چیدمان میز ناهارخوری : فضای دورهمی خود را اینگونه شکل دهید

چیدمان میز ناهارخوری : فضای دورهمی خود را اینگونه شکل دهید

چیدمان میز ناهارخوری یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون منزل را تشکیل می دهد. فضای ناهارخوری، جایی است که اعضای خانواده را گرد هم می آورد و حتی برای دقایق کوتاه هم که شده، آن ها را از هیاهو و دغدغه های روزمره دور کرده و با صمیمیت در کنار هم می نشاند. همین کاربرد فضای ناهارخوری برای پی بردن به اهمیت چیدمان صحیح آن کافی است.

محل قرارگیری میز را تعیین کنید

زمانی که می خواهید به خرید و انتخاب میز ناهارخوری بپردازید، باید پیش از هر چیز محل قرار گرفتن آن را به صورت دقیق مشخص کرده باشید. اگر در آشپزخانه فضای کافی ندارید، می توانید به سراغ نشیمن بروید و گوشه ای از فضا که پرت است یا کاربرد زیادی ندارد را به میزتان اختصاص دهید. هیچ گاه پیش از تعیین کردن محل میز برای خرید آن اقدام نکنید، زیرا احتمال پشیمانی تان زیاد خواهد بود و ممکن است نتوانید آن طور که باید میز را در جای مورد نظر جای دهید.

اندازه فضا را در نظر داشته باشید

خیلی خوب است که پیش از خرید میز، اندازه های فضایی که قرار است پذیرای دورهمی های تان باشد را تعیین کرده باشید. خریدن میزهای بیش از اندازه بزرگ به خاطر تصمیمات هیجانی یا روی آوردن به میزهای بیش از حد کوچک که به کار شما نمی آیند، ناشی از این است که اندازه فضا را به درستی در نظر نگرفته اید. در چنین مواقعی، محدودها و تقریب ها کفایت نمی کنند و لازم است اندازه ها دقیق مشخص شوند تا انتخاب شما با حداقل خطا رو به شو شود.

صندلی ها را متناسب برگزینید

اگر به خرید ست می روید، صندلی ها را همراه با میز خواهید گرفت، اما در صورتی که قرار است صندلی ها را جدا تهیه کنید، بهتر اندازه و خصوصا ارتفاع آن ها را با اندازه میز و فضای ناهارخوری تنظیم کنید. صندلی های بیش از حد بزرگ، باعث ناراحتی شما در رفت و آمد می شوند و جز دردسر چیزی نخواهند داشت. سعی داشته باشید تا جایی که امکان دارد میز و صندلی ها را همزمان بگیرید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

محدوده فضا را مشخص کنید

اگر سالن ناهارخوری ندارید و می خواهید بخشی از آشپزخانه یا نشیمن را به میز ناهارخوری تان اختصاص دهید، خوب است محدوده آن را از بقیه قسمت ها جدا کنید. برای این کار می توانید از پارتیشن های باریک یا اختلاف سطح و پهن کردن قالیچه کمک بگیرید. همه این روش ها می توانند محدوده فضای غذاخوری تان را تعیین و تفکیک کنند و به آن شکل دهند.

میز را نزدیک آشپزخانه بگذارید

به خودتان لطف کنید و فضای غذاخوری را دور از آشپزخانه در نظر نگیرید. مطمئن باشید رفت و آمدهای مکرر بین میز ناهارخوری و آشپزخانه شما را کلافه خواهند کرد. سعی کنید میز را تا جایی که امکان دارد در نزدیکی محیط آشپزخانه قرار دهید. به این شکل قادر خواهید بود به راحتی وسایل را بین آشپزخانه و فضای ناهارخوری جا به جا کنید و خیلی راحت تر به کارهای مربوطه بپردازید.

به روشنایی فضا توجه کنید

صرف وعده های غذا در نور کم زیاد مطلوب نخواهد بود. به همین خاطر بهتر است فضای ناهارخوری تان را روشن کنید. می توانید از لامپ های دیواری یا لوسترهای سقفی استفاده کنید. بهتر است در صورت استفاده از لامپ های آویز، آن ها را دقیقا بالای میز ناهارخوری تان نصب کنید تا تمام سطح میز را روشن کنند.

در چیدمان میز ناهارخوری از لوازم دکوری استفاده کنید

می توانید برای این که فضای ناهارخوری تان خالی و بی روح نباشد، از وسایل دکوری برای تزیین آن استفاده کنید. اگر می خواهید دیوارها را تزیین کنید از تابلوها و دیوارکوب ها کمک بگیرید. روی میز را می توانید با شمعدان، گلدان، مجسمه و ظروف دکوری و زیبا پر کنید. همچنین می توانید از یک رومیزی خاص و زینتی استفاده نمایید.

 

 

 

 

چیدمان میز ناهارخوری

تحریریه پویانو