چوب صنوبر در طراحی داخلی استودیو دیزاینی برای Kvadrat Soft Cells / معماری Caruso St John

چوب صنوبر در طراحی داخلی استودیو دیزاینی برای Kvadrat Soft Cells / معماری Caruso St John

چوب صنوبر در طراحی داخلی استودیو ؛ استودیو معماری Caruso St John یک انبار در کپنهاگ را به یک استودیو با پانل های چوبی تبدیل کرده است، جایی که تیم دیزاین Kvadrat بتوانند طیف گسترده ای از پانل های آکوستیک خود را توسعه دهند.

استودیو لندنی Caruso St John – که در سال گذشته جایزه Stirling را برای گالری خیابان Newport برنده شد – برای بازسازی یک فضا در منطقه صنعتی شهر دانمارک و ایجاد فضایی جدید برای Kvadrat Soft Cells به کار گرفته شد.

برای شروع، انبار به پوسته بتنی اولیه خود برگردانده شد. سیم ها و لوله های قدیمی برداشته و تعویض شدند، و بتن تعمیر و به رنگ سفید نقاشی شد.

سپس معماران از پانل های چوب صنوبر روغنی استفاده کردند تا این فضا با ارتفاع شش متر را پارتیشن بندی کنند و نوعی ترکیب بندی را در فضا خلق کرده اند که شامل فضاهای کار و سالن های جلسه بزرگ می باشد اما همچنین می تواند به فضایی بازتر تبدیل شود تا در صورت نیاز در رویدادهای بزرگ تر مورد استفاده قرار گیرد.

در امتداد یک سمت این انبار، تخته های چوب صنوبر دیوارها، زمین و پله های یک سازه دو طبقه را تشکیل داده اند. مشابه این سازه، در یک انتهای فضا، این تخته های چوبی دیوار بزرگی را شکل داده اند که پر از قفسه می باشد و کارگاه اصلی را از فضاهای کار دیگر جدا کرده است.

این پانل های چوبی همچنین سیستمی از درب های کشویی را در هر طبقه ایجاد کرده اند.

به گفته استودیو – که توسط معماران Adam Caruso و Peter St John اداره می شود –: ” این پروژه به منظور ایجاد یک بستر انعطاف پذیر برای Kvadrat Soft Cells جهت پیگیری برنامه های بلندپروازانه و در حال تکامل آن انجام شد. ”

بتن اصلی کف جلا داده شده و در سراسر فضا به نمایش گذاشته شده است. طراحان آن را “نوعی موزاییک با قدرت صنعتی” نامیده اند.

صفحات آکوستیک این شرکت – که برش خورده، مونتاژ شده و به صورت دستی در کارخانه لهستان این برند دوخته شده اند – روی دیوارها نصب شده اند و به کاهش انعکاس صدا در این انبار قدیمی کمک می کنند.

یک میز کار از جنس چوب گردو در آشپزخانه قرار داده شده است – مانند میزهایی که در فضای استودیوهای شخصی قرار دارد – این متریال با تقلیدی از پنجره های اصلی انباری انتخاب شده است.

چوب صنوبر در طراحی داخلی استودیومبلمان این فضا به صورت هدفمندی با هم مطابقت ندارند، وسایل جدید در کنار مبلمانی از دهه 1960 میلادی قرار گرفته اند، از طرفی نیز پایه هایی روی دیوار فضایی را برای رول های بزرگ پارچه پدید آورده اند.

به گفته Kvadrat: ” این بازسازی که به نوبه خود حساس و غیرمعمول است، مجاورت بی دردسری را بین فضای قدیمی و جدید به نمایش گذاشته است. ”

Kvadrat یکی از معروف ترین تولیدکنندگان پارچه در جهان است که اغلب با طراحان برجسته کار می کند. از همکاران گذشته این شرکت می توان به Raf Simons، Ronan و Erwan Bouronllec، Doshi Levien و Richard Hutten اشاره کرد.

 

 

 

چوب صنوبر در طراحی داخلی استودیو

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen