چگونه میز جلومبلی در دکوراسیون منزل را تزئین کنید

میز جلو مبلی

چگونه میز جلومبلی در دکوراسیون منزل را تزئین کنید

میز جلومبلی کاربردهای بسیاری دارد: مکانی برای چیدن نوشیدنی ها، یک زیرپایی، جایی برای قرار دادن ریموت و البته وسایل دکوری تزئینی در اتاق نشیمن تان می‌باشد. اگر دقت نکنید یا از اندکی خلاقیت به خرج دادن بترسید ممکن است میز جلومبلی  تان بسیار به هم ریخته و شلوغ به نظر برسد . برای کمک به شما برای موفقیت در این کار، من برخی دستورالعمل های مفید با شرایط ویژه را گردآوری کرده ام تا بتوانید در هنر دکور چیدن هر میز جلومبلی حرفه ای شوید.

1قانون سه تایی

همانند بسیاری از بخش‌های دیگر طراحی، «سه» عددی قدرتمند برای تزئین و دکور چیدن میزجلومبلی شما می‌باشد. برای هر میز با هر شکل و اندازه ای، قرار دادن کلکسیونی از سه شیء کاملا بی عیب و نقص عمل می‌کند.

2به خاطر داشته باشید که این «قانون» سه تایی تنها یک راهنما است نه یک سیاست سختگیرانه و گاهی اوقات  آن چه این سه شیء را می‌سازد می‌تواند پیچیده تر از آن چه تصور می‌شود باشد.

در مثال نشان داده شده، گلدان یک شیء به حساب می‌آید، ظرف دردار دیگری و یک جفت شمع را می‌توان به عنوان شیء سوم در نظر گرفت. شما ممکن است این کلکسیون را متشکل از 4 شیء یا حتی بیشتر بدانید(زمانی که تک تک گل ها را نیز یک شیء حساب کنید). اما این اشیاء همچنان نمایی متشکل از یک گروه سه عضوی دارند وجلوه ظریفی را به محیط  اضافه می‌کنند.

3در این جا سه گروه کوچک از اشیاء روی میزی با اندازه متوسط پخش شده اند. اگرچه از نظر تکنیکی این ها بیشتر از سه شیء هستند اما این گروه های کوچک به اندازه کافی از هم فاصله دارند تا کاملا از هم قابل تشخیص باشند. این ها هم به کل میز همان جلوه جادویی را می‌دهند؛ با این که جلوه آن کاملا متقارن نیست اما زیادی شلوغ و بی نظم هم نیست.

آیا می‌دانید که این اشیاء را چگونه باید انتخاب کنید؟ در این جا برخی راهکارها برای انتخاب اشیاء دکوری وجود دارد که می‌توانند در هر موقعیتی به شما کمک کنند.

4چطور قانون سه تایی را اجرا کنید

از کتاب ها به عنوان لایه زیری و تکیه گاه استفاده کنید. این جا اشیاء متفاوتی روی این میز هنرمندانه چیده شده وجود دارد، اما ظاهر آن همچنان منظم و مرتب است. دلیل آن این است که به این اشیاء به خاطر قرار دادن شان روی پشته ای از کتاب ها حسی از ساختار و ترکیب داده شده است، و بار دیگر همان تمایز بین سه گروه ایجاد گردیده است.

کتاب‌های زیبا(یا دیگر اشیاء تخت مانند سینی های پذیرایی یا حتی مجله هایی با جلدهای شیک) تکیه گاه هایی عالی برای لایه بندی هستند. به عنوان آسان ترین رویکرد، ابتدا با سه کتاب تقریبا هم اندازه شروع کنید و اشیاء کوچکتر و کوچکتر روی هر کدام قرار دهید. حتی می‌توانید بار دیگر از قانون سه تایی در هر زیرگروه برای سحرانگیزی بیشتر طراحی تان استفاده کنید.

5دایره ها و مربع ها. کتاب ها ساختار ویژه ای را اضافه می‌کنند اما هر قطعه مربعی شکل فضا را کمی گرفته نشان می‌دهد. این جاست که دایره ها به کار می‌آیند. با قرار دادن آن ها ظرافت منحنی ها با گوشه های تیز مربعی ها ادغام می‌شوند و ترکیبی کلاسیک پدید می‌آورند. یک گلدان استوانه ای، کاسه، شمع یا کاغذهای لوله ای را در میان یا روی اشیاء مربعی قرار دهید تا خطوط را بشکنند و زیبایی بصری ایجاد کنند.

6بازی با ارتفاع. روشی دیگر برای اضافه کردن زیبایی به ظاهر میز جلومبلی تان بازی با ارتفاع های اشیاء می‌باشد. قانون سه تایی در این جا هم می‌تواند اعمال شود. برای دست یابی به سه ارتفاع مختلف، از اشیائی با اندازه های مختلف استفاده کنید یا آن ها را در ارتفاع بالاتر قرار دهید.

قرار دادن بلندترین آن ها در وسط میز تقارن زیبایی می‌سازد اما همانطور که قبلا گفته شد، گاهی اوقات اندکی عدم تقارن عمدی نیز می‌تواند چشم نواز باشد. زمانی که ارتفاع های مختلفی اضافه می‌کنید، کل گروه ظاهر پویاتر و جالب تری پیدا می‌کند.

7شمع ها و گل ها. گل ها و شمع های مخروطی دوتا از دم دستی های طراحی می‌باشند که به تزئین میز جلومبلی تان برای دست یابی به ارتفاع های جدید کمک می‌کند. علاوه بر این، گل ها رنگ ها را اضافه می‌کنند، در حالی که شمعدانی ها با بدنه فلزی شان درخشندگی را اضافه می‌کنند، بنابراین آن ها در کنار یکدیگر نمای بهتری دارند.

اگرچندین شمعدانی دارید سعی کنید یک یا دو اینچ پایین یکی از شمع ها را برش دهید تا ارتفاع ها مختلف شوند و جلوه ی زیباتری پدید آید.

آسان بودن استفاده از گیاهان. زندگی گیاهی نیز با نمایان کردن خطوطی ارگانیک  که با قطعات تولیدی در تضاد است، می‌تواند انرژی و شادابی را اضافه کند.

8

به عنوان فرمولی سریع و راحت، از یک گیاه، یک کتاب ساده و یک فلز براق یا دکوری شیشه ای استفاده کنید. این گیاهان می‌توانند گلدار، بی گل یا حتی کاکتوسی عجیب غریب باشند. در صورتی که ظاهر کتاب فضای تان را شلوغ نشان می‌دهد جلد آن را بکنید.

9عدم تقارن ساده. شایان ذکر است که این پیشنهادات طراحی ایراد شده تنها یک رویکرد هستند. اگر همه این قوانین و فرمول ها منکوب کننده به نظر رسید، آن گاه ساده ترین رویکرد را به کار ببرید؛ یک شیء یا دسته ای از اشیاء را بدون رعایت تقارن روی یک طرف میز قرار دهید. این کار روی میزهای بلندی که هماهنگ کردن شان سخت است بسیار کاربردی می‌باشد. از فضای باقی مانده روی میز برای دراز کردن پای تان استفاده کنید.

10

رویکرد عدم تقارن به ویژه زمانی موثر است که میز شما به تنهایی جلوه زیبایی دارد. اشیاء را در یک طرف یا گوشه میز قرار دهید و اجازه دهید سطح میز بیشتر نمایان باشد.

11

این دیدگاه روی میزهای گرد نیز کاربردی است. یک یا دسته ای از اشیاء را در وسط میز قرار دهید تا همانند یک متخصص طراحی واقعی فضای منفی ایجاد کنید.

12

میزهای مربعی. برای میزهای کاملا مربعی، ممکن است به استفاده از 4 شیء هماهنگ(در هر گوشه) برای جلوه ای کاملا متقارن وسوسه شوید. با این حال با استفاده از دو شیء یا گروهی از آن ها و قرار دادن هرکدام از آن ها در یک گوشه جلوه جذاب تری خواهید داشت. گلدان یا فانوس بلندی را در یک گوشه و پشته ای از دو یا سه کتاب را در گوشه دیگر قرار دهید و یک مجسمه تو خالی روی آن بگذارید.

13

میزهای شیشه ای. فراموش نکنید موقع تزئین یک میز جلو مبلمان شیشه ای تنها به روی آن توجه نکنید بلکه به آن چه در زیر آن نمایان است هم توجه کنید. میز شفاف عملا به فرشی گرافیکی نیاز دارد. فرشی سیاه سفید در زیر آن پهن کنید و از تاکیدهایی با زبری مشابه در اشکال مختلف استفاده کنید یا بالای آن را کاملا خالی بگذارید و اجازه دهید فرش تان چشم ها را خیره کند.

14میزهای دو طبقه ای. اگر میز شما دارای طبقه زیری می باشد، مجبور نیستید هر دو سطح آن را پر کنید، بلکه اگر می خواهید این کار را انجام دهید سعی کنید اشیاء روی هر سطح را مرتب بچینید. از دو جفت به جای سه تا استفاده کنید و فراموش نکنید که آن ها را در ارتفاع های مختلف انتخاب کنید. یک جعبه ذخیره سازی سرپوشیده یا سبد کوچک کمک می‌کند سطح پایین میز تمیز و مرتب به نظر برسد در عین این که فضایی برای قرار دادن اشیائی چون ریموت های کنترل فراهم می‌کند.

15میزهایی با اشکال غیرمعمول. زمانی که میزتان دارای شکلی غیرمعمول است گیاهان بیشتر از قبل سازگارتر می شوند. گل های خم شده آویزان مانند لاله گزینه عالی است، چرا که شکل ارگانیک آن ها با شکل میز ترکیب می‌شود. به علاوه به ضمیمه ای دیگری برای تکمیل نمای آن ها نیاز ندارید.

16میزهای جلومبلی اسفنجی پارچه ای. اگر از اشیاء تخت مانند کتاب به عنوان تکیه گاه استفاده کنید می‌توانید میز جلومبلی اسفنجی خود را نیز همانند دیگر میزها با روش‌های قبلی تزئین کنید. با این حال برای رویکردی ساده تر، یک سینی پذیرایی بردارید و روی آن گلدان یا ظرفی شیشه ای قرار دهید و برای اتمام جلوه آن اطرافش یک پارچه مجلل(مانند خز) بیندازید.

چگونه میز جلومبلی در دکوراسیون منزل را تزئین کنید
چگونه میز جلومبلی در دکوراسیون منزل را تزئین کنید

دکور میز جلومبلی بدون هیچ زحمتی. درنهایت، به عنوان راه حلی شکست ناپذیر و نهایی از دو کتاب که یکی اندکی باریک تر و کوچکتر از دیگری باشد به همراه یک گلدان شیشه ای استفاده کنید. کتاب زیری باید حدود یک تا دو سوم طول میز باشد.

پس از آن گلدان را می‌توانید با گلدان های ارزان سفید ، لاله های رنگارنگ و یک شمع نذر پر کنید یا این که خالی بگذارید.

تحریریه پویانو| سجادی