چطور تلویزیون‌ را بدون نیاز به استفاده از کابینت‌ها مخفی کنیم؟

چطور تلویزیون‌ را بدون نیاز به استفاده از کابینت‌ها مخفی کنیم؟

مخفی کردن تلویزیون ؛ اثر صفحه نمایش بزرگ سیاه رنگ تلویزیون خود را با این ترفندها به حداقل برسانید تا به خوبی با دکور شما ترکیب شود.

تلویزیون می‌تواند منبع بسیاری از معضلات خانگی باشد. برای مثال همین معضل رایج که افراد خانه نمی‌توانند بر سر تماشای یک شبکه به توافق برسند خود به اندازه‌ی کافی چالش برانگیز است. اما اگر شخصی اصلا نخواهد به تلویزیون نگاه کند چه باید بکند؟

کابینت‌ها در آن زمان‌هایی که تلویزیون‌ها بزرگ و جاگیر بودند به درد مخفی کردن تلویزیون‌ها می‌خوردند اما با تلویزیون‌های صفحه تخت امروزی نیازی به استفاده از کابینت بزرگ برای این کار نیست.

برای این که تلویزیون شما به کانون توجه اتاق پذیرایی‌تان تبدیل نشود، این جا چندین ترفند آورده شده است تا بدون پنهان کردن تلویزیون در پشت یک کابینت به جلوه‌ی دلخواه‌تان دست یابید.

1استتار

تلویزیون‌ها سیاه چاله‌های دکوراسیون هستند، چرا که هنگامی که خاموش هستند، صفحه نمایش سیاه بزرگ آن‌ها با نور اتاق در تضاد است و توجهات را به سوی نمای غیردکوری خود جلب می‌کند.

یکی از ساده ترین راه‌ها برای پنهان کردن آن مبارزه‌ی آتش با آتش است. تلویزیون را در برابر یک دیوار خیلی تاریک نصب کنید یا حتی می‌توانید تلویزیون را درون آن دیوار نصب کنید. با این کار تلویزیون شما به گونه‌ای استتار می‌شود که به سختی توجه می‌تواند توجهات را به خود جلب کند.

2

این روش را با پوشش سنگی یا رنگ تیره انجام دهید. می‌توانید کل دیوار پشتی تلویزیون و یا بخش اطراف آن را با این پوشش سیاه رنگ بپوشانید. برای پایان کار، یک پرداخت چوبی براق می‌تواند هرچه بیشتر نمایی شبیه صفحه نمایش سیاه رنگ تلویزیون ایجاد کند تا هر دو در یکدیگر ادغام شوند.

3دیوارهای رسانه

مراکز رسانه‌های مدرن، به جای استفاده از کابینت‌های با ارتفاع بالا برای محصور کردن تلویزیون، اغلب آن را با دیواری از شلف‌ های شناور احاطه می‌کنند تا به طور بصری به منحرف کردن اذهان از صفحه نمایش کمک کرده باشند. در حالی که در اطراف آن شلف‌ هایی برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است. قبلا این شلف‌ ها با دی وی دی و سی دی‌ها پر می‌شد اما امروزه اغلب با لوازم دکوراتیو و وسایل تزئینی آراسته می‌گردند.

4

قرار دادن نامتقارن تلویزیون درون دیوار رسانه به کم اهمیت نشان دادن جلوه‌ی آن کمک می‌کند چرا که دیوار به ترکیبی که شامل آیتم‌های مختلف(مانند گل و گلدان) است تبدیل می‌شود به جای این که صفحه نمایش تلویزیون به کانون توجه اتاق تبدیل شود.

5قرار دادن تلویزیون در ارتفاع پایین

مردم اغلب تمایل دارند تلویزیون را در جایی نصب کنند که در حالت ایستاده بهتر دیده می‌شود، صرف نظر از این که آن‌ها بیشتر تلویزیون را در حالت نشسته تماشا می‌کنند. از این رو اغلب تلویزیون‌ها در ارتفاع بالا نصب می‌شوند. نصب کردن تلویزیون در ارتفاع و زاویه‌ی مناسب باعث می‌شود که نگاه شما در بقیه‌ی اوقات به آن نیفتد مخصوصا اگر آن را درون شلف رنگی با رنگ‌های جالب نصب کرده باشید. کفپوش یا یک فرش تیره رنگ تا زمانی که تلویزیون روشن نشده است می‌تواند نمای آن را از نظر بصری در خود محو کند.

6قفسه های کتاب

به عنوان رویکردی فوق‌العاده مدرن، می‌توانید تلویزیون را به جای قرار دادن در شلف‌های شناور مینیمالیست درون یک قفسه‌ی کتاب برای داشتن جلوه‌ای انتقالی تعبیه کنید. مخفی کردن تلویزیون در داخل قابی سفارشی باعث می‌شود که نمای آن بیشتر و بیشتر با قفسه‌ی کتاب یکدست شود و تنها بخش صفحه نمایش آن قابل مشاهده باشد نه نام‌های براق و درخشان برندهای شان.

توجه داشته باشید که این کار فریم سیگنال گیرنده از راه دور تلویزیون را مسدود می‌کند بنابراین ممکن است به دستگاهی برای تغییر مسیر سیگنال به گیرنده‌ای درون شلف نزدیک تلویزیون نیاز داشته باشید.

7

در این جا بازهم عدم تقارن به کمک شما می‌آید، بدین گونه که قرار دادن تلویزیون در یک طرف قفسه‌ی کتاب یا جفت آن‌ها باعث می‌شود تا نمای آن به کانون بصری جلوه‌ی اتاق شما تبدیل نشود. بسته به نحوه‌ی چیدمان مبلمان‌تان، تلویزیون می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که از روی یک صندلی یا مبل راحت به خوبی تماشا شود حتی اگر خارج از مرکز برخی صندلی‌های دیگر باشد.

8رقابت نقطه های کانونی

چه تلویزیون در مرکز اتاق شما قرار گرفته باشد یا نه، در هر صورت میزان زیادی رنگ سیاه به ترکیب رنگی منزل‌تان اضافه می‌کند. می‌توانید سعی کنید که آن را نادیده بگیرید یا می‌توانید با اضافه کردن برخی اشیاء مشکی رنگ برای کمک به تعادل جلوه‌ی کلی، پذیرای نمای سیاه رنگ تلویزیون‌تان باشید.

9

فراموش نکنید که ما اتاق‌ها را به صورت سه بعدی و نه فقط به صورت مجموعه‌ای از دیوارهای مجزا مشاهده می‌کنیم. گاهی اوقات بهترین راه برای متعادل ساختن نمای تلویزیون قرار دادن چیزی با وزن بصری مشابه در طرف مقابل دیوار مانند این شلف کتاب تیره رنگ می‌باشد.

10مسدود کردن خطوط دید

در حالی که ممکن است قرار دادن اشیائی جلوی تلویزیون برای مسدود کردن دید آن به نظر کاربردی نباشد(حداقل گاهی از اوقات دیده می شود)، در نظر داشته باشید که تلویزیون لزوما نباید از تمام زوایا مخفی شود. یک صندلی قرار داده شده بین شما و تلویزیون می تواند زمانی که مردم در حال عبور و مرور در راهروها هستند آن را پنهان کند(حداقل تا حدی)، بنابراین صفحه نمایش آن حداقل تا زمانی که شما روی مبل دراز نکشیده اید از دیدها پنهان است.

11

توجه داشته باشید که نصب تلویزیون در پشت یک قفسه کتاب عمیق به طور مشابهی دید آن را از بسیاری از زوایا به حداقل می‌رساند. به کار بردن این تکنیک تاثیر مضاعف دارد.

مخفی کردن تلویزیون
مخفی کردن تلویزیون

پنهان کردن در یک گروه از وسایل هم شکل

دیوارهای گالری یک گرایش مانا و پایدار هستند، پس چرا از مزایای این سبک بهره مند نشده و تلویزیون را در یک چشم به هم زدن در میان دسته‌ای از قاب عکس‌ها و نقاشی‌ها پنهان نکنیم. با استفاده از تابلوهایی با قاب سیاه رنگ و حتی ترکیب کردن برخی اشیاء دیگر می‌توانید یک ترکیب رسانه‌ای بسازید.

مخفی کردن تلویزیون
مخفی کردن تلویزیون

این کار مخصوصا زمانی مفید است که اشیاء هم اندازه یا بزرگتر از تلویزیون باشند. در این عکس اشیاء مربعی غیرمعمول در بالا توجهات را از تلویزیون دور می‌کند و دیگر اشیاء کوچک باعث حرکت و نگاه چشم به اطراف می‌شوند.

مخفی کردن تلویزیون
مخفی کردن تلویزیون

می‌توانید برای امتحان این کار ابتدا به سادگی چند وسیله را در بالای تلویزیون قرار دهید تا ببینید نمای آن چگونه خواهد شد. این ترفند هم در فضاهای مدرن و هم در فضاهای سنتی به خصوص در کلبه‌های راحت و دنج کاربردی است.

 

منبع: houzz