چگونه لوستر مناسب برای فضای غذاخوری را انتخاب کنیم؟

چگونه لوستر مناسب برای فضای غذاخوری را انتخاب کنیم؟

با این راهنما لوستر ایده آل برای بخش غذاخوری منزلتان را انتخاب کنید:

لوستر ها قطعاتی زیبا در دکوراسیون داخلی خانه هستند که عموما در فضا نقطه ی کانونی بصری ایجاد میکند. آنها قسمت مهمی از هر فضا را تشکیل میدهند به همین دلیل لوستر ها باید به دقت انتخاب شوند. در این مطلب هفت نکته ی راهنما برای انتخاب لوستر مناسب قسمت غذاخوری گردآوری کرده ایم. با پویانو همراه باشید:

به سبک معماری خانه احترام بگذارید.

اگر شما خانه ای قدیمی به سبک گرجستانی دارید و یک لوستر مدرن در آن وجود دارد ، میتواند بسیار زیبا و هیجان انگیز باشد. اما شاید شما بخواهید بعد از پنج سال آن را تغییر دهید. اگر شما میتوانید هر زمان که دکوراسیون داخلی خود را تغییر میدهید ، لوستری جدید هم خریداری کنید ، نمونه ای را انتخاب کنید که با معماری و عصر و دوره ی خانه ی شما همخوانی داشته باشد. این غذا خوری توسط Troy Beasley طراحی شده است.

لوستر


فاصله ی میز تا لوستر

حدود 30 اینچ فاصله بین میز غذا و پایین ترین قسمت لوستر در نظر بگیرید ؛ تا تضمین کند که لوستر دید شما را نسبت به همراهان شما سر میز غذا خوری مختل نمیکند و به علاوه فضای کافی برای گذاشتن یک گلدان و یا شمعدان بلند یا هر وسیله ی رومیزی بلند دیگری ، وجود دارد. طراح داخلی ، Karl Lohnes میگوید: اشتباهی که اکثر مردم انجام میدهند این است که لوستر را زیاد از حد بالا نصب میکنند. این غذاخوری توسط Christopher J. Grubb طراحی شده است.

لوستر


در نظر بگیرید که به چه میزان نور در قسمت غذا خوری نیاز دارید؟

لوستر ها تنها یک بخش از نورپردازی فضا است. در صورتی که از فضا برای انجام کار یا انجام تکالیفتان استفاده میکنید و نور بیشتری نیاز است ، لامپ های هالوژن سقفی و دیواری را میتوانید اضافی کنید. نور مخفی مثل نور ویترین هم میتواند روشنایی بیشتری بدهد. در اغلب موارد ،‌بهتر است که سک سوئیچ دیمر برای لوستر قرار بدهید تا بتوانید شدت نور را کنترل کنید و میزان مورد نیاز روشنایی در زمان های مختلف را به دست آورید. این غذاخوری توسط Troy Beasley طراحی شده است.

لوستر


لوستر های بزرگ برای فضاهای کوچک

حتی اگر فضا بسیار کوچکتر از آن باشد که تصور میکنید ، یک لوستر با تعداد شاخه ی زیاد میتواند فضا را بزرگتر نشان بدهد. لوستر های شلوغ و پرنور ، عمق و ابعاد جدیدی به فضا میدهند. این نمونه فضای غذاخوری توسط Erinn Valencich طراحی شده است.

لوستر

لوستر های کریستالی که امروزه در فضاهای مدرن به کار میروند فوق العاده به نظر میرسند. اما نمونه های سبک راستیک و کم نور تر را هم میتوانید در کنار آنها استفاده کنید. این ترفند به خصوص برای کسانی پیشنهاد میشود که علاقه مندند ترکیب های جدید و غیر منتظره خلق کنند تا اینکه از یک سبک خاص پیروی کنند. لوستر های پر زرق و برق سبک فرانسوی از جنس طلای سیاه یا برنز با آویز هایی از کریستال در حال حاضر مرسوم تر و پرطرفدار تر از نمونه های تمام کریستال شیشه ای هستند. طراح این غذاخوری: Dave Stimmel

لوستر


اندازه و شکل میز غذاخوری خود را در نظر بگیرید.

لوستر باید حدودا یک سوم عرض میز باشد. پس به عنوان مثال یک میز غذاخوری گرد با ابعاد 5 فوت (60 اینچ) نیاز به یک لوستر با قطر 20 اینچ دارد. برای میزهای بیضی شکل یا مستطیلی شکل میتوان از لوستر کمی بزرگتر استفاده کرد. طراحی این اتاق غذاخوری توسط Troy Beasley انجام شده است.

لوستر


مرکز توجه

دقت کنید که لوستر باید درست بالای مرکز میز قرار بگیرد نه مرکز اتاق غذاخوری. اگر شما هم یک میز کناری یا ویترین در بخش غذا خوری خود دارید ، کاری که اغلب مردم انجام میدهند ، میز غذا خوری را کمی خارج از مرکز اتاق قرار میدهید. و اگر شما لوستر را دقیقا در مرکز میز آویزان نکنید همه چیز بدون نظم و بالانس به نظر خواهد رسید.

لوستر


مطالب پیشنهادی:

نکات طراحی نورپردازی داخلی

منزلتان را در نور جدید ببینید


 

 

منبع: hgtv.com

ترجمه و گرداوری :نبی لو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]

 

 

نظرات (1)

ali

جالب بود