چیدمان اتاق نشیمن بر اساس نیاز های شخصی

چیدمان اتاق نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن بر اساس نیاز های شخصی

اگر در چیدمان اتاق نشیمن با سوال هایی مانند این که مبل سه نفره را در کدام سمت قرار دهید؟ یا مکان مناسب برای میز تلویزیون کدام است؟ و یا سایر سوالات این چنینی مواجه هستید این مطلب می تواند به شما کمک کند. با پویانو همراه باشید تا با اصول چیدمان اتاق نشیمن بر اساس نیاز های شخصی آشنا شوید:

هر فردی ممکن است که در چیدمان اتاق نشیمن با این مشکل مواجه شود که نتواند مکان مناسب برای لوازم و مبلمان را تشخیص دهد. در چیدمان اتاق نشیمن ابتدا نیاز های شخصی خود را در نظر گرفته و سپس چیدمان مناسب را انجام دهید. برای مثال اگر می خواهید در اتاق نشیمن یک نقطه کانونی وجود داشته باشد، کتابخانه، شومینه و یا میز تلویزیون برای این منظور مناسب هستند و می توانید بر اساس آن چیدمان لوازم را انجام دهید.

اصول چیدمان اتاق نشیمن

در چیدمان اتاق نشیمن اولین چیزی که باید مشخص کنید نقطه کانونی مورد نظرتان است. تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی نقطه کانونی باشد و تمام لوازم و مبلمان را رو به آن بچینید. برای مثال اگر میز تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کرده اید تمام مبل ها را رو به آن قرار بدهید. در این شرایط برای این که بتوانید با مهمان های خود به تماشای تلویزیون نشسته و لحظات خوشی را سپری کنید نیاز به میز تلویزیونی مدرن و کارآمد خواهید داشت. بزرگترین دیوار اتاق نشیمن را انتخاب کرده و میز تلویزیون را در مقابل آن قرار بدهید، سپس مبل سه نفره را درست در مقابل تلویزیون گذاشته و هرکدام از مبل های تک نفره را در دو طرف مبل سه نفره با کمی تمایل به سمت داخل بچینید.

اتاق نشیمن مناسب کودکان

زمانی که مبل ها را این گونه چیدمان کنید یک فضای دایره ای شکل ایجاد خواهد شد که زمانی که از مهمان های خود در آن پذیرایی کنید فضای بسیار گرم تر و صمیمی تری را تجربه خواهید کرد.

  • اتاق نشیمن مناسب کودکان

اگر می خواهید اتاق نشیمنی مناسب کودکان داشته باشید، باید دو مکان جداگانه برای بزرگسالان و کودکان طراحی کرده و با چیدمان مناسب این فضاها را از یکدیگر جدا کنید. می توانید از لوازمی که در اتاق نشیمن قرار دارند برای جدا کردن فضای بزرگسالان از فضای کودکان استفاده کنید.

اتاق نشیمن مکانی برای بازی بچه ها

زمانی که می خواهید در اتاق نشیمن مکانی برای بازی بچه ها آماده کنید فراموش نکنید که قانون هایی را برای این کار مشخص کنید. اگر نمی خواهید در اتاق نشیمن با ظاهری بهم ریخته مواجه شوید با کودک خود قرار بگذارید که نمی تواند لوازم خود را از مرزی که مشخص کرده اید خارج کند. با این کار زمانی که مهمان سرزده ای داشته باشید مجبور به جمع آوری لوازم کودکان نخواهید شد.

  • اتاق نشیمن متعادل

ممکن است که در چیدمان اتاق نشیمن به جای مشخص کردن یک نقطه کانونی، ترجیح بدهید که اتاقی متعادل و هماهنگ داشته باشید. با قرار دادن مبل ها در مقابل یکدیگر، به جای ایجاد یک نقطه کانونی، فضایی برای صحبت و معاشرت کردن ایجاد خواهید کرد. اگر می خواهید در اتاق نشیمن که عمومی ترین مکان خانه است، با اعضای خانواده و مهمان های خود بیشتر صحبت کرده و فضای صمیمی تری ایجاد کنید، این چیدمان برای شما مناسب خواهد بود.

اتاق نشیمن متعادل

اگر می خواهید اتاق نشیمنی راحت، مرتب و شیک داشته باشید، قرار دادن مبل ها در مقابل یکدیگر مورد پسند شما قرار خواهد گرفت. برای این که به اتاق نشیمنی متعادل دست پیدا کنید، تمام مبل ها را در اطراف میز جلو مبلی قرار دهید. می توانید مبل سه نفره و دو نفره را در مقابل هم قرار داده و مبل های یک نفره را در دو طرف دیگر میز بچینید. برای ایجاد اتاق نشیمنی متعادل و خنثی مبلمانی با طراحی مدرن انتخاب مناسبی خواهد بود.