چطور ظاهر مبلمان فضای بیرونی خانه‌تان را نو و تمیز نگهدارید؟

چطور ظاهر مبلمان فضای بیرونی خانه‌تان را نو و تمیز نگهدارید؟

مبلمان فضای بیرونی بیشتر در معرض گرد و خاک و کثیفی هستند. ممکن است پارچه ی آن ها در یک میهمانی آب بازی یا باد شدید ظاهر تمیز و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. به همین دلیل باید هر ازچندگاهی مبلمان فضای خود را بازرسی کرده و به تمیز کردن آن ها اقدام کنید. در حالی که پارچه ها و پرداخت کاری های امروزی برای مبلمان فضای بیرون در مقابل عوامل آلوده کننده مقاوم هستند، تمیز کردن سالیانه آن ها باعث می شود که سال های سال دوام بیاورند.

مبلمان برای دکوراسیون فضای بیرونی
مبلمان برای دکوراسیون فضای بیرونی

مراقبت از کوسن ها

پارچه‌های مبلمان فضای بیرون امروزه بسیار بادوام هستند، اما خاک و دوده می‌تواند حتی ظاهر سخت‌ترین بافت‌ها را نیز کسل کننده و کهنه جلوه دهد. برای پاک کردن آن‌ها ابتدا گرد و خاک و کثیفی را کنار بزنید، سپس از یک اسفنج یا قلم موی زبر برای مالیدن محلولی از 4/1  فنجان مواد شوینده‌ی ملایم که در 1 گالن آب رقیق شده است استفاده کنید. تمام کف های صابون را به طور کامل بشویید و اجازه دهید پارچه ی مبل در هوای آزاد خشک شود تا مبلمان تان همانند روزی که آن ها را خریده بودید درخشان و تمیز شوند.

مبلمان فضای بیرونی
مبلمان فضای بیرونی

اگر پارچه کوسن شما از جنس برزنت می باشد احتمالا می توانید روکش آن ها را درآورده و برای پاک کردن لکه ها و آلودگی ها آن را در لباسشویی بیندازید. اما اگر کوسن شما جدانشدنی بود یک قالب صابون Fels-Naptha را بردارید و آن را با استفاده از قلم مویی زبر کف مالی کنید. این روش برای از بین بردن لکه های سخت مانند فضولات پرندگانی که از سایبان افتاده اند نیز به خوبی عمل می کند.

مبلمان با ترکه های چوب
مبلمان با ترکه های چوب

نگهداری و مراقبت از ترکه های مبلمان

اگر مبلمان شما در شرایط مساعدی هستند، همه ی آن ها به یک جاروی سریع و پاک کردن با یک پارچه ی خیس آغشته به مواد شوینده ملایم نیاز دارند. دوده های سخت را با یک برس موی زبر آغشته به همان ماده شوینده مالش دهید سپس آن را با یک پارچه ی خیس بشویید.

مبلمان با ترکه های چوب
مبلمان با ترکه های چوب

اگر متوجه شدید که ترکه های چوب مبلمان شما در حال خشک شدن و ترک خوردن هستند در یک روز آفتابی و مساعد با شلنگ آب روی آن بگیرید طوری که قطرات ریز آب همانند مه اطراف آن را احاطه کنند و بگذارید در زیر سایه خشک شوند. این کار را بیش از سالی دوبار انجام ندهید چون چسب های مفاصل آن تضعیف می شوند.

مبلمان با چوب ساج
مبلمان با چوب ساج

نگهداری و مراقبت از مبلمان با چوب ساج

خاک و دوده می توانند موجب کپک زدن چوب ساج شوند، بنابراین برای جلوگیری از این کار چوب ساج خود را با قلم موی زبر آغشته به مقدار برابری از آب و محلول شوینده سایش دهید.  این کار را سالی یک بار انجام دهید تا چوب ساج مبلمان تان عاری از هرگونه کپک باشد.

مبلمان با چوب ساج
مبلمان با چوب ساج

روغنی کردن چوب ساج ممکن است باعث شود که ظاهر آن طلایی و درخشنده بماند و مانع ترک خوردگی آن شود اما این کار موجب افزایش رطوبت می شود که رشد کپک را تسریع می بخشد. از تولید کننده مبلمان خود در مورد روغن زدن آن ها سوال کنید و قبل از این که این کار را انجام دهید راهنمای استفاده از محصول را بخوانید.

مبلمان فضای بیرونی
مبلمان فضای بیرونی

نگهداری از مبلمان فلزی

بیشتر مبلمان فلزی باغ دارای پوشش محافظی می باشند که آن ها را در برابر عوامل آلوده کننده غیرقابل نفوذ می کند اما این پوشش نهایتا ساییده خواهند شد.

پرداخت و پوشش رویی مبلمان خود را در هر بهار بررسی کنید. اگر لاک آن آسیب دیده بود یا زنگ زدگی در آن مشاهده کردید از یک کاغذ سنباده برای حذف آن منطقه آسیب دیده استفاده کنید سپس روی آن را رنگ یا لاک بزنید.

مبلمان فضای بیرونی
مبلمان فضای بیرونی

اسیدهای قوی به خصوص فضولات پرندگان می توانند لایه ی محافظ مبلمان شما را بسایند. بنابراین مبلمان خود را به طور منظم بازرسی کنید و به محض این که فضولات را دیدید به از بین بردن آن ها اقدام کنید. به علاوه این ایده ی خوبی می باشد که در هر فصل سال چندباری کل مبلمان خود را با یک پارچه ی مرطوب آغشته به محلول شوینده ی ملایم از بالا تا پایین بشویید.

 

منبع: houzz

تحریریه پویانو|سجادی