چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم

چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم

اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش ؛ روش های بی پایانی برای تزئین و دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد، اما این اتاق باید بیشتر از همه بتواند حس آرامش و خواب را القا کند. خواب خوب شبانه نیاز اساسی یک زندگی سالم است. در طول سالیان سال کار با مشتریانم و گوش دادن به بازخورد آن‌ها دریافتم که پیروی از 10 شیوه ی زیر موثرترین راهکارها برای فراهم کردن محیطی آرامش بخش و ساکت در یک اتاق خواب می‌باشد.

اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش
اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش

1-پوشش مات برای پنجره ها:

من همیشه برای پنجره‌های اتاق خواب به پوشش‌های مات و تیره توصیه می‌کنم. بدن شما نیاز دارد تا خودش را هنگامی که خواب هستید بازسازی کند و تاریکی لازمه‌ی انجام دادن این کار به طور موثر می‌باشد. گزینه‌های زیادی برای رنگ‌های تیره و مات وجود دارند که می‌توانند نور را به اندازه‌ی کافی فیلتر کنند تا شما بتوانید هنگام صبح به طور طبیعی با درخشش تلالوءهای خورشید از خواب برخیزید و نیز در طول روز باعث حفظ حریم خصوصی شوند.

22-پالت رنگ آرامش بخش:

در حالی که بسیاری از مشتریان من رنگ های گرم تر را نسبت به سردتر ترجیح می دهند، هنگام مطرح شدن رنگ برای اتاق خواب، رنگ های سردتر انتخاب بهتری هستند و آن به دلیل تاثیر آرام بخش آن هاست. آبی، یاسی و رنگ های خاکستری سرد حس آرامش و استراحت را تلقین می‌کنند در حالی که رنگ‌های گرم می‌توانند اغلب حس انرژی و نشاط را القا کنند که ممکن است این حس شما را در طول شب بیدار نگهدارد.

اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش
اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش

3-دکور مینیمالیستی یا حداقلی:

حتی اگر هنگامی که به خواب می‌روید چشم هایتان بسته باشد، بسیاری از اجسام حواس پرت کننده را در اتاق خود جمع کرده باشید ممکن است واقعا به سختی به خواب بروید. کار عاقلانه‌ای است که از شر درهم و برهمی های اطراف تخت خود خلاص شوید. اتاق خواب خود را فاقد هرگونه لوازم حواس پرت کننده قرار دهید تا در پایان یک روز طولانی ذهن شما را پاک و روشن کند.

44-تاج تخت اشاره گر:

از آن جایی که من به شما پیشنهاد کردم که اتاق خواب خود را فاقد هرگونه لوازم حواس پرت کننده و رنگ های تحریک کننده قرار دهید، ممکن است شما بخواهید علایق خود را از طریق تاج تخت خود به اتاق خواب خود بیاورید. این فرصتی برای بیان خلاقیت شماست. اگر تاج تخت نیست، آنگاه در مورد نصب یک آیتم جالب بالای تخت خود فکر کنید. این مهم است که در نظر داشته باشید هنگامی که روی تخت دراز می‌کشید تاج تخت شما چگونه خواهد بود؟ آیا حواس پرت کننده است؟ روی شیوه ی خوابیدن شما تاثیر می‌گذارد؟ به یاد داشته باشید که دستیابی به یک خواب خوب شبانه کلید طراحی در این جاست نه چیز دیگر.

55-موقعیت درست تخت خواب ها:

من دوست دارم تخت خواب را جایی قرار دهم که یکی از اولین چیزهایی باشد که زمان راه رفتن در اتاق مشاهده می کنید.

به طور کلی، این روش خوبی برای دعوت کردن شما به فضای آن جاست. با این حال، اگر پنجره ی شما مشرف به چیزی است که این حس را تضمین می‌کند، می‌توانید تخت را طوری بچرخانید که روبروی آن منظره قرار بگیرد. فقط مطمئن شوید که از پرده‌های رنگ ماتی که قبلا بحث شد برای پوشش پنجره استفاده شده باشد.

66-راه رفتن و گردش ایمن:

لطفا مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف تخت دارید تا هنگام رفتن و بیرون آمدن از آن ساق پای‌تان به جایی نخورد یا شست تان به گوشه‌های آن کوبیده نشود.

ابعاد واقعی تختی را موقع خریداری تشک درنظر بگیرید نه فقط فول سایز بودن آن یا سایز مناسب برای دوقلوها، ملکه یا پادشاه.

چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم
چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم

7-روشنایی قابل تنظیم:

روشنایی کنار بالین‌ها بسیار مهم می باشد. نور تسکین دهنده و ملایم برای یک اتاق خواب ایده آل است. داشتن وسایل روشنایی با یک تارکننده‌ی نور حرکت هوشمندانه‌ای است چرا که به شما اجازه می‌دهد مقدار روشنایی که وسیله‌تان فراهم می‌کند را تنظیم کنید. روشنایی فانوس‌های قابل تنظیم گزینه‌های عالی هستند چرا که به شما اجازه می‌دهد پاتختی‌های خود را تمیز و شسته رفته نگهدارید و همچنین می‌توانید از آن ها برای مطالعه در رخت خواب نیز استفاده کنید.

پنکه سقفی
پنکه سقفی

8-پنکه های کم سرو صدای سقفی:

هنگامی که برای طراحی اتاق خواب خود برنامه ریزی می کنید ممکن است در مورد اضافه کردن یک پنکه سقفی فکر کنید. پنکه سقفی به فراهم شدن تهویه ی خوب و هوای تازه کمک می کنند که به خواب راحت شبانه کمک می کنند. اما داشتن پنکه ضروری نیست ولی مزیتی برای اتاق خوابی سالم به شمار می رود. فقط مطمئن شوید پنکه ای را که انتخاب می کنید تا جای ممکن سرو صدای کمتری داشته باشد.

چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم
چگونه اتاق خوابی ساکت و آرامش بخش فراهم کنیم

9-آثار هنری آرامش بخش:

برای حفظ تم آرامش بخش و ساکت محیط اتاق خواب، باید نوعی از آثار هنری را انتخاب کنید که همان حس را القا می کنند. آثار هنری خود را هوشمندانه انتخاب کنید و آن ها را در اتاق خواب خود پراکنده کنید. دوباره، فراموش نکنید که نباید آن ها موجب حواس پرتی شوند.

اتاق خواب بدون تکنولوژی
اتاق خواب بدون تکنولوژی

10- اتاق خواب بدون تکنولوژی :

قانون شماره ی 1 من برای مشتریانم دور کردن تلویزیون ها، کامپیوترها و تجهیزات ورزشی از اتاق خواب است. برای فراهم کردن اتاق خوابی دنج باید مطمئن شوید که کار خود را وارد اتاق خواب نکرده‌اید. ایجاد جای امن خالی از هرگونه تکنولوژی باعث می‌شود که شما بهتر با ریتم های طبیعی زنده‌ی خود ارتباط برقرار کنید.

منبع: houzz

تحریریه پویانو| سجادی