیب رنگ چشم نواز ایجاد می کند. در این جا این الگوهای متفاوت به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند چرا که ترکیب رنگی یکسانی دارند و طرح های روی آن ها از یک نوع می باشد.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

تناسب شیوه ی رنگ کردن پارچه: کوسن های زیر با یکدیگر هماهنگ هستند چرا که روش رنگرزی آن ها با هم یکی است. اگر چه آن ها رنگ ها و الگوهای کاملا متفاوتی دارند اما همگی در تکنیکی که در رنگ کردن آن ها استفاده شده است یکسان هستند و همین باعث شده بتوانند به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

اشکال هندسی: گذشته از این که درهمه ی این کوسن ها از الگوهای مورد استفاده در کاشی ها استفاده شده است در همه ی آن ها رنگ پاستلی به کار رفته است. رنگ های زنانه پسند و کم رنگ الگوها که با رنگ های سفید کوسن ها همراه شده است مجموعه ای از کوسن های جذاب و چشم نواز روی یک مبل سفید رنگ می سازد.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

توجه به الگوی فرش: فرش ها نمای جالبی پیدا می کنند هنگامی که الگوها و طرح های آن ها روی پارچه کوسن ها تکرار شود و با یکدیگریکدست شوند. فرش های بدون پرز مثل گلیم به بهترین شکل با پارچه کوسن ها هماهنگ می شود و به سادگی می توان الگوی آن ها روی کوسن ها پیاده کرد.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

به آسانی رنگ سبز را به کار ببرید: در این جا یک رنگ واحد دوجلوه ی متفاوت پیدا می کند. کوسن سمت چپ از رنگ سبز پر شده است و به صورت پس زمینه قرار می گیرد، درحالی که  در کوسن جلویی از رنگ سبز کم تر استفاده شده است و زمینه محسوب می شود.

چیدمان کوسن های طرح دار رنگ های متمایز: الگویی انتخاب کنید که کنتراست زیادی داشته باشد و آن را به طورجالب توجهی استفاده کنید. آن را با یک رنگ یکدست دیگر کنار هم قرار دهید. مشکی و سفید همان طوری که در عکس مشاهده می کنید به خوبی با یکدیگر هماهنگ می شوند اما رنگ های آبی(دریایی)-سفید و ارغوانی- گرم نیز نمایی مشابه آن ایجاد می کنند.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

اجازه دهید تابلوهای هنری راهنمای شما باشند: برای انتخاب طرح ها و الگوهای کوسن های خود از تابلوهای هنری نزدیک به آن ها تقلید کنید. 

چیدمان کوسن های طرح دار تصاویر اعضای خانواده: می توانید نقاشی و تصاویر مربوط به اعضای خانواده ی خود و یا حیوان خانگی خود را روی کوسن های خود پیاده کنید. در این عکس می بینید که عکس یک حیوان خانگی و تصویر پسر خانواده در بین کوسن های راه راهی به زیبایی قرار گرفته اند.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

ریتم قبیله ای: مجموعه ای از شکل های سنتی قبیله ای با رنگ ها و تصاویر چاپ شده ی مختلف به خوبی با این نیمکت طرح دار هماهنگ شده است. بدون وجود این نیمکت این تابلوی هنری چندان جذابیتی نداشت.

چیدمان کوسن های طرح دار
چیدمان کوسن های طرح دار

استفاده از الگوهای طرح پوستی: در این جا می بینید که پوشش تمام کوسن ها از طرح پوست حیوانات می باشد و در این مثال جالب هیچ رنگی شما نمی بینید و فقط ترکیبی از مشکی و سیاه است.

چیدمان کوسن های طرح دارتکرار یک طرح: یک الگو و طرح انتخاب کنید و آن را به روش های مختلفی به کار ببرید. در این جا یک شکل آبی و شکلاتی رنگ برای تاثیر بیشتر استفاده شده است. این نقطه های پررنگ به فضای این اتاق خواب روح می بخشند.

چیدمان کوسن های طرح دارطرح های متفاوت در لایه های متفاوت: سه الگوی متفاوت انتخاب کنید و هر کدام از آن ها را در یک سطح و لایه به صورت زیر و رو قرار دهید. در این مثال بالشت های دراز در جلوی بالشت های مربعی الگوی متفاوتی دارد.

چیدمان کوسن های طرح دارترکیب التقاطی یا گزینشی: هنگامی که صحبت از طرح ها و الگوها می شود مبلمان نارنجی برای یک ترکیب جسورانه گزینه ی عالی هستند. در این جا کوسن های درخشانی را مشاهده می کنید که در جلوی یک پس زمینه ی نارنجی رنگ خودنمایی می کنند. استفاده از رنگ آبی باعث می شود که آن کوسن مرکز توجه قرار گیرد.

چیدمان کوسن های طرح دارتسخیرکننده: هر کدام از این کوسن ها الگوی متفاوتی دارند اما همگی در یک چیز مشترک هستند و آن این است که در الگوهای خود دارای رنگ مشترک زرد آفتابی هستند که با تابلوی راه راه دیوار هماهنگ شده است.

چیدمان کوسن های طرح دارتکرار تصویرها: در این گزینه الگوها و طرح های مختلفی انتخاب شده است اما هر طرح چندبار تکرار شده است. توجه کنید که چطور آن ها با یکدیگر جفت شده اند. این کار آن ها را متعادل می کند و هرگونه ترکیب ناهنجاری بصری را محدود میکند.

 

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو | سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید

دکوراسیون منزل با اشیاء تزئینی حیوانات برنجی

۲۰ چوب لباسی دیواری مدرن و شیک

۱۵ وسیله دکوری که همیشه جالب خواهند بود

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید