چگونگی انتخاب کاغذ دیواری با 9 پند ضروری

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری با 9 پند ضروری

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری ؛ انتخاب کاغذ دیواری مناسب که با سبک و دکوراسیون فضای خانه شما هماهنگ باشد و به میزان کافی رنگ و طرح به منزل شما اضافه کند، کار دشواری است. هرچند اگر این کار به درستی انجام شود، فضایی خیره‌کننده، دلنشین و خاص منزل شما به وجود خواهد آمد. برای انتخاب صحیح کاغذ دیواری نکات مهمی وجود دارد که در ادامه آنها را بازگو می‌کنیم. با دانستن این نکات انتخاب هوشمندانه و حرفه‌ای‌تری خواهید داشت.

  1. به حال و هوایی که دوست دارید در فضای مورد نظرتان ایجاد شود دقت کنید. اگر می‌خواهید برای اتاق خواب کاغذ دیواری انتخاب کنید، به دنبال ایجاد فضایی آرام هستید، پس از بهتر است از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که طرح و رنگی ملایم و آرامشبخش دارند. از کاغذ دیواری های پر از رنگ و طرح برای فضاهایی استفاده کنید که کمتر در آنجا حضور دارید. مانند اتاق غذاخوری، راهروها و ورودی منزل

 

  1. قبل از خرید کاغذ دیواری تصمیم خود را بگیرید که می‌خواهید از کاغذ دیواری برای ایجاد تضاد و کنتراست در فضا استفاده کنید یا به دنبال ایجاد هارمونی با استفاده از کاغذ دیواری‌هایی در یک سبک و شمایل هستید. کاغذ دیواری‌ها به صورت مجموعه‌های مشابه ارائه می‌شوند و اگر به دنبال ایجاد هارمونی و هماهنگی باشید به راحتی با انتخاب طرح‌های مختلف از یک مجموعه به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

  1. ابعاد طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. کاغذ دیواری با طرح‌های درشت چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و به یک عنصر شاخص در فضای شما تبدیل می‌شود، به طوری که باید کل دکوراسیون را حول محور کاغذ دیواری بچینید. کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های بزرگی دارند باعث می‌شوند فضای شما کوچک‌تر به نظر برسد. از سوی دیگر فضا را شیک و دراماتیک می‌کنند.

  1. کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ریز، ملایم‌تر هستند و کمتر جلب توجه می‌کنند. به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند و چون کمتر به چشم می‌آیند کمتر چشم را می‌زنند. پس انتخاب کنید که به دنبال ایجاد چه تاثیری در فضای خود هستید و سیس به دنبال انتخاب کاغذ دیواری بروید.

  1. کاغذ دیواری هایی که خطوط و طرح‌هایی عمودی دارند، باعث می‌شوند ارتفاع دیوارها بیشتر به نظر برسد و برای فضاهایی که سقف کوتاهی دارند مناسب است. کاغذ دیواری‌هایی که خطوط و طرح‌هایی افقی دارند باعث می‌شوند فضا عریض‌تر به نظر برسد، پس برای فضاهایی که عرض کمی دارند مناسبند و باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری

  1. کاغذ دیواری‎‌هایی که طرح‌های ساده، خط دار و ریز دارند کمتر از مد می‌افتند. این مدل طرح‌ها همیشه در بازار وجود دارند و اگر به دنبال خرید یک مدل کلاسیک و با ریسک کم هستید، این مدل‌ها را انتخاب کنید. از سوی دیگر،کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌های درشت و بزرگ دارند و یا یه منظره یک دست را نشان می‌دهند، ممکن است زودتر از مد بیوفتند، هرچند که این روزها ترند بازار کاغذ دیواری هستند. پس اگر اهل ریسک و دنبال کردن مد سال هستید و به دنبال تنوع و تغییرات زود به زود دکوراسیون خود هستید، این مدل‌ها مناسب شماست.

  1. قبل از نهایی کردن خرید کاغذ دیواری ، مقداری از آن را به عنوان نمونه به خانه بیاورید. آن را روی دیوار نصب کنید و مطمئن شوید از نتیجه نهایی راضی خواهید بود. گاهی طرحی را در ژورنال می‌پسندید اما وقتی آن را روی دیوار منزل می‌بینید تغییر عقیده می‌دهید.

  1. جنس کاغذ دیواری را فراموش نکنید. اگر برای آشپزخانه یا اتاق کودک خود به دنبال کاغذ دیواری هستید، فراموش نکنید مدل‌هایی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز شدن باشند و از استحکام بالایی برخوردار باشند. هرچند اگر به دنبال کاغذ دیواری برای اتاق خواب باشید این ملاحظات خیلی اهمیت نخواهد داشت.

  1. وبسایت‌هایی که در زمینه فروش کاغذ دیواری فعال هستند را چک کنید. بدون اینکه ساعت‌ها وقت خود را در فروشگله‌ها تلف کنید، طرح‌ها و مدل‌های مختلف کاغذ دیواری را روی وبسایت چک کنید و به راحتی انتخاب کنید و سفارش دهید.

 

 

چگونگی انتخاب کاغذ دیواری

تحریریه پویانو

برگرفته از: countryliving