چطور ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل انتخاب کنیم

چطور ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل انتخاب کنیم

ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل ؛ افزایش سطح کار و آماده سازی غذا، کشوها و طبقات و حتی فضایی برای ناهارخوردن به راحتی و با اضافه کردن یک ایسلند یا جزیره آشپزخانه فراهم می‌گردد و مدل های استیلی آن که ضد زنگ نیز هستند به چند دلیل در صدر لیست خواسته‌های صاحبخانه‌ها قرار گرفته است. دلایلی از قبیل ظاهر صنعتی داشتن، مقاومت در برابر گرما، پاکیزه کردن آسان با آب و مایع و فوق العاده بهداشتی بودن آن چرا که استیل ها کاملا بدون منفذ هستند.

چه بخواهید ایسلند آشپزخانه خود را به کانون توجه آشپزخانه تان تبدیل کنید یا آن را در گوشه یا کنار دیوار قرار دهید و یا حتی بخواهید آن را در زیر کانتر جای دهید گزینه های فراوانی برای انتخاب آن ها پیش روی شماست. در این جا نکته‌هایی برای کمک به انتخاب آن ها آورده شده است.

ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل
ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل برای کابینت آشپزخانه

انتخاب های فراوان و متفاوت

ایسلندهایی که به طور کامل از استیل ساخته شده‌اند که معمولا از آن ها به عنوان میز کار یا نیمکت کار آشپزخانه یاد می‌شود معمولا طراحی ساده ای دارند و شامل یک سطح بالایی، 4 پایه(بعضی وقت ها پایه های چرخ دار) و یک یا دو طبقه هستند.

گزینه دیگر، ایسلندهای مستقل با پایه چوبی و کانتر استیل یا بر عکس پایه‌های استیل و کانترتاپ چوبی هستند که آپشن‌های بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند.

چرخ ها

انتخاب جزیره‌های چرخ دار باعث می‌شود تا آن را به هر جایی که می خواهید انتقال دهید و در مواقع لازم نداشتن در گوشه ای قرار دهید. چرخ های قفل شونده جزیره آشپزخانه شما را در جای خود ثابت نگه می‌دارد.

ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل
ایسلند آشپزخانه یا جزیره آشپزخانه استیل

فضاهای ذخیره سازی

در نظر بگیرید که چه نوع اشیائی را می‌خواهید درون یا روی جزیره آشپزخانه خود قرار دهید و بر این اساس گزینه هایی از جمله قفسه های باز، کابینت ها، قلاب و چنگک، میله های حوله، دراورها، اسلات چاقوها، نوارهای مگنت دار و دیگر ویژگی های تخصصی را در نظر بگیرید.

سطوح کار تاشو

برخی از مدل های کانترتاپ ضمیمه ای دارند که می‌توان آن ها را جمع و باز کرد. این سطوح را می‌توانید در مواقع نیاز بالا بیاورید و ثابت کنید و زمانی که کارتان تمام شد دوباره به جای اولش بازگردانید تا نمای جزیره آشپزخانه تان همچنان کوچک و جمع و جور باشد.

گزینه های دیگر برای کانترتاپ

اگر استیل سطحی نیست که متناسب با نیازها یا جلوه آشپزخانه شما باشد، آن گاه می‌توانید به دنبال کانترتاپ های سنگی یا چوبی باشید.

بازرسی جنس استیل

به کیفیت فلز مدلی که در حال بررسی آن هستید توجه کنید. استیل های ضد زنگ در وزن ها و ضخامت های مختلفی عرضه می‌شوند که با درجه سنجیده می‌شوند. هر چه عدد این درجه‌ها کمتر باشد کیفیت آن استیل بهتر است. برای مثال استیل های ضد زنگ با درجه 14 یا 16 سطوحی محکم و مقاوم در برابر کوبیده شدن دارند درحالی که کانترتاپی از جنس استیل درجه 22 در برابر آسیب و ضربات زیاد مقاوم نیست.

اگرچه استیل ضد زنگ کاملا مقاوم است اما باید به خاطر داشته باشید که مستقیما نباید روی آن از چاقو استفاده کنید و برای خرد کردن مواد غذایی حتما از یک تخته خرد کن روی آن استفاده کنید.

در نظر گرفتن اندازه گیری

هنگام انتخاب اندازه جزیره آشپزخانه استیلی که می‌خواهید خریداری نمایید در نظر داشته باشید که حداقل 36 اینچ بین جوانب ایسلند و فضای کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه فاصله باشد و حاشیه 42 اینچ ایده آل تر است و باعث می‌شود تا چند نفر هم زمان بتوانند در آشپزخانه به سهولت کار کنند.

اگر قصد دارید از جزیره آشپزخانه خود به عنوان مکانی برای سرو وعده های غذایی استفاده کنید باید چهارپایه ها یا صندلی هایی برای آن بخرید که با ارتفاع ایسلند تان هماهنگ باشند. به طور مشابه اگر می خواهید ایسلند خود را زیر کانترتاپ جای دهید سایز آن را مطابق با این ویژگی آن تعیین کنید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

homeportfolio