پر کردن گوشه های خالی منزل با 7 ایده خلاقانه

پر کردن گوشه های خالی منزل با 7 ایده خلاقانه

پر کردن گوشه های خالی منزل : جزییات در دکوراسیون به اندازه بخش‌های اصلی مهم هستند و اگر به آنها دقت کنید و هوشمندانه آنها را انتخاب کنید فضای منزل شما دکوراسیونی به مراتب حرفه‌ای تر خواهد داشت. یکی از این جزییات گوشه‌ها هستند. کنج دیوارهای منزل که معمولا به آنها توجهی نمی‌شود و فضایی خالی هستند یک بخش مهم از جزییات دکوراسیون هر فضا به شمار می‌آیند. فضاهایی که می‌توانند به کنجی برای مطالعه و استراحت، یک گلخانه کوچک و مینیمال یا چیزهای دیگری تبدیل شود. در ادامه به بررسی هفت ایده برای گوشه‌های منزل می‌پردازیم.

صندلی آویزی

یک ایده بامزه و خلاقانه برای استفاده از فضای خالی گوشه اتاق، آویختن یک صندلی آویزی از سقف است. اگر طرفدار سبک بوهمین و کولی‌وار هستید این ایده برای شما مناسب است. در عین حال که گوشه سقف از نظر استقامت فضایی مناسب برای نصب این نوع صندلی‌هاست، به دلیل نداشتن پایه‌های دست و پا گیر فضایی شلوغ و به هم ریخته نخواهید داشت.

پر کردن گوشه های خالی منزل با گلخانه معلق

گوشه‌های اتاق یک فضای عالی برای داشتن گلخانه‌ای کوچک است. اگر نگران شلوغی فضا با میزی پر از گلدان هستید و طرفدار سادگی در منزل هستید، چند گلدان آویز تهیه کنید و یک گلخانه معلق بسازید. اگر طرفدار نگهداری گل و گیاه در منزل هستید و به دلیل کمبود فضا قید آن را زده‌اید، این ایده به شما کمک می‌کند به آرزوی خود برسید.

گوشه‌ای برای دوستداران فیلم و موسیقی

اگر اهل موسیقی هستید یا تماشای فیلم یکی از سرگرمی‌های اصلی شما به حساب می‌آید، می‌توانید یکی از کنج‌های منزل خود را به نمایش این علاقه‌مندی اختصاص دهید. با نصب یک شلف روی دیوار به اندازه‌ای که تمام آرشیو فیلم و موسیقی شما در آن قرار بگیرد و اضافه تزییناتی مصل چند پوستر یا المان‌هایی مانند یک دوربین یا گرامافونی قدیمی، یک فضای اختصاصی و جالب در منزل خود بسازید. مطمئن باشید این فضا یکی از بخش‌های پرطرفدار منزل شما برای میهمانانتان خواهد بود.

کنج خاطره‌ها

یکی از زیبایی‌های هر خانه‌ای عکس‌های خانوادگی و خاطراتی است که روی دیوارها و قسمت‌های مختلف منزل دیده می‌شود. یک  ایده قدیمی برای نمایش این عکس‌ها، میز خاطره‌ها است که هنوز هم زیبا و جالب است. اما اگر به دنبال ایده‌های جدید و متفاوت‌تری هستید، شلف‌های نردبانی را امتحان کنید. این طبقه‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و برای گوشه دیوار بسیار مناسبند. می‌توانید در کنار عکس‌های خاطره‌انگیز کمی وسایل دکوری نیز به این شلف اضافه کنید.

گوشه‌ای برای استراحت و مطالعه

یک مبل و میز کوچکی در کنار آن برای داشتن کنجی دنج و دوست داشتنی کافی است، اما پیشنهاد می‌کنیم کمی خلاقانه عمل کنید و با انتخاب رنگ‌های فانتزی و متالیک این فضا را دوست‌داشتنی‌تر کنید. کوسن‌های نرم و راحت را فراموش نکنید، چرا که راحتی این فضا در اولویت اول است

گالری دیواری

پر کردن گوشه های خالی منزلگوشه‌های اتاق فضایی ایده‌آل برای داشتن یک گالری هنری است. اینکه عکس‌ها و تصاویر شخصی و خانوادگی را روی آن نصب می‌کنید یا نقاشی‌های فرزند کوچکتان را به آن می‌چسبانید به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. می‌توانید با قرار دادن یک مبل از این فضا استفاده چند منظوره کنید و یا تنها به داشتن یک گالری دیواری زیبا بسنده کنید.

گوشه‌ای دنج برای استراحت

گاهی تنها چیزی که در پایان یک روز کاری به آن احتیاج دارید، داشتن گوشه‌ای دنج و راحت برای استراحت است. با قرار دادن یک تشکچه روی زمین و ترکیب آن با چند کوسن به راحتی می‌توانید چنین فضایی را ایجاد کنید. این ایده برای اتاق کودک نیز بیسار مناسب است. چرا که اکثر بچه‌ها دوست دارند روی زمین بازی و استراحت کنند و از داشتن چنین فضایی حتما خوشحال خواهند شد.

 

 

 

پر کردن گوشه های خالی منزل

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : brit