پوشاندن ترک دیوار با نقاشی : یک راه ساده و موثر

پوشاندن ترک دیوار با نقاشی : یک راه ساده و موثر

پوشاندن ترک دیوار ؛ احتمالا همه شما با ترک های ناخوشایندی که بعد از چند مدت سکونت در یک خانه بر روی دیوار ها ظاهر می شوند، رو به رو شده اید. این ترک ها شکل بدی به دیوارها داده و با این که شاید چندان عمیق هم نباشند، دکوراسیون شما را از جلوه می اندازند. بسیاری از ما برای این که از شر این ترک ها خلاص شویم، احتمالا به فکر یک نقاشی مجدد می افتیم که شاید به کلی نیاز نباشد. خوب است بدانید که برای رهایی یافتن از ظاهر بدی که ترک های یک قسمت به منزل شما داده اند، لازم نیست کل منزل را به دست نقاشی بسپارید. گاهی اوقات می توان این ترک ها را با روش های بسیار ساده تری برطرف کرد و از نظر پوشاند. یکی از این راه ها این است که خودتان دست به کار شده و زحمت پوشاندن آن را متحمل شوید.

پوشاندن ترک دیواربرای این که ترک های به وجود آمده روی سطح دیوار را در هر جایی که هستند، تعمیر و از نظر پنهان کنید، از این طریق عمل نمایید:

ابتدا مقداری بتونه از نوع متناسب با جنس رنگ به کار رفته در نقاشی دیوار تهیه کنید. بتونه مورد نیاز برای ترمیم رنگ های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. کاردک و سنباده از دیگر مواردی هستند که نیاز خواهید داشت. در نهایت نیز به مقدار کافی از رنگی نیاز دارید که جنس آن با رنگ قبلی مشابه باشد و از لحاظ ظاهری نیز با آن همخوانی داشته باشد. روغنی یا پلاستیکی بودن رنگ در این رابطه اهمیت زیادی دارد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ترک ها را با کاردک کندوکاو کرده و هر گونه آلودگی و اجسام خارجی را که ممکن است در لا به لای آن ها فرور رفته باشند را بیرون بکشید. سپس از سنباده کمک گرفته و سطح ترک ها را آن قدر بسایید تا هموار شود. هر چه در این کار دقیق تر و با حوصله تر عمل کنید، در نهایت پیس از رنگ زدن آن قسمت به ظاهر یکدست تری خواهید رسید. حالا دوباره کاردک را به دست گرفته و بتونه را روی قسمتی که پیش تر سنباده کشیدید، به خوبی پخش کنید. بعد از آن، سطح بتونه شده را نیز سنباده بکشید تا صاف و یکدست شود. آخرین کاری که باید انجام دهید نیز این است که سطح مورد نظر را با رنگ مشابه، نقاشی کنید.

 

 

 

پوشاندن ترک دیوار

تحریریه پویانو