پنجره آیینه ای در طراحی داخلی / معمار Kosaku Matsumoto

پنجره آیینه ای در طراحی داخلی / معمار Kosaku Matsumoto

بازسازی پنجره آیینه ای

معماران: Kosaku Matsumoto

مکان: توکیو، ژاپن

مساحت: 30 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: ” این پروژه، بازسازی بخشی از فضای اداری داخل یک مجتمع ساختمانی بود که شامل یک فضای کارگاه عمومی، یک دفتر کار و یک گالری هنرهای معاصر می باشد. پروژه در طی سه ماه اقامت معمار در مکان مذکور، طراحی و ساخته شد. ”

پنجره آیینه ای موجود در فضا با ابعاد 2 متر در 2.5 متر – اولین چیزی که بازدیدکنندگان در ورود با آن مواجه می شوند – دیدی خسته کننده از نمای خانه مجاور داشت. در اولین نگاه مشخص بود که ایجاد تغییر در این پنجره، ماهیت فضای جدید را تعیین خواهد کرد. ایده طرح، از آن جایی که پنجره چشم انداز جالبی نداشت، عدم استفاده از آن، و در عوض انعکاس فضای داخلی توسط آن بود. یک صفحه آیینه ای به ارتفاع دو متر، بعد از مراحل اندازه گیری Doma ( در این جا فضای بیرون ورودی و بین دو خانه مجاور ) آماده شد و پشت پنجره، در امتداد حصار بتنی قرار گرفته و نصب شد.

پنجره آیینه ایاین آیینه نه تنها تصویری از فضای داخل را منعکس می کند، بلکه همچنین دیوارهای مجاور آن و به طور کلی ناحیه اطراف آن را نیز نشان می دهد، و عناصر معماری دیگری که نادیده گرفته شده اند را از زوایای مختلفی به نمایش گذاشته است. آیینه موجود علاوه بر آن چه گفته شد، دامنه دید را نیز به میزان چشم گیری گسترش داده و به فضا عمق می دهد. در داخل فضا از پنجره ها که به صورت افقی کشویی می باشند، به عنوان درب هایی کشویی استفاده می شود. زمانی که این درها باز هستند، doma به بخشی یکپارچه با فضای داخل تبدیل می شود.

در نتیجه، در این بازسازی از طریق استفاده مجدد از پنجره های موجود و بررسی اثر بازتابشی آیینه – که فضای داخلی و خارجی را با هم درآمیخته و مرتبط کرده است – فضایی باز و با دیدی گسترده تر خلق شد.

 

 

پنجره آیینه ای

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily