13 چراغ آویز آشپزخانه با ظاهری خاص و منحصربه فرد

13 چراغ آویز آشپزخانه با ظاهری خاص و منحصربه فرد

چراغ آویز آشپزخانه ؛ اشکال غیرمتداول و ظاهر جالب لوستر آویزی ، فضای آشپزخانه‌های زیر را درخشان و جذاب کرده است. نورپردازی آشپزخانه گزینه خوبی برای اضافه کردن اندکی درخشش و جلوه خاص به فضای پخت و پز وعده های غذایی شما می‌تواند باشد. برای این کار می‌توانید یک رنگ شاد یا رنگ و بافتی خاکی انتخاب کنید و یا این که یک کانون توجه تماشایی در آن اضافه کنید.

13 آشپزخانه موجود در لیست زیر را بررسی کنید که توسط صاحبخانه‌ها در مجموعه‌های My Houzz ارائه شده و دارای ظاهر و ساخت سفارشی هستند. این لیست ممکن است برای طراحی نورپردازی آشپزخانه و کابینت تان ایده‌هایی در ذهن شما خلق کند.

1-الگوبرداری از IKEA

در این خانه لندنی که پر از پروژه‌های دست ساز و لوازم مربوط به IKEA می‌باشد، لامپ های فاقد پوشش از سیم‌های رنگی آویخته شده است. دو معمار که طراحی آشپزخانه این خانه را برعهده داشتند بیشتر لوازم مبلمان خانه را خودشان ساختند.

در سرتاسر این آشپزخانه، شما گوشه‌هایی برای ذخیره کردن لوازم و دیگر ملزومات رنگارنگ آشپزخانه نظیر گلدان ها و ماگ ها را مشاهده می‌کنید که از یک تخته قلاب دار رنگی آویزان شده‌اند.

2-فانوس های برقی

این خانواده تگزاسی آشپزخانه‌ای می‌خواستند که جلوه التقاطی داشته باشد که این فانوس ها متناسب با بودجه آن‌ها بود. آن ها این فانوس‌ها را در یک مرکز خرید عتیقه فروشی محلی پیدا کردند و آن را به چراغ های آویز تبدیل کردند. این فانوس ها با کابینت ها و صندلی‌های ردیفی میز بار که هر سه در رنگ آبی هستند  به خوبی هماهنگ شده است.

3- چراغ تندیسی

دو چراغ ساخته شده از چوب تندیسی در بالای این ایسلند آشپزخانه واقع در San Antonio آویخته شده است. طراح که مالک این خانه نیز هست از این چراغ ها استفاده کرده تا جلوه‌ای انتقالی و پالوده برای آشپزخانه خود ایجاد کند. او این پروژه را با انتخاب تایل‌های سفید برای دیوارها و سنگ مرمر Carrara برای کانترتاپ آشپزخانه به اتمام رساند.

4-نوآوری خلاقانه

در این خانه که از تغییر یک کانتینر کشتی ساخته شده، هیچ چیز به اندازه این چراغ ها ظاهر سنتی ندارد. طراح این خانه که یک شخصیت تلویزیونی معروف نیز هست قالب های ژلاتینی را به چراغ های آویز تبدیل کرده است. از دیگر دست ساخته های سفارشی موجود در این خانه می‌توان به شلف‌های تاشو و میز عسلی دست ساز اشاره کرد.

چراغ آویز آشپزخانه

5- چراغ‌های خاص در بالی ایسلند آشپزخانه

این خانواده کانادایی دوست داشتند سرگرم باشند و آشپزی کنند تا جایی که آن‌ها تمایل داشتند 25 میهمان را در آشپزخانه شان جای دهند. برای تعامل چهره به چهره میهمانان، آن‌ها یک جزیره آشپزخانه طویل اضافه کردند. چراغ های آویز براق و مخروطی شکل در بالای این فضا آویخته شدند تا غذا و مقدمات میهمانی را روشن کنند.

6-ویژگی های تاکیدی و پرانرژی

همین که از کنار درب جلویی این خانه(واقع در New Orleans ) بگذرید سریعا چراغ های آویز قرمز رنگ آشپزخانه نگاه شما را به سوی خود جلب می‌کنند. این دو چراغ قرمز در بالای کانترتاپ آشپزخانه آویخته شده‌اند. ساکنان خانه این چراغ‌ها را به خاطر رنگ پرانرژی و نشاط بخش شان انتخاب کردند.

7-چراغ آویزی با سایز بزرگتر از حد معمول

این صاحبخانه کالیفرنیایی به دنبال ایجاد جلوه مدرنی در آشپزخانه خود بود. او توانست با لوازم آشپزخانه باریک، جزیره آشپزخانه سنگ مرمر لبه آبشاری، شیرآب با خمیدگی زیاد و این چراغ های آویز به مقصود خود برسد. این جزئیات بخش کوچکی از چیزهایی است که این آشپزخانه تاریک و محقر را به آشپزخانه‌ای دلباز و مملو از نور تبدیل کرده است.

8-چراغ های آویز با پوشش قفسی

زوجی که مالک این فضای رنگارنگ هستند از آن به عنوان مکانی برای سرگرمی آخر هفته استفاده می‌کنند بنابراین نیازی نبوده که فضای زیاد بزرگی داشته باشد. آن ها اندازه این آشپزخانه را کوچک گرفتند و ظاهر آن را مینیمال حفظ کردند بدین گونه که لامپ ها را در پوشش‌های قفسی مختلف قرار دادند. این چراغ های بی‌پیرایه که از بالای کانترتاپ در ارتفاع های مختلف آویزان شده اند جذبه بصری خاصی به این آشپزخانه کوچک افزوده اند.

چراغ آویز آشپزخانه
چراغ آویز آشپزخانه

9-رویای خانه مزرعه ای

چراغ های با شید سبد انگور از بالای این جزیره آشپزخانه آویزان شده اند که به آن جلوه دعوت کننده و گرمی می‌بخشند. این دقیقا چیزی بود که صاحبخانه تگزاسی برای آشپزخانه و کل خانه خود می‌خواست. او جلوه های مزرعه ای دیگری در سرتاسر این آشپزخانه اضافه کرد از جمله تخته‌های سفید برای دیوارها و تخته نان خرد کنی چوبی.

10-ترکیب در آشپزخانه

این صاحبخانه انگلیسی به دنبال ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن در خانه خود بود. جلوه مورد نظر او از طریق این چراغ های آویز بالای ایسلند در آشپزخانه حاصل شد. او آن ها را در یک مغازه لوازم روشنایی پیدا کرد و فورا شیفته ظاهر تماشایی آن ها شد و امروز این چراغ‌ها به ویژگی خاص و سفارشی آشپزخانه او تبدیل شده اند.

چراغ آویز آشپزخانه
چراغ آویز آشپزخانه

11-کره های سفید روشن

خانم و آقای Denver، نوسازی خانه خود را از آشپزخانه شروع کردند. بعد از گذشت شش ماه، آن ها تقریبا همه چیز آشپزخانه از جمله لوازم روشنایی آن را تغییر دادند و از چراغ های ساخته شده از برنج و شیشه استفاده کردند تا با بقیه لوازم و متریال آشپزخانه هماهنگ شود.

12-سبک ساحلی

جلوه ساحلی این خانه(واقع در فلوریدا) در سرتاسر آشپزخانه سایه افکنده است. ساکنان خانه از چوب اصلاح شده و آجرهای سفید استفاده کردند تا جلوه ای روستیک در آشپزخانه خود اضافه کنند. به علاوه آن ها تصمیم گرفتند تا روی لوازمی که می‌دانستند تا مدت‌ها برایشان همچنان جذاب خواهند بود نظیر چراغ های آویز و سنگ مرمر روی ایسلند هزینه بیشتری بپردازند.

چراغ آویز آشپزخانه
چراغ آویز آشپزخانه

13-چراغ های آویز کاملا سفارشی

زمانی که این صاحبخانه نتوانست چراغ متناسب با فضای آشپزخانه خود پیدا کند تصمیم گرفت که آن را با دست های خودش بسازد. او متریال های مورد نیاز را از سایت eBay و مغازه های محلی خریداری کرد و چراغ مورد نظر خود را ساخت.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz

نظرات (1)

shamsatr21

چه چراغ های قشنگی
اگه بنویسید کجا میشه خرید کرد ممنون میشم