چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟ رنگی که شما برای رنگ‌امیزی اتاق نشیمن و پذیرایی منزلتان انتخاب می‌کنید، منجر به ایجاد حس و حالی خواهد شد که برای این فضا به دنبال آن بوده‌اید. چه یک فضای روشن و فرح‌انگیز بخواهید، یا پناهگاهی آرام و یا یک محیط دنج و آرامش‌بخش، این اتاق‌های بینظیر برای شما الهاماتی به همراه خواهند داشت.

از خاکستری استفاده نمایید. خاکستری رنگی محبوب است، و این اتاق علت این محبوبیت را به تصویر می‌کشد –در عین شیک بودن، آرامش‌بخش است. همچنین خاکستری با اکثر رنگ‌های دیگر ترکیب خوبی شکل می‌دهد، بنابراین انتخابی منعطف برای یک اتاق نشیمن است. در اینجا، دیوارهای خاکستری روشن، رنگ شاداب کوسن‌های صورتی و زرد را به خوبی در فضا حل می‌کند و سبب تقویت دریچه‌های چوبی و قاب‌ پنجره‌ها نیز می‌شود.

رنگ‌های تند به کار ببرید. اگر شیفته رنگ‌های تند و کیفیت انرژی‌بخش آن‌ها هستید، راه‌هایی برای استفاده از آن‌ها بدون افراط در بکارگیریشان وجود دارد. بعنوان مثال، رنگ مرجانی روشن با دیوار صورتی کمرنگ مجاور و دیواره سفید قفسه، تلطیف شده‌است. طراح همچنین با انتخاب رنگ سفید و مشکی برای لوازم فرعی فضا و افزودن تنها اندکی رنگ تند و متفاوت از طریق تابلوها و کوسن‌ها، اثری حرفه‌ای بوجود آورده‌است.

یک دیوار را به رنگ زرد دربیاورید. راهی دیگر برای استفاده از رنگ تند، بکارگیری آن در دیوار شومینه است. در این اتاق، رنگ زرد احساس  سلامتی در مخاطب ایجاد می‌کند. اگرچه تاثیر رنگ زرد بسیار زیاد است، دیوارهای سفید مجاور آن را تلطیف و تعدیل می‌کنند.

رنگ های خنثی را رها نکنید. با ترکیبی از قفسه‌های چوبی روشن و دیوارهای شیری‌رنگ، در این فضای دعوت‌کننده گرما حاکم شده‌است. با وجود شیشه در یکی از وجوه اتاق، فضا باز به نظر می‌رسد، و از سوی دیگر طسف کاراملی در فضا آن را دلپذیر و دعوت‌کننده می‌سازد.

اشاراتی به رنگ مشکی و خاکستری در این فضای مدرن گزینه خوبی است، زیرا طیف قهوه‌ای روشن را تعدیل می‌کنند.

از طیف آبی تیره استفاده نمایید. دیوارهای  آبی تیره انتخابی عالی برای اتاق نشیمن هستند زیرا فضا را دنج‌تر می‌سازند و پیش‌زمینه‌ای مناسب برای تابلوهای هنری و مبلمان فراهم می‌سازند. این اتاق باز و وسیع است، اما دیوارهای آبی تیره حس وحالی دنج ایجاد می‌کنند. خطوط نرم و رنگ‌های روشن مبلمان در برابر چنین رنگ متضادی به خوبی جلوه می‌کنند. اگر می‌خواهید فضا را دنج‌تر نمایید، سقف را نیز با همان آبی تیره رنگ‌آمیزی نمایید.

از رنگ مشکی استفاده کنید. مشکی بودن دیوارها در یک اتاق نشیمن ممکن است عجیب بنظر برسد، اما این فضا نشان می‌دهد که چنین انتخابی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. دورترین دیوار به رنگ ذغالی مات است، و قفسه‌بندی پشت مبل حتی رنگی تیره‌تر از دیوار دارد. دلیل موفقیت این رنگ‌ها همراهی آن‌ها با آجر و چوب طبیعی و پارچه‌های طرحدار به رنگ قرمز روشن است، چرا که تمام این مصالح به فضا لایه‌هایی از گرما و بافت می‌بخشند.

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟رنگ سبز را فراموش نکنید. برای داشتن یک اتاق نشیمن بی‌نظیر، یک انتخاب می‌تواند رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ سبز کمرنگ و ملایم باشد. در این اتاق دیوارها به فضا حسی آرامش‌بخش می‌بخشند و با منظره حیاط‌خلوت ترکیب می‌شوند. طیف صورتی کوسن‌ها و صندلی پارچه‌ای نیز درکنار پارچه مخمل مبل‌ها، به آرامش اتاق می‌افزاید.

صورتی فکر کنید. استفاده از این رنگ نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا موفقیت‌آمیز باشد. اگر بتوانید رنگ درست را انتخاب کنید، یک اتاق نشیمن صورتی می‌تواند شیک بنظر برسد. کلید آن، انتخاب یک درجه بسیار ملایم است، در حدی که در نقش رنگ خنثی عمل کند. در این‌جا، دیوار صورتی کمرنگ یک پس‌زمینه بسیار زیبا برای رنگ خاکستری و مرجانی است. ترکیب این رنگ‌ها ظاهری امروزی و فرحبخش پدید آورده‌است.

خنکی رنگ آبی را تعدیل کنید. آبی روشن رنگی آرامش‌بخش برای اتاق نشیمن است، اما اگر نگران بیش از حد سرد بودن آن هستید، این فضای زیبا به شما نشان خواهد داد که جای نگرانی نیست. دیوارهای آبی روشن با کوسن‌ها و قالی‌هایی به رنگ آبی تیره کامل شده‌اند. علاوه بر این، افزودن بافت‌های طبیعی به فضا گرما بخشیده‌است. یک گلدان از شکوفه‌های صورتی انتخابی عالی برای همراهی با رنگ آبی است، چرا که این دو رنگ در کنار هم زیباتر بنظر می‌رسند.

از رنگ سفید بهره ببرید. روشن است که لزوما نباید رنگی انتخاب نمود. با سفید نگه داشتن دیوارها، به خودتان این فرصت را می‌دهید که با مبلمان، کاشی‌ها و لوازم فرعی فضایتان را طراحی کنید. در این اتاق نشیمن، سقف و دیوارهای سفید و روشن یک تضاد خیره‌کننده را با مبلمان، تابلوهای هنری و لوازم فرعی مشکی و قهوه‌ای برقرار ساخته‌اند. بدون آن که شاهد افراط باشیم، این فضا به خوبی گرما و ظرافت را در خود جای داده‌است.

 

 

چه رنگی برای دیوار اتاق نشیمن مناسب است؟

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz