پوسته ی فولادی ساختمان سالن شهر در فرانسه

پوسته ی فولادی ساختمان سالن شهر در فرانسه

طراحی و معماری: Atelier Filippini بازسازی و گسترش سالن شهر را که در فرانسه واقع شده است به اتمام رساند. پوسته ی فولادی , بازدیدکنندگان را به بازدید از این سالن شهر دعوت می کند.

بازسازی و توسعه ی ساختمان سالن شهر با هدف اتصال سه ساختمان بسیار متفاوت شکل گرفت: یک ساختمان بسیار قدیمی که قدمت آن به قرن نوزدهم برمی گردد و دو ساختمان دیگر که متعلق به دهه ی 1970 است. با اضافه کردن یک سازه ی پذیرش جدید و بهبود عملکرد حرارتی و جنبه های بصری از پوشش ساختمان , تصویر جدیدی از ساختمان سالن شهر را ایجاد می کند , علاوه بر چشم اندازی باز و مدرن از خدمات اداری.

af_090115_01-630x394

af_090115_02-630x445

 

ایجاد یک نقطه ی عطف , توصیف کردن یک تصویر

اجزای مختلف پروژه , همگی تصویری جدید از سالن شهر را منتقل می کنند. نمای شیشه ای , سازه ی فلزی و شبکه ای که برای اتصال عناصری که به عنوان جنبه هایی از نقطه ی عطف جدید شهر طراحی شده است , تضمین می کند که شهر در شکل مدرنی دیده می شود. این رویکرد توسط یک استراتژی ارتباطی بصری با نورهای نمایشی حمایت می شود. دیود های نوری که می تواند رد بسیاری سیستم های مختلف استفاده شود , نمای شیشه ای و پوسته ی فلزی آب مانند ساختمان را روشن می کند. قسمت پذیرش عمومی جدید در طبقه ی پایینی ساختمان قرار گرفته است بنابراین بازدیدکنندگان می توانند از تعاملات در فضایی با مقیاس انسانی بیشتر , لذت ببرند. ایده تحت تاثیر قرار دادن نیست , اما استقبال مد نظر است. با این حال, این بدان معنا نیست که پروژه ی معماری نمی تواند متمایز و یا منحصر به فرد باشد.

af_090115_08-630x508

af_090115_10-630x411

ساختمان های جدا از هم

به منظور افزایش نهاد های مختلف معماری سایت , حجم های کوچکی برای پیوند دادن ساختمان های موجود ایجاد شده است. شبکه ی فولادی تمامی عناصر اتصالی و انتقالی را پوشش می دهد و برای حفظ طبقه پایین تر با نمای شیشه ای استفاده می شود. سازه ی معلق بین دو ساختمان مربوط به 1970 فقط یک گذرگاه نیست , بلکه این یک منطقه ی انتقالی است که لابی های داخلی و خارجی , فضاهای استراحت , اتاق های انتظار به راحتی می تواند به فضاهای کاربری عمومی و خصوصی تبدیل شود.

 

نقشه ها:

floor plan

gf plan

s el

نمای جنوبی

w el

نمای غربی

 

مطالب پیشنهادی:

 

منبع: contemporist

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو