چک لیست نگهداری خانه‌ در زمستان

چک لیست نگهداری خانه‌ در زمستان

نگهداری خانه‌ در زمستان ؛ برف نرم و قندیل‌های یخی درخشان ممکن است زمستان را به یک سرزمین عجایب تبدیل کند، اما آن می‌تواند به همراه هزینه، افتادن شاخه های درخت و بد تر از آن باشند. با اندکی راهکارهای پیشگیرانه‌ی نگهداری، از گذراندن تعطیلات زمستانی خود با دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به زمستان اجتناب کنید. ما با کارشناسانی برای پی بردن به بهترین روش‌ها برای جلوگیری از یخ‌بندان، لوله‌های یخ زده و دیگر مشکلات زمستان وارد صحبت شدیم.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

1-جلوگیری از یخبندان

یخبندان از این رو پدیدار می‌شود که اطراف پشت بام دمای پایین‌تری نسبت به قسمت بالا و مرکز پشت بام دارد و همین باعث به وجود یخ‌ها در اطراف و لبه‌های بام می‌شود. برف‌های قسمت بالایی ذوب می‌شوند و برف‌های ذوب شده پیامد بعدی یخبندان هستند چرا که به طور بالقوه باعث نشت آب و آسیب دائمی پشت بام و خانه می‌شوند. اگر تاکنون با معضل یخبندان در سقف خود مواجه شده‌اید می‌توانید تصور کنید که تا چه اندازه می‌تواند به یک کابوس بدل شود.

ما با Gerry Dunleavy مسئول ساخت و ساز Gerry Dunleavy در وینچستر، ماساچوست برای پیدا کردن این که چطور از شکل گرفتن یخبندان ها جلوگیری کنیم و اگر با آن مواجه شدیم چگونه اقدام کنیم وارد صحبت شدیم(نکته: پیشگیری بهتر از درمان است!)

قبل از فرا رسیدن زمستان اقدامات زیر را انجام دهید:

باقی مانده‌ها و وسایر خرد و ریز درون ناودان را دربیارید چرا که ناودان مسدود شده باعث می شود آب در سطح پشت بام بماند و بالتبع به یخبندان و نشتی منجر شود یا این که سقف پشت بام را خراب و ساییده کند.

عایق‌بندی و تهویه ی اتاق شیروانی را بررسی کرده و بهبود بخشید.

یک شن کش بخرید.

برف‌ها را بعد از طوفان هرچه زودتر بزدایید، از یک شن کش برای حذف منظم برف‌ها از پشت بام خانه ی تان استفاده کنید(یا کسی را برای انجام این کار استخدام کنید).

اگر متوجه شدید که یخبندان شروع شده است چه باید بکنید:

با دقت برف و یخ را به گونه‌ای که به پشت بام و ناودان صدمه‌ای وارد نشود پارو کنید. اگر کابل گرما دارید آن را روشن کنید. کابل‌های گرما از یخبندان جلوگیری نمی‌کنند و نمی‌توانند آن را به طور کامل از بین ببرند اما می‌توانند مقداری از آن را آب کنند تا مجرایی برای جریان آب فراهم شود و از برخی آسیب‌ها جلوگیری به عمل آید.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

2-به درختان چشم بدوزید

در بارش برف شدید، برف زیادی می‌تواند روی شاخه‌ی درختان جمع شود که این موجب سنگین شدن شاخه‌ها شده و آن‌ها را در معرض شکستن قرار می‌دهد که این امر به خصوص زمانی خطرناک‌تر می شود که خانه‌ی شما در نزدیکی یک درخت واقع شده باشد.

بعد از هر بارش برف، برف‌های انبارشده ی روی درخت را با استفاده از یک جاروب بلند پایین بیندازید. برای زدودن برف‌ها نباید درختان را تکان دهید چرا که باعث می‌شود شاخه‌های شکننده‌ی آن بشکنند.

نگهداری مناسب از درختان در هنگام پاییز به همراه زدودن برف مداوم می‌تواند از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری کند. اما اگر در طول زمستان شاخه‌ای افتاد هر چه زودتر به بریدن آن اقدام کنید.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

3-مسیرهای رفت و آمد را عاری از برف و یخ نگهدارید

پاروی منظم بهترین راه برای ایمن نگه داشتن ورودی‌ها و مسیر جلوی خانه از یخ و برف در طول زمستان است. از ضد یخی که برای گیاهان و حیوانات خانگی ضرر نداشته باشد استفاده کنید یا این که روی آن مسیر شن بپاشید تا روی پله‌ها و سایر مکان‌های لیز اصطکاک ایجاد کند و علمک‌هایی در اطراف مسیر رفت و آمد خانه‌ی خود نصب کنید تا بدانید کجاها را زمانی که برف عمیق می‌شود پارو نزنید.

اگر قصد دارید در طول این فصل در جایی دیگر باشید(و منطقه ی شما مستعد بارش برف است)، خدماتی را پیش از رفتن اجاره کنید تا زمانی که نیستید برف‌های جلوی خانه‌ تان را پارو کنند. برخی از شهرها به شما در صورتی که مسیر جلوی خانه‌ تان را به حال خود رها کنید تا هنگام بارش به سد معبر تبدیل شود اخطار می‌دهند. چرا که این کار باعث ایجاد شرایط  ناامن برای عبور و مرور پیاده روها می‌شود.

44-آیا شومینه ی خود را تمیز کرده اید

اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید، از یک کارگر ماهر برای تمیز کردن شومینه و دودکش خود استفاده کنید. تمیز کردن مداوم، اقدام ایمنی لازم برای شومینه ها و بخاری های چوب سوز است چرا که تجمع کرئوزوت (از آتش افروختن های قبلی) درون دودکش می تواند موجب آتش سوزی خانه شود.

شومینه های گازی نیز باید بررسی شوند حتی اگر گاز آن ها سوخت پاکیزه باشد چرا که ممکن است لانه ای قدیمی یا دیگر بقایا دودکش را مسدود کرده باشند.

5

5- جلوگیری از یخ زدن لوله های آب

از آن جایی که آب هنگام انجماد منبسط می شود، لوله های یخ زده ممکن است بترکند و منجر به صدمات گسترده ی آبی و تعمیرات پرهزینه شوند.

ما با Gaëlle Gagne مالک و مشاور Galeforce Home Services در Auburn نیوهمشایر برای پی بردن به این که چطور در زمستان لوله ها را از یخ زدگی حفظ  کنیم صحبت کردیم.

گام هایی برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در زمستان:

لوله ها را عایق بندی کنید. حداقل آن هایی که در کنار در و پنجره یا مکان های سردتر خانه مستقر هستند.

شلنگ خود را از شیر آب خارج قطع کنید.

اگر احتمال می دهید که ممکن است یخ زدگی شروع شود، شیر آب اصلی را کمی باز بگذارید تا با چکه های آن جریان آب حفظ شده و مانع یخ زدگی آن گردند.

گرما را موقعی که بیرون می روید پایین تر از 55 درجه ی فارنهایت(12.7  درجه ی سلسیوس) تنظیم نکنید.

خیلی دیر شده؟ در این جا راهکارهایی برای زمانی که لوله ها یخ زده اند آورده شده است:

شیر آب یخ زده را باز بگذارید تا زمانی که یخ زدگی آن برطرف شود.

اجازه دهید هوای گرم در موضع یخ زده با احتیاط جریان یابد. همیشه از منابع گرمای ایمن(مانند پد گرمایش الکتریکی، خشک کن ضربه ای، بخاری مخصوص گرم کردن فضای آزاد) برای جلوگیری از آسیب های بالقوه و صدمه زدن به خانه ی خود و ساکنانش استفاده کنید.

اگر متوجه شدید که یک لوله یخ زده است، تمام شیرهای آب خانه را بررسی کنید. اگر تنها یک چکه بیرون آمد احتمالا لوله ی دیگری نیز یخ زده است.

اگر به لوله ی یخ زده دسترسی نداشتید، یا تلاش شما برای آب شدن آن مثمر به ثمر نبود از لوله کشی ماهر کمک بگیرید.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

6-حفاظت از پوشش کف ورودی

در بین ردپاهای آلوده به برف، یخ، نمک جاده و شن، پوشش ورودی خانه در طول زمستان به طور جدی آسیب می بیند. ماندگاری آن را از طریق استفاده از تشکچه های ابری در بیرون و داخل هر ورودی خانه افزایش دهید. یک کفش تمیز کن یا برس در بیرون برای زدودن برف های اضافه و یک سینی ضد آب درون خانه برای قرار دادن کفش ها و بوت های خیس فراهم کنید.

7-تدارکات اورژانسی خود را بررسی کنید

هنگامی که طوفان های زمستانی شروع می شوند احتمال قطعی برق زیاد می شود. برای همین برای این وضعیت با بطری آب های تازه، غذاهای زود فاسد نشدنی، باتری ها و چراغ قوه، لوازم کمک های اولیه، رادیو و شارژر گوشی آماده باشید.

7

8-سیستم گرمایش خود را در اجرای یکنواخت قرار دهید

اگر متوجه صداهای عجیب غریب جدیدی از هیتر خود شدید یا بخشی از منزل تان به طور غیرمنتظره ای سردتر به نظر رسید، باید سیستم خود را به درستی بررسی کنید چرا که این می تواند نشانه ی اشتباه بودن چیزی باشد. فکر کنید که چطور می توانید به درستی از سیستم گرمایش خود نگهداری کنید؟

راهکارهای زیر را دنبال کنید:

اگر سیستم گرمایش تان با نفت کار می کند، آیا کوره آن هر ساله تمیز شده است.

اگر با گاز کار می کند، می توانید تمیز کردن آن را هر سه سال یا بیشتر انجام دهید. مطمئن شوید که فیلترهای هوایی کوره به طور منظم عوض می شوند.

هنگام استفاده از سیستم های گرمایشی راندمان بالا، اطمینان یابید که لوله های دریچه ی PVC عاری از برف و خاکروبه باشند.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

9-باتری های دستگاه آشکارساز کربن منوکسید و دود را بررسی کنید

این به ویژه در طول زمستان که پنجره ها بسته شده است و اغلب از بخاری ها و شومینه های چوب سوز استفاده می شود مهم است.

اطمینان حاصل کنید که آشکارسازهای کربن منوکسید و دود در هر اتاق خواب، هر طبقه خانه و آشپزخانه نصب شده باشند. آشکارسازها را ماهانه بررسی کنید و در صورت نیاز باتری آن ها را تعویض نمایید.

نگهداری خانه‌ در زمستان
نگهداری خانه‌ در زمستان

10-جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل خانه

آیا وزش نسیم سردی را احساس می کنید؟ در اوایل زمستان به محض این که متوجه مشکل و ایرادی شدید برای رفع آن اقدام کنید.

بهره وری انرژی خانه تان را افزایش دهید و از ورود هوای سرد به داخل خانه با راهکارهای زیر جلوگیری کنید:

درزبندی های اطراف در و پنجره ها و هر جایی که سرما از آن نفوذ می کند مثل فوستس های خارجی و دریچه های هوا را بررسی و تعمیر نمایید.

درزگیرهای درب و پنجره را بررسی کنید.

ترک های دیوار را به کل بپوشانید.

به ما بگویید: آیا زمستان را دوست دارید یا روزشماری می کنید تا بهار فرا برسد؟

تحریریه پویانو: سجادی

منبع : houzz