چه چیزی باعث می‌شود تا دکوراسیون خانه­‌ نامرتب به‌نظر برسد؟

چه چیزی باعث می‌شود تا دکوراسیون خانه­‌ نامرتب به‌نظر برسد؟

مرتب کردن دکوراسیون خانه­‌ نامرتب در لحظه آخر؛ همه دوست دارند خانه‌ای مرتب داشته باشند. ولی تقریباً همه‌ی مردم می‌دانند تمیز کردن کامل و از بین بردن بهم ریختگی‌ها کاری بسیار دشوار است. هنگامی که وقت آزاد پیدا می‌کنید اینکه تصمیم بگیرید که با اتو زدن شروع کنید و یا مرتب‌کردن کتاب‌های آشپزی، کمی دشوار است.

چگونه می‌توانیم در انجام کارها در وقت‌های آزاد خود ترتیب ایجاد کنیم بدون اینکه زیاد فکر و یا تلاش کنیم؟ از راه‌ حل‌های زیر برای تمیز نگه ‌داشتن خانه در زمان کم استفاده کنید. تعدادی از راه‌ها واضح هستند، تعدادی از آن‌ها غیرمعمولند و تعدادی از راه‌ها دیدگاه شما را نسبت زمان‌های آزاد تغییر می‌دهند.

این ایده‌ها برای مرتب کردن در لحظه آخر برای مهمان‌ها عالی هستند. و مانند بسیاری دیگر از ترفندها هرچه آن‌ها را بیش‌تر انجام دهیم، انجام دادن آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

112 موردی که خانه را نامرتب جلوه می‌دهند.

باقی‌مانده‌ی ظرف‌ها

ظرف‌ها را بلافاصله بعد از خوردن غذا بشویید. این راه ساده است و یا اگر ماشین ظرفشویی دارید، ظرف‌ها را سریع در آن بچینید. اگر با دست ظرف می‌شویید جایی برای قرار دادن آن‌ها تا خشک بشوند در نظر بگیرید. ظرف­ها روی خشک‌کن وجهه زیباتری نسبت به ماهی‌تابه با نیمروی کف آن دارد.

سینک کف‌آلود

اگر سینک شما چرب و کثیف است وقتی آن را با کف می‌شوییم هنوز رگه‌هایی از چربی روی آن می‌ماند. اگر سینک شما سرامیک یا فلز است، آن‌ را با آب گرم و صابون بشویید.

 

تخت‌های نامرتب

تنها یک قدم سریع برای تبدیل اتاق خواب نامرتب به مرتب وجود دارد در صبح وجودارد و آن مرتب کردن تخت است. تا زدن ملحفه‌ها، مرتب کردن رو تختی و مرتب کردن کرک‌های بالش تخت را مرتب می­کند.

ریخت و پاش غیرقابل کنترل بر روی زمین

در اتاق‌های خانه قدم بزنید و هرچیزی را سرجای خود بگذارید. اگر برای برخی وسایل جای مناسبی در نظر نگرفته‌اید زمان آن است که این مکان خاص را مشخص کنید.

زمین کثیف

از جارو و طی و جارو برقی استفاده کنید. لازم نیست زمین یا فرش را هر هفته با شامپو تمیز کنید و خرده‌ها و لکه‌های کفش را از روی زمین پاک کنید و موها و لکه‌های کوچک را از روی فرش پاک کنید. کف خانه آشکارترین محل است و باید کفپوش براق و تمیز و یا فرش کرکی خوب داشته باشید.

good-looking-floating-wall-shelves-tv-abwatches-images-of-new-in-decor-design-white-floating-wall-shelves
مرتب کردن دکوراسیون خانه­‌ نامرتب در لحظه آخر

نداشتن تاقچه‌های شیک

تاقچه‌های خود را با کتاب‌ها و تعدادی وسیله‌ی تزئینی کوچک بیارایید. گیاهان، قاب‌ها و چند حقه‌ی دیگر باعث می‌شود که اتاق یک نفسی بکشد در حالی که شیک به نظرمی‌رسد.

نامرتبی میز نهارخوری

میز نهارخوری تبدیل به جایی شده که همه‌چیز را روی آن می‌گذارید. یک جای جدید و کوچک برای وسایلی مانند مجله و نامه‌ها در نظربگیرید. و یک گیره برای آویزان کردن کلید‌ها درست کنید. این ایده دنباله‌ی این ایده است هرچیزی باید جای مخصوص داشته باشد.

توجه نکردن به ماشین‌ لباس‌شویی

قاطی شدن لباس‌های تمیز وکثیف در کنار لباسشویی، فضا را خیلی نامرتب جلوه می‌دهد. محل قرار دادن لباس‌های کثیف را محدود کنید و خیلی سریع لباس‌های تمیز را تا بزنید و جمع کنید.

حوله‌های کثیف

برای دوری از باکتری‌ها، هفته‌ای یک بار حوله‌ها را بشویید.


تپه‌ای از وسایل‌های بدون کاربرد

همه‌ی قوطی‌ها و بطری‌ها را جمع کنید و با خودتان روراست باشید و هر چه را استفاده نمی‌کنید دور بریزید و فضای داخل کابینت‌ ها را باز کنید.

تازه کردن فضای یخچال

درب یخچالتان پر از یادآورها، یادداشت­ها و دعوت‌نامه‌ها شده است. ابتدا همه را جدا کنید و یخچال را تمیز کنید و سپس همه مهم‌ها را دوباره بچسبانید.

مرتب کردن دکوراسیون خانه­‌ نامرتب در لحظه آخر
مرتب کردن دکوراسیون خانه­‌ نامرتب در لحظه آخر

متنوع کردن نور‌پردازی

در نور کم نامنظمی‌ها کمتر به چشم می‌آیند. از حالت خیلی روشن به نور چراغ مطالعه، چراغ خواب و نورهای زیر کابینت آشپزخانه تغییر دهید. زیرا فضای کمتری را نشان می‌دهند و نامرتبی‌ها مشخص نیست.

 

منبع: freshome 

تحریریه پویانو| نزاکتی