چگونه مبلمان منزل مان را بچینیم؟

مبلمان منزل

چگونه مبلمان منزل مان را بچینیم؟

قوانین اولیه چیدمان مبلمان منزل  برای ظاهری شیک و به هم پیوسته در هر فضا

مثل یک صفحه ی خالی یا بوم نقاشی ، یک اتاق خالی هم میتواند یک فرصت و یا چالش باشد. با راه های بسیاری که برای پر کردن اتاق وجود دارد ، آیا میدانید که از کجا باید شروع کنید؟

در این مطلب برخی از قوانین اساسی چیدمان مبلمان منزل  را گرداوری کرده ایم و چکیده ی آن را در 10 مرحله ی ساده ارائه میکنیم که به شما کمک میکند بدانید وسایلتان را کجا باید قرار بدهید و کجا نباید قرار دهید و چگونه انتخاب هایتان را الویت بندی کنید.

این دستور العمل ها یک شبه شما را تبدیل به یک طراح داخلی نمیکند اما شما را در مسیر درست هدایت میکند و شما را برای رسیدن به یک نتیجه ی حرفه ای با کمترین تنش کمک میکند.

مبلمان منزل

عملکرد: در نظر بگیرید که یک فضا چگونه به کار گرفته میشود و چند نفر از آن استفاده میکنند. این میتواند نوع مبلمانی که شما برای آن نیاز دارید و محل قرار گیری آن را به شما دیکته کند.

مبلمان منزل

نقطه ی کانونی:

نقطه ی کانونی اتاق خود را شناسایی کنید. یک شومینه ، ویو یا تلویزیون. که نتیجتا چیدمان مبلمان را جهت دهی میکند. اگر شما قصد تماشای تلویزیون در اتاق را دارید ، فاصله ی ایده آل بین تلویزیون و صندلی باید سه برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون باشد. (اندازه ی قطر) بنابراین اگر تلویزیون شما به طور مثال 40 اینچ است ، صندلی ها باید در فاصله ی 120 اینچی قرار بگیرند.

مبلمان منزل

الویت بندی:

ابتدا بزرگترین قطعه ها را بچینید. مثل مبل ها در نشیمن یا تخت خواب در اتاق خواب. در اغلب موارد ، این قطعه باید رو به روی نقطه ی کانونی باشد. برای برقراری ارتباط بهتر ، صندلی ها نباید بیش از 8 فوت از هم فاصله داشته باشند. اگر فضای شما خیلی کوچک است ؛ از هل دادن تمامی مبلمان در مقابل دیوار ها جلوگیری کنید.

مبلمان منزل

تقارن:

چیدمان متقارن ، بهترین راه حل برای فضاهای رسمی تر است. چیدمان نا متقارن باعث میشود فضا کمتر غیر جدی باشد.

مبلمان منزل

 

مسیر رفت و آمد:

به فکر مسیر های رفت و آمد در فضا باشید ؛ به خصوص مسیر بین درگاه ها. این مسیر ها را با قرار دادن مبلمان بزرگ نبندید وقتی میتوانید آن را خالی بگذارید. 30 تا 40 اینچ عرض برای مسیر های اصلی رفت و آمد و حداقل 24 اینچ عرض برای مسیر های فرعی تر در نظر بگیرید.

سعی کنید مسیر رفت و آمد را دور مجموعه مبلمان هدایت کنید نه از وسط آن. اگر رفت و آمد از وسط اتاق اتفاق میفتد ، دو ناحیه ی نشیمن کوچک در دو طرف ایجاد کنید ، به جای یک مجموعه ی نشیمن بزرگ.

مبلمان منزل

تنوع:

در اندازه های مبلمان چیده شده در یک فضا تنوع ایجاد کنید. به این ترتیب چشمان شما بالا و پایین حرکت میکند و فضا را اسکن میکند. با وجود یک قطعه ی بلند یا بزرگ در اتاق، با قرار دادن قطعه ای با همان ارتفاع مشابه در سمت دیگر ، تعادل را ایجاد کنید. از کنار هم قرار دادن دو قطعه ی بلند اجتناب کنید.

مبلمان منزل

کنتراست:

با ترکیب خطوط صاف و خطوط منحنی در کنار هم کنتراست را به وجود آورید. اگر مبلمانتان مدرن و خطی است ، از میز های گرد برای ایجاد کنتراست استفاده کنید. و اگر منحنی هستند ، قطعه های زاویه دار به کار ببرید. به طور مشابه ، اجسام تو پر را با حفره جفت کنید ، یک صندلی پایه دار را با میز تو پر ترکیب کنید یا یک صندلی تو پر را با میز پایه دار.

 

مبلمان منزل

راحتی در استفاده:

میز را به گونه ای قرار دهید که دسترسی به آن از هر صندلی امکان پذیر باشد. برای صندلی های مطالعه ، چراغ قرار دهید. میز چای خوری باید 14 تا 18 اینچ از مبل فاصله داشته باشد تا جای کافی برای دراز کردن پاها باشد.

مبلمان منزل

مطلب مرتبط:

مجموعه جدید ظروف و مبلمان زاها حدید

نحوه چیدمان مبلمان در منزل

گردش:

در فضای غذا خوری ، مطمئن شوید که حداقل 48 اینچ فاصله از هر لبه ی میز غذاخوری تا نزدیکترین دیوار یا قطعه ای از مبلمان وجود دارد. اگر رفت و آمد از پشت صندلی ها در یک سمت میسر نیست ، 36 اینچ کافی است. در اتاق خواب حداقل 24 اینچ بین تخت و دیوار فاصله بدهید و حداقل 36 اینچ فاصله بین تخت و درب بازشو.

مبلمان منزل

برنامه ریزی:

قبل از اینکه وسیله ای را در خانه جا به جا کنید ، ابتدا روی یک کاغذ طرح خود را پیاده کنید. ابعاد اتاق را اندازه گیری کنید و محل قرار گیری درب و پنجره ها ، وسایل گرمایش و سرمایش و کلید پریزها را نشانه گذاری کنید و بعد پلان طبقه را رسم کنید و از اشکال و حروف برای نشان دادن مبلمان استفاده کنید و یا اینکه این کار را با نرم افزار های رایج انجام دهید که ساده تر و جذاب تر است.

 

منبع: houzz

ترجمه شده در تحریریه پویانو

 


 

[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]


 

نظرات (1)

samadi

man bahse tanavo dar chidman ro mipasandam