چطور سبک دکوراسیون ساحلی را وارد منزل کنید حتی اگر نزدیک دریا زندگی نمی‌کنید

چطور سبک دکوراسیون ساحلی را وارد منزل کنید حتی اگر نزدیک دریا زندگی نمی‌کنید

چطور سبک دکوراسیون ساحلی را وارد منزل کنید ؛ اگرچه آب ها حدود 71% سطح زمین را می‌پوشاند اما اکثر افراد آنقدر خوش شانس نیستند که بتوانند نزدیک ساحل زندگی کنند. ساحل تداعی گر منطقه‌ای گرم و بهشت شنی با نسیم‌های ساحلی و غروب دل انگیز است. اگر در منطقه‌ای گرم و بیابانی مثل مناطق مرکزی ایران زندگی می‌کنید خانه‌ای ساحلی پر از لوازم دکوری دریایی و تن‌های شنی بی‌درنگ شما را از فضای منزل تان بیرون می‌برد.

خوشبختانه طراحی داخلی تماما به تعادل برمی‌گردد. بنابراین اگر سبک ساحلی و دکور دریایی برای شما دلپذیر است آن گاه ما به شما نشان می‌دهیم بدون توجه به محیطی که در آن زندگی می‌کنید چطور عشق و علاقه خود به آب و دریا را نشان دهید.

رنگ: رنگ آبی را به کار ببرید

حتما دقت کرده اید که خانه‌های شمال و نزدیک دریا شیروانی و دارای پنجره‌های بزرگ هستند.شما که احتمالا نمی‌خواهید خانه خود را بکوبید و دوباره از نو بسازید تا آن را شبیه ویلاهای نزدیک دریا کنید. اما روش بهتر و کم خرج تر برای این کار چیست؟ رنگ کردن.

آبی همیشه نشانگر آب است. به علاوه رنگ خاصی است که وقتی استفاده کنید واقعا جلوه دریایی که به دنبالش هستید را برای شما ایجاد می کند. اگر عاشق کلبه های جنگلی هستید شاید بخواهید از پالت‌های مخصوص دکورهای روستایی استفاده کنید و رنگ های آبی تیره را در کنار تن‌های چوبی قرمز سیر بیاورید.

برای داشتن سبک ساحلی شرقی می‌توانید از لباس های ملوان های دریایی که راه راه های سورمه ای سفید است برای لوازم دکوری خود تقلید کنید.

برای داشتن جلوه کالی-بوهو بیشتر به سمت تن‌های شنی طبیعی و رنگ های آبی ملایم مثل فیروزه ای بروید. آبی رنگ بسیار طبیعی است اما ممکن است ظاهر بسیار اشباعی داشته باشد. بنابراین به جای نقاشی کردن تمام دیوارها یا عوض کردن همه مبلمان تان با مدل های آبی رنگ، با استفاده از رنگ های مختلف در مکان های مختلف تقابل ایجاد کنید.

می توان این گونه فرض کرد که فقط دکوری ها و لوازم هنری در معرض دید در طیف‌های رنگ آبی انتخاب شوند و بقیه مبلمان و اثاثیه به رنگ های خنثی انتخاب شود. یا این که می توانید یک دیوار را به عنوان دیوار شاخص به رنگ نیلی نقاشی کنید تا با اثاثیه و لوازم داخلی سفید رنگ تان هماهنگ شود.

یا این که می توانید به صورت تک رنگ با رنگ های آبی و سفید کار کنید یا فقط از طیف های یک رنگ استفاده کنید تا از این که فضای تان زیادی تم دریایی-اقیانوسی بگیرد جلوگیری شود.

متریال ها و بافت ها: پرورش طبیعت

مردم عاشق اقیانوس‌ها، رودخانه ها و دریاچه ها هستند چرا که که تقریبا هیچ چیزی در این جهان به اندازه آب طبیعی و ارگانیک نیست. موج ها تسکین دهنده هستند همانطور که ساحل ماسه‌ای است آن ها را در آغوش می‌کشد. بنابراین به تصویر کشیدن سبک ساحلی به معنای ایجاد کردن فضایی است که حس کاملا طبیعی را با خود به ارمغان بیاورد.

برای این منظور به سطوح چوبی پوسیده و صیقلی فکر کنید که ظاهرشان طوری است که انگار مدت ها در ساحل بوده اند و با آب شسته شده اند همانند یک تکه چوبی روی ساحل دریا پیدا می‌کنید و ظاهری کاملا صاف و بدون تیزی دارد.

برای به دست آوردن ظاهر کریستالی و شفاف آب یا نمایش رنگین کمان زندگی دریایی، سعی کنید انواعی از لوازم شیشه‌ای از با طرح کف دریا و چراغ های آویز تا مبلمان شفاف کریستالی و سطوح سنگی سخت را وارد دکور منزل تان کنید.

برای داشتن ظاهری ارگانیک تر، مبلمانی انتخاب کنید که با رشته های ضخیم و محکم بامبو ساخته شده باشد و یا دکوری را پیدا کنید که از رشته های نازک حصیر ساخته شده باشد همانند کلاه های حصیری.

این متریال ها که اکنون هم پرطرفدار هستند جلوه ساحلی زیبایی ایجاد می‌کنند و همراه با یک فرش و چراغ حصیری، پارچه های کتانی آن ها می‌توانند جلوه گیاهان و عناصر موجود در ساحل را به تصویر بکشند و به خاطر ماهیت طبیعی شان، صرف نظر از سبک طراحی شان با دکور هر خانه ای می‌توانند هماهنگ شوند.

هنر و دکوری های ساحلی

همانطور که گفته شد همه چیز باید در حد اعتدال باشد. بنابراین مراقب باشید زیادی از تصاویر و اشیاء دریایی مخصوصا در فرم نقل و قول های جالب توجه استفاده نکنید.

یک تابلوی تزئین شده با تکه چوب که روی آن نوشته باشد «زندگی یعنی دریا» در بیشتر خانه های ساحلی کار به خوبی کار نمی کند و چندان زیبا نیست.

نگران نباشید هزاران روش دیگر وجود دارد که می‌توانید دکورهای ساحلی را وارد منزل تان کنید. اگر می‌خواهید نقش و نگار خیره کننده ای داشته باشید، سعی کنید از کاغذ دیواری یا کوسن هایی با نقش نخل های ساحلی استفاده کنید.

 تصاویر مرمری که موج ها و حرکات دریا را به تصویر می‌کشند برای فضاهای مدرن و امروزی عالی هستند درحالی که برای فضاهای ساحلی قدیمی تر طرح های چهارخانه ای یا شبکه ای همیشه انتخاب خوبی هستند.

برای داشتن سبکی ظریف، با انتخاب گیاهان گرمسیری و هنرهایی مختص زندگی ساحلی نمی‌توانید اشتباه کنید. تصاویر سیاه و سفید مینیمالیست از امواج یا تصاویر قدیمی از صحنه های دریا در دهه های 1960 میلادی ظاهری جالب به فضای شما می دهد درعین حال هنر انتزاعی است که به بافت ماسه ها، صدف ها و آب اشاره دارد و انرژی لطیف و نسیم گونه ساحلی را تداعی می‌کند.

چطور سبک دکوراسیون ساحلی را وارد منزل کنید

 

 

 

چطور سبک دکوراسیون ساحلی را وارد منزل کنید

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: laurelandwolf