چوب در طراحی داخلی : طبیعت را به منزل خود دعوت کنید!

کاربرد چوب

چوب در طراحی داخلی : طبیعت را به منزل خود دعوت کنید!

چوب از متریال های محبوب طراحی داخلی به شمار می رود. می توان گفت که اکثر طراحان و کارفرمایان در این رابطه توافق نظر دارند. چوب از لحاظ زیبایی در مقایسه با اکثر متریال ها گزینه مناسب تری است. اگر همین حالا به اطراف خود نگاهی بیندازید، احتمالا خواهید دید که تعداد زیادی از مبلمان و وسایل منزل شما چوبی هستند. خصوصیت جالب چوب این است که تقریبا با همه متریال ها و رنگ ها به خوبی ست می شود و دست شما را برای انتخاب سایر اجزای دکوراسیون تا حد زیادی باز می گذارد. ظاهر چوب به فضا گرما می دهد و این از دیگر ویژگی های مقبول آن به شمار می رود. با انتخاب چوب، شما تکه ای از طبیعت را به فضای منزل خود دعوت خواهید کرد. برای آشنایی با چند نمونه از کاربردهای چوب در طراحی داخلی ، همراه پویانو باشید.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در اتاق خواب

اتاق خواب از جمله فضاهایی است که چوب می تواند در دکوراسیون آن کاربرد وسیعی داشته باشد. شما می توانید کفپوش، دیوارکوب یا حتی مبلمان و وسایل اتاق مثل تخت خواب و کمدها را از جنس چوب انتخاب کنید. چوب می تواند یک تم گرم و مطبوع به اتاق خواب شما بدهد و از آن جا که عموما رنگ طبیعی آن با اکثر رنگ ها ست می شود، گزینه خوبی برای تطابق با انتخاب های آینده تان خواهد بود.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در طراحی داخلی  آشپزخانه

اکثر آشپزخانه های امروزی پذیرای حضور چوب هستند. کابینت های فلزی برای مدت زیادی است که کنار رفته اند و جای خود را به کابینت های چوبی داده اند. البته در کنار کابینت ها می توان قسمت های دیگری از دکوراسیون آشپزخانه را نیز به چوب اختصاص داد. اگر مایل باشید، می توان کفپوش ها، صندلی های اپن یا دکوری ها را از جنس چوب انتخاب کرد و در تناسب با یکدیگر قرار داد.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در حمام

حمام ها شاید به اندازه دیگر فضاهای منزل با حضور چوب آشنا نباشند، زیرا عموما با رطوبت سر و کار دارند و رطوبت، دشمن چوب است. با این حال، شما همچنان می توانید از چوب برای خلق یک دکور متفاوت در فضای حمام و سرویس بهداشتی منزل خود استفاده کنید. بدنه روشویی، قفسه ها و دکوری های حمام را می توانید از جنس چوب های مقاوم در برابر رطوبت انتخاب کنید.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در راهرو

راهروها فضاهای عموما یکنواختی هستند. همین یکنواختی راهروهاست که یک دکور جذاب و منحصر به فرد برای آن ها می طلبد. اگر بخواهید راهروی منزل تان را طوری دکوراسیون کنید که فضا متحول شود و خسته کننده به نظر نرسد، می توانید از چوب کمک بگیرید. چوب در فرم ها و برش های مختلف برای پوشش دیوارها قابل استفاده است و طرح های مختلفی به خود می گیرد.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در غذاخوری

غذاخوری از دیگر فضاهای منزل است که می توانید چوب را برای زیباتر کردن دکوراسیون آن به کار ببرید. چوب طبیعی می تواند یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب متریال میز غذاخوری تان باشد. اگر جنس میز غذاخوری تان چوب طبیعی بدون روکش باشد، شما گزینه های بیش تری برای انتخاب صندلی ها و روکش آن ها در اختیار خواهید داشت و آزادانه تر تصمیم گیری خواهید کرد.

کاربرد چوب در طراحی داخلیچوب در طراحی داخلی نشیمن

نشیمن به عنوان اصلی ترین فضای منزل و محیطی که مورد استفاده همه اعضای خانواده و حتی مهمانان قرار می گیرد، نیازمند دکوراسیونی شکیل و زیبا می باشد که با بهره گیری از متریالی چون چوب قابل اجراست. دیوارکوب های پشت تلویزیون، کفپوش ها، جعبه ها، قفسه ها و لوازم دکوری مختلفی که برای نشیمن خود انتخاب می کنید، می توانند از جنس چوب طبیعی باشند.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو