پنجره در طراحی داخلی منزل : چگونه با روزنه ها محیطی زیبا خلق کنید

پنجره در طراحی داخلی منزل : چگونه با روزنه ها محیطی زیبا خلق کنید

پنجره در طراحی داخلی منزل ؛ پنجره ها نقش مهمی در طراحی داخلی منازل دارند. این که پنجره کجا قرار داشته باشد، فضای اطراف آن به چه شکل طراحی شده باشد و نورگیری آن به چه صورت باشد، از نکات مهمی است که در طراحی پنجره و چیدمان مبلمان مد نظر قرار می گیرد. انتخاب محل مناسب برای پنجره و آرایش مبلمان به نحوی که بهترین استفاده از روشنایی و چشم انداز موجود به عمل آید، اصول خاصی را شامل می شود.

در این مطلب به چند نکته و ایده خواهیم پرداخت که می تواند نقش پنجره در طراحی داخلی منزل شما را پررنگ تر کند و زیبایی بیشتری به دکوراسیون محیط زندگی تان ببخشد.

سطح مفید دیوارها را حفظ کنید

برای این که فضای زندگی خود را روشن و دلباز کنید، مسلما باید از پنجره های زیادی در طراحی بهره بگیرید؛ اما این بدان معنا نیست که مجبورید همه سطوح دیوارهایتان را به شیشه بدل کنید. البته نمی توان به داشتن یک خانه شیشه ای با نورگیری فوق العاده و نمای جذاب و شفاف خرده گرفت، اما اگر همه سطوح دیوارهای منزل خود را از شیشه پر کنید، دیگر جایی برای مبلمان، تابلوها، کمدها و دیگر لوازم باقی نخواهد ماند، چرا که فضای جلوی پنجره های سرتاسری جای مناسبی برای مبلمان نیست. به همین خاطر است که اگر می خواهید در عین حفظ کردن سطح دیوارها از داشتن پنجره های زیاد بهره بگیرید، می توانید به سراغ انواعی بروید که در ارتفاع قرار می گیرند. این پنجره ها می توانند به خوبی روشنایی فضا را تامین کنند و در عین حال مشکلی برای قرار دادن مبلمان ایجاد نمی کنند.

طاقچه را به نشیمن تبدیل کنید

پنجره های بزرگ و دارای طاقچه های پهن و جادار فضای مناسبی برای ایجاد یک نشیمن کوچک هستند. هیچ کس بدش نمی آید پشت پنجره وسیع اتاق یا نشیمن خود نشسته و به منظره بیرون خیره شود. به همین خاطر است که اگر با یک طاقچه وسیع رو به رو هستید، می توانید از این خصوصیت آن به بهترین شکل استفاده کرده و فضای آن را به نشیمن کوچک خود تبدیل کنید. اگر خلاق و خوش سلیقه باشید، می توانید این طاقچه را با تشک و کوسن حسابی سر و سامان دهید. با به اجرا درآوردن این ایده، در نهایت صاحب یک مبل نواری بزرگ خواهید شد که چشم انداز زیبایی به بیرون پنجره دارد.

مبلمان را کنار پنجره ها بچینید

هر جایی از منزل شما که دارای پنجره باشد، باید در اولویت های اصلی برای قرار دادن مبلمان تان قرار بگیرد. برای مثال، اگر می خواهید جای مناسبی برای مبل های راحتی نشیمن و میز خود پیدا کنید، بهتر است اول به سراغ قسمت هایی بروید که در مجاورت پنجره ها قرار دارند. این انتخاب باعث می شود علاوه بر ایجاد روشنایی مناسب برای فضا بتوانید از چشم انداز بیرون نیز بهره مند شوید. در مواقعی که فضای کنار پنجره ها به خاطر نداشتن سطح آزاد دیوار برای قرار دادن مبلمان مناسب نیست، این امکان وجود دارد که با ایجاد یک پارتیشن در قسمت مناسب، فضای مورد نیاز برای تکیه دادن مبل ها و آرایش آن ها به شکلی که رو به پنجره قرار گیرند را فراهم کنید.

پنجره در طراحی داخلی منزلچشم انداز بیرون را قاب کنید

این خیلی مهم است که بدانید پنجره را کجا در نظر بگیرید. مسلما برای این که یک پنجره در بهترین مکان قرار بگیرد، باید در مرحله طراحی با طراح ساختمان خود مشورت کنید و در این رابطه که بهترین قسمت برای در نظر گرفتن پنجره چه جایی می تواند باشد، به توافق برسید. در بسیاری از اوقات، سازه این اجازه را نمی دهد که پنجره ها به هر شکل که شما تمایل دارید، به اجرا درآیند؛ اما به طور کلی، اگر پیش از مرحله ساخت با معمار خود صحبت کرده باشید، می توانید تا حدودی در انتخاب محل پنجره دخالت کنید. سعی کنید بهترین چشم انداز را برای پنجره در نظر بگیرید تا زمانی که طرح به اجرا درآمد، یک قاب عکس طبیعی و زیبا در فضای مورد نظر خود داشته باشید.

 

 

 

پنجره در طراحی داخلی منزل

تحریریه پویانو