چیدمان قفسه ها در منزل ، چگونه چیدمان شلف و کمد را حرفه ای انجام دهیم ؟

چیدمان قفسه ها در منزل ، چگونه چیدمان شلف و کمد را حرفه ای انجام دهیم ؟

چیدمان قفسه ها در منزل : چگونه قفسه‌ها را از ردیف‌های ساده و افقی از وسایل به عنصری شیک با این ایده‌های خلاقانه تبدیل کنیم؟ قفسه‌ها نقش کلیدی و کاربردی در دکوراسیون منزل دارند. فضای لازم برای نگهداری لوازم و به نمایش گذاشتن آنها را در هر اتاقی فراهم میکنند. قفسه‌ها عنصری حذف نشدنی هستند اما گاهی اوقات جنبه عملکردی آن از خود آن پیشی میگیرد. ما در قفسه‌هایمان اشیا دوست داشتنی را قرار میدهیم اما با کمی توجه میتوان نحوه چیدمان را نیز به زیبایی عناصر کرد.

قفسه‌ها اغلب ردیف‌های عمودی منظمی با چارچوب مشخص هستند اما اگر میخواهید از قفسه‌های معلق استفاده کنید لزومی ندارد هر ردیف دقیقا بالای پایینی قرار بگیرد. میتوانید در نصب آن ها روی دیوار تغییراتی ایجاد کنید. به عنوان مثال میتوانید آنها را مانند تصویر با طول‌های مختلف و نا منظم نصب کنید تا نتیجه‌ای جدیدتر بگیرید.

یکی از ترفندها تاکید روی بعد عمودی است. در صورتی که دیواری از قفسه‌های ساده و بلند دارید میتوانید با رنگ کردن قسمت‌های عمودی استایل جدیدی به آن بدهید. در اینجا این رنگ خاکستری یک توهم بصری ایجاد میکند. آیا سایه است یا واقعی؟ رنگ‌های تیره همچنین عمق ایجاد میکنند و زمانی که از زاویه‌ به آن نگاه میکنید روی اشیا داخل قفسه تاکید بیشتری میکند.

شما میتوانید یک قفسه بسیار ساده سفید را یه وسیله‌ای بسیار زیبا و دکوراتیو تبدیل کنید. اینکار را میتوانید به کمک براکت‌های جذاب انجام دهید. این ترفند به ویژه زمانی که قفسه‌ها در ارتفاع بالای دیوار نصب شده باشد خوب کار میکند چون از پایین وقتی به آن نگاه میکنید منظره بهتری دارد.

قفسه ها را روشن کنید.

قرار دادن لامپ داخل قفسه‌ها باعث میشود وسایلی که در آن چیده اید بهتر به نظر بیایند و بافت و جذابیت ویژه‌ای به دیواری که قفسه روی آن نصب است میدهد. اگر میخواهید قفسه نصب کنید از همان ابتدا برای آن لامپ در نظر بگیرید. لامپ‌های ال ای دی برای اینکار مناسب و معمول هستند.

اگر تصمیم ندارید قفسه را به کتابخانه پر از کتاب تبدیل کنید یک تصویر پشت قفسه‌ها بزنید تا همزمان با وسایلی که داخل قفسه‌هاست از تصویر نیز لذت ببرید. آنچه در این نمونه میبینید یک عکس است که طراح آن را در این سایز به دیوار چسبانده و قفسه روی آن قرار گرفته است تا تصویر پس زمینه‌ای دراماتیک برای آن باشد.

با زوایا بازی کنید

این قفسه‌ها افقی هستند اما داخل باکس‌هایی قرار گرفته اند که به صورت مایل و زاویه‌دار روی دیوار نصب شده اند. اشیا ساکن روی قفسه‌های افقی با این زاویه‌ها کنتراست جالبی را به وجود می‌آورد.

پس زمینه قفسه‌ها را رنگ کنید. رنگ کردن داخل قفسه‌ها یا دیوار پشت که قفسه روی آن نصب شده است یکی از بهترین راه ها برای تزریق کردن رنگ به اتاقی بی رنگ و روح است. عناصری که روی قفسه قرار میگیرند از شدت رنگ میکاهند و از اینکه بیش از حد توجه را به خود جلب کند جلوگیری میکند اما در عین حال رنگ را به آرامی وارد فضا میکند.

ترکیب با آینه ها

میتواند پس زمینه قفسه‌ها را آیینه کار کنید. آیینه نور را به فضا برمیگرداند و باعث میشود عمق آن بیشتر به نظر بیاید. آیینه باعث میشود اشیا داخل قفسه با انعکاس تصویرشان در آیینه دیده شوند که میتواند جالب باشد. در این حالت بهتر است قفسه‌ها شیشه‌ای باشند. ترکیب شیشه و آیینه ظاهری لوکس و شیک به وجود می‌آورد.

به قفسه‌ها هویت بدهید و آن‌ها را مخصوص خودتان کنید. باکس‌های کوچک برای سفارشی دکور کردن ایده آل هستند و رنگ آمیزی و تزئین آن‌ها میتواند یک کار جذاب آخر هفته‌ای باشد. آن‌ها را با رنگ‌های شاخص رنگ آمیزی کنید یا از برچسب استفاده کنید.

 

 

 

چیدمان قفسه ها در منزل

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz