چیدمان سالن پذیرایی با ترکیب های زیبا و دلنشین

چیدمان سالن پذیرایی با ترکیب های زیبا و دلنشین

نحوه ی چیدمان سالن پذیرایی از جمله کارهایی است که بیش تر وقت شما را در تهیه و آرایش لوازم منزل به خود اختصاص می دهد. نشیمن، فضایی است که ما روزانه بیش تر وقت خود را در آن سپری کرده و بسیاری از اوقات، از مهمانان خود نیز در همین فضا پذیرایی می کنیم. شاید به همین جهت باشد که چیدمان یک نشیمن و نحوه سازماندهی فضای آن خیلی مهم به شمار می آید و جزو اولین چیزهایی است که نظر را به خود جلب می کند.

برای این که بتوانید از همه آن چه در اختیار دارید برای به ثمر رساندن یک چیدمان عالی و بدون نقش استفاده کنید، باید بدانید کدام وسایل را دقیقا کجا بگذارید و چه رنگ ها و متریال هایی را با هم جفت و جور و ترکیب کنید. دقیقا همین موارد است که بر نتیجه نهایی تاثیر می گذارد. استفاده از قابلیت های فضا، ترفندهای دکوراسیون و بهترین ترندهای روز می تواند در رسیدن شما به چیدمان دلخواه و مناسب فضای منزل تان کمک کند. در این مطلب، شما را با چندین نمونه از ترکیب های برازنده و امروزی برای چیدمان سالن پذیرایی آشنا خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید.

دکوراسیون این نشیمن، ترکیب مناسبی از عناصر ساده است که به خوبی در کنار هم جای گرفته اند. یک کاناپه و دو مبل تک، محل نشستن را تشکیل می دهند. نور طبیعی فضا که از پنجره تامین می شود، محیط نشیمن را دلباز و روشن کرده است. رنگ فرشی که روی زمین پهن شده با تم کف پوش های چوبی همخوانی دارد. از روشنایی فضا برای قرار دادن گلدان ها نیز بهره گرفته شده است. اگر به رنگ کوسن های انتخاب شده دقت کنید، می بینید که به خوبی با رنگ مبل تناسب پیدا کرده اند.

نمونه بعدی یک ترکیب مدرن و شیک از چیدمان سالن پذیرایی است که با استفاده از رنگ های سرد صورت گرفته است. با وجود این که رنگ هایی مثل خاکستری، سیاه و سفید جزو رنگ های خنثی هستند، این نشیمن فضای گرم و دعوت کننده ای دارد که می تواند به خاطر استفاده از نورپردازی با تم گرم و همچنین بهره گرفتن از بافت های مناسب برای مبلمان باشد. گیاهان هم جزو دیگر مواردی هستند که این فضا را از لحاظ دعوت کننده بودن در حد مقبول نگه داشته اند.

چیزی که چیدمان نمونه بعدی را شاخص کرده است، در نظر گرفتن یک فضا برای نشستن روی زمین است که در میان فضای اصلی جای گرفته است و از آن جدا دیده نمی شود. میز جلو مبلی در این چیدمان از انواع پایه کوتاه انتخاب شده است تا بتواند برای زمانی که افراد بر روی سطح زمین می نشینند هم مناسب باشد. قالیچه پشمی و بالش های بزرگ در کنار هم فضای راحتی را برای نشستن ایجاد کرده اند. مبل ها نیز طبق چیدمان های مرسوم در فاصله مناسبی نسبت به میز قرار گرفته اند که برای پذیرایی رسمی استفاده می شوند.

سبک چیدمان سالن پذیرایی بعدی که مورد بررسی قرار می دهیم، مینیمال است. همان طور که می بینید، چیدمان این فضا در سادگی تمام و با بهره گرفتن از حداقل ها صورت گرفته است. تمام وسایلی که در چیدمان این فضا مشاهده می کنید، یک کاناپه، دو میز، یک فرش مدرن، یک چهارپایه و یک گلدان هستند و در نهایت چراغی که برای روشن کردن فضا استفاده شده است. این دکوراسیون برای افرادی که فضاهای خلوت و ساده را بیش تر می پسندند، مناسب است و فضای خوبی برای تمرکز و آرامش فراهم می کند.

در نمونه بعدی با چیدمانی مواجه می شویم که شاید چندان مرسوم نباشد؛ به این خاطر که مبل ها به طور معمول جلوی پنجره قرار داده نمی شوند، اما در چیدمان فضایی که می بینید، این سنت به وضوح شکسته شده است و مبل دقیقا در محلی جای گرفته که پشت آن به سمت پنجره است و همان طور که مشاهده می کنید، چیدمان جالبی را شکل داده است که از نور طبیعی بهره ی کاملی می برد. آویز چراغی که به پنجره وصل شده است، گلدان هایی که در کنار مبل قرار دارند و تابلویی که به دیوار زده شده، این فضا را به خوبی تعریف و تزیین کرده اند.

چیدمان فضای بعدی که تصویر آن را ملاحظه می کنید، یک چیدمان مدرن و کاملا امروزی است. عناصر و مبلمانی که در این چیدمان به کار برده شده اند، همگی مدرن هستند. نوع متریال های به کار رفته، خطوط تشکیل دهنده طرح و ترکیب آن ها با یکدیگر باعث شده این فضا با معیارهای یک خانه ی مدرن هماهنگی کامل پیدا کند. حتی نحوه ی نورپردازی نیز به گونه ای انجام شده تا بر مدرن به نظر رسیدن فضا تاکید نماید. یکی از نکاتی که چیدمان این فضا را از بقیه موارد متمایز می کند، عدم استفاده از فرش است که تا حدودی به همین چیدمان مدرن برمی گردد.

در نمونه بعدی با فضایی رو به رو هستیم که خود شامل دو قسمت مجزا است؛ یکی فضایی که برای نشستن مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری محلی که به غذاخوری اختصاص داده شده است. همان طور که می بینید، نحوه ی چیدمان مبلمان توانسته به خوبی مرز این دو فضا را مشخص و آن ها را از یکدیگر تفکیک کند. این چیدمان نیز علی رغم حضور متریالی مثل آجر در طراحی داخلی ، یک چیدمان مدرن به شمار می رود که با استفاده از مبلمان مدرن انجام شده است. اگر به مبلمان دقت کنید، می بینید که رنگ های به کار رفته در مبل و کوسن ها در صندلی های غذاخوری و اپن نیز به چشم می خورند و همچنین میز جلو مبلی نیز از لحاظ رنگ با دروازه آجری هماهنگ است.

مورد بعدی، یک چیدمان ساده و بی آلایش را نشان می دهد که این روزها طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. در این چیدمان، حضور گیاهی که در کنج اتاق جای گرفته است، تاثیر زیادی بر فضا وارد می کند. رنگ های به کار رفته در فرش، مبل ها، کوسن ها و میز جلو مبلی با وجود این که یکی نیستند، از تناسب خوبی برخوردارند. از آن جا که این فضا از پنجره های زیادی بهره می برد، نور طبیعی باعث دلباز به نظر رسیدن محیط آن می شود که نشان می دهد فضای درستی برای نشیمن انتخاب شده است.

نمونه بعدی یک ترکیب هوشمندانه و مناسب از رنگ های خنثی و شاد است. در این چیدمان با رنگ های سردی مثل خاکستری و سفید رو به رو هستیم که در کنار رنگ های شادی مثل زرد، صورتی و سبز به کار رفته اند. رنگ های شاد با این که رنگ غالب فضا نیستند، توانسته اند تا حد زیادی بر رنگ های خنثی که پس زمینه را تشکیل می دهند، فائق آمده و فضا را تعدیل کنند. این رنگ ها به صورت هوشمندانه ای در یک مجموعه شامل کوسن ها، تابلوها و ظروف تزیینی به کار رفته اند که در نهایت تصویر کاملی از یک ترکیب رنگ موفق در فضا تسکیل می دهند.

در چیدمان سالن پذیرایی  زیر، رنگ توانسته نقش به مراتب پررنگ تری نسبت به موارد قبلی ایفا کند. چیزی که در این چیدمان بیش تر توجه را به خود جلب کرده و فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهد، استفاده از رنگ قهوه ای است. رنگ قهوه ای یکی از رنگ های مناسب برای به کارگیری در فضای نشیمن است که همواره برای ایجاد کردن یک فضای گرم و صمیمی در اولویت های انتخاب قرار می گیرد. در اینجا نیز مبلی که به رنگ قهوه ای انتخاب شده در کنار میز و وسایل چوبی روی آن و قالیچه ای که روی زمین می بینید، ترکیب مناسبی ایجاد کرده است. ایده ای که می توان از این چیدمان الهام گرفت، استفاده از دو قالیچه با رنگ و طرح متفاوت است که یکی رو دیگری قرار می گیرد.

چیدمان سالن پذیراییچیدمان نمونه بعدی، یک فضای نشیمن کوچک و جمع و جور را نشان می دهد که به خوبی تعریف شده است. منظور از تعریف فضا این است که محل مورد نظر به خوبی از دیگر قسمت ها جدا شده و هویت پیدا کند؛ به گونه ای که بتوان گفت اینجا نشیمن خانه است. این تعریف محدوده با استفاده از قالیچه کوچک، ست میز و صندلی، گلدان ها و البته طاقچه ها و قاب عکس هایی که روی دیوار به چشم می خورند، به خوبی انجام شده است.

آخرین نمونه، چیدمانی است که از رنگ های گرم و دعوت کننده در کنار گیاهان مختلف و استفاده ی هر چه بیش تر از روشنایی طبیعی بهره می گیرد. در این چیدمان، رنگ قهوه ای همه جا را پر کرده و از کفپوش فضا تا رویه مبل ها و میز و صندلی ها را در بر می گیرد. پنجره های بزرگی که دیده می شوند، بدون استفاده از پرده به حال خود رها شده اند و نور آن ها فضا را روشن و دوست داشتنی کرده است. در ضمن، وجود همین نور طبیعی که تا عمق زیادی در فضا پیش می آید، باعث شده بتوان گیاهان را در قسمت های مختلف نشیمن قرار داد.

 

 

 

 

چیدمان سالن پذیرایی

تحریریه پویانو