10 روشی که کاغذ دیواری‌ ها می‌توانند عیب‌ها و نقایص طراحی را اصلاح کنند

10 روشی که کاغذ دیواری‌ ها می‌توانند عیب‌ها و نقایص طراحی را اصلاح کنند

پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری و 10 روش اصلاح عیب های دیوار با کاغذدیواری

کاغذ دیواری ها مثل یک آرایش خوب می‌مانند. چرا که می‌توان آن‌ها را برای پنهان کردن نقایص و عیوب و تاکید کردن بر روی نقاط قوت یک اتاق استفاده کرد.

 

1- ظاهر کردن یا پنهان کردن یک ویژگی معماری

شما می‌توانید کاغذ دیواری را برای برجسته کردن یک ویژگی زیبای معماری استفاده کنید یا این که جلوه یک اتاق را فراتر از حالت معمولی ببرید. در این اتاق، کاغذ دیواری زوایای سقف شیب دار را دنبال کرده است و روی جلوه گرم و دنج این اتاق خواب زیرشیروانی تاکید کرده است درحالی که با خود نوت های شاد رنگ را نیز آورده است.

در این حمام کوچک، شما ابتدا توجه‌تان به نقش و نگار روی دیوار جلب می‌شود تا شیب دار بودن آن. این عکس مثال خوبی است که نشان می‌دهد چطور با کاغذ دیواری یک نقص معماری را به ویژگی تاکیدی و جذاب تبدیل کنیم.

کاغذ دیواری گوشه‌ها و زوایای این اتاق را نرم کرده است و در کل جلوه لطیفی برای این اتاق خواب پدید آورده است.

2- بزرگ کردن یک اتاق کوچک

کاغذ دیواری‌ها می‌توانند کوچک ترین اتاق‌های خانه ما را زیباتر و بسیار دلبازتر نشان دهند. در این جا، عمودی بودن طرح این کاغذدیواری به بلند تر نشان دادن سقف کمک کرده و به طور بصری اندازه اتاق را افزایش می‌دهد و به آن عمق اضافه می‌کند.

الگوهای دیگر نیز می‌توانند مرزهای یک اتاق را گسترش دهند. راه راه های افقی، این اتاق پسرانه را بزرگ تر کرده است مخصوصا به این خاطر که این‌ها در رنگ های کمرنگ استفاده شده اند.

اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری

3- مخفی کردن یک دیوار ناهموار

کاغذ دیواری الیاف شیشه‌ای در واقع یک پارچه ساخته شده از الیاف شیشه با بافت ها و طرح‌های مختلف است. این نوع کاغذ دیواری نسبت به نمونه‌های معمولی محکم تر است و به خوبی می‌توان از آن برای پنهان کردن نقایص دیوار استفاده کرد.

آن ها به صورت رنگ نشده عرضه می‌شوند اما به طور کلی تا 10 بار می‌توانند رنگ شوند که این به معنای ماندگاری و انعطاف پذیری بالای آن هاست. برخی از مدل های آن زمانی که با رنگ مناسبی نقاشی شده باشند می‌توانند در بخش های مرطوب نظیر حمام یا پشت سینک آشپزخانه نیز دوام بیاورند. در آشپزخانه، توصیه می‌شود تا از زمینه سختی برای پشت اجاق گاز استفاده کنید و اطراف آن را با کاغذ دیواری الیاف شیشه بپوشانید.

4- تفکیک فضا

کاغذ دیواری آسان‌ترین روش برای تفکیک بصری یک اتاق به بخش‌هایی با کاربری متفاوت می‌باشد. در این جا کاغذ دیواری یک فضای کار کوچک را در این اتاق خواب مشخص می‌کند.

5- زینت دادن فضای باز

ما اغلب در مورد استفاده از کاغذ دیواری‌ها در داخل خانه فکر می‌کنیم اما آن را می‌توانید در فضاهای بیرون نیز استفاده کنید. امروزه، بیشتر کمپانی‌ها در حال استفاده از تکنیک هایی برای ساخت پوشش های دیواری مقاوم در برابر بارندگی، آفتاب سوختگی(زرد شدگی) و دودی شدن هستند. استفاده از این‌ها را برای ایوان یا پیشخوان خانه خود استفاده کنید تا جلوه متفاوتی به آن بدهید.

6- اضافه کردن بافت و دیده نشدن ناهمواری ها و ترک های روی دیوار

این روزها، کاغذ دیواری ها طرح هایی دارند که از بافت دیگر متریال ها نظیر چوب خام اصلاح نشده، بتن، آجر و سنگ تقلید شده است. استفاده از این کاغذ دیواری ها به جای نمونه اصلی دو مزیت دارد. اول این که هزینه آن ها نسبت آوردن نمونه های اصلی بسیار پایین تر است مخصوصا اگر بخواهید کاغذ دیواری با طرح بتن را انتخاب کنید. دوم این که این کاغذ دیواری‌ها زحمت استفاده از متریال های خامی که می‌توانند کثیف شوند را ندارند. در صورت داشتن ناهمواری و ترک های کوچک روی دیوار این کاغذ دیواری ها به واسطه طرح دار بودنشان باعث دیده نشدن ترک ها و ناهمواری های دیوار خواهد شد.

به عنوان مثال اگر بخواهید از چوب اصلاح نشده واقعی روی دیوارهای خود استفاده کنید باید مرتب آن را از نظر قارچ، کپک و موریانه و دیگر آلودگی های ممکن چک کنید. یک راه حل ساده و تمیز می‌تواند استفاده از طرح های چوبی کاغذ دیواری باشد.

اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری

این پوشش دیواری الگوی مصنوعی کاشی ها را روی دیوار ایجاد کرده است.

7- افزایش روشنایی

اگر اتاق شما تیره‌تر از چیزی است که ترجیح می دهید چرا چندتا چراغ چشمک زن به آن اضافه نمی کنید؟ کاغذ دیواری نظیر آن چه در عکس می‌بینید در داخل بافت خود  چراغ های LED دارد و در اشکال و الگوهای متفاوت عرضه می شود.

این یکی دارای کریستال های سواروسکی نیز می‌باشد که نه تنها ویژگی برجسته این اتاق محسوب می‌گردد(به خصوص در شب)، بلکه منبع نور خوبی برای اتاق است. این ها همانند کاغذ دیواری‌های معمولی نصب می شوند ولی نیاز به پریز برق به آن ها اضافه شده است.

8- گرایش به سمت ارگانیک

در خانه های خاص به ویژه در شهرها یا آپارتمان های بدون مقدار فضای سبز زیاد، کاغذ دیواری هایی که از با بافت علف و چمن تقلید می‌کنند می تواند جلوه ای ارگانیک و طبیعی به فضا اضافه کند که در صورت نبود آن ها شاید فضا زیادی خشک و تصنعی به نظر می‌رسید. مزیت دیگر آن این است که به طور معمول این ها یک انتخاب سازگار با محیط زیست هستند چرا که اغلب از متریال های طبیعی پایدار مانند سیزال یا بامبو ساخته می‌شوند.

اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری

در این جا کاغذ دیواری طرح بامبو ، محل غذاخوری را در این اتاق پذیرایی پلن باز تعیین می‌کند و به آن بافت و گرما اضافه می‌کند.

9- اثرهای تماشایی جذاب

کاغذ دیواری های طرح نقاشی موقعی که به دنبال یک اثر هنری دراماتیک باشید گزینه بسیار خوبی هستند اما قیمت آن ها لزوما به همان میزان اثرهای هنری واقعی نیست. اگرچه آن ها ارزان هم نیستند اما به طور کلی از نقاشی های رده بالا کم هزینه تر هستند.

اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری

در این اتاق خواب یک کاغذ دیواری طرح پوستری نگاه‌ها را به سمت خود جذب کرده و پالت رنگی حمام را به خود اختصاص داده است.

10- ایجاد یک ویژگی خاص مطابق با سلیقه شخصی

چاپ کاغذ دیواری های سفارشی روش خوبی برای رسیدن به جلوه ای خاص و منحصربه فرد می‌باشد و بسیاری از کمپانی ها کاغذ دیواری های برچسبی موقت را برای این کار ارائه می‌دهند. بنابراین اگر خواستید کاغذ دیواری اختصاصی خود را جابه جا کنید به سادگی می‌توانید آن را بکنید و به جای دیگر بچسبانید. شما می‌توانید الگوهای مختلف را در اتاق های متفاوت امتحان کنید یا این که روی یکی از طرح‌ها متمرکز شوید.

برخی از کمپانی ها حتی گزینه هایی ارائه می ‌دهند که قابل نقاشی شدن هستند و شما می توانید با این ها برای خود یک پوستر دیواری اختصاصی بسازید.

اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری
اصلاح عیب های طراحی و پوشاندن ترک های دیوار با کاغذ دیواری

فراتر از دیوارها

درحالی که کاغذ دیواری‌ها به طور معمول روی دیوارها استفاده می‌شوند تا نقایص آن را بپوشانند یا روی عناصری که شما می‌خواهید تاکید کنند، این مزیت آن می‌توان برای جاهایی غیر از دیوار نیز بهره برد. کاغذ دیواری می‌تواند ویژگی تاکیدی خاصی برای یک کابینت یا کمد باشد. به دنبال چیزی جالب و خیره کننده باشید تا به آن ها ویژگی خیره کننده و تماشایی بدهید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz