پروژه معماری دفتر سینمایی دیار

معماری دفتر سینمایی دیار

پروژه معماری دفتر سینمایی دیار

پروژه دفتر سینمایی دیارنقشه ای خیالی بر پایه ی رویای کافرمای هنرمند و علاقه مند به تزئینات معماری سنتی ایرانی به علاوه بیانی امروزی از این تزئینات پوسته ی پویا ، سیال ، پیوسته و ظریف بر دیوار نامناسب و ناهماهنگ موجود را شکل داد. فضایی که قرار است میزبان افراد خاص مثل هنرمندان و بازیگران ایرانی باشد.

معماری دفتر سینمایی دیار
معماری دفتر سینمایی دیار

انتقال حس آرامش با هیجان بصری و سادگی فضا در عین وجود عناصر پیچیده ی هندسی تجربه ای متفاوت را هم برای مهمانان و هم برای میزبان فراهم کرده است. عناصر اصلی که از شاهکارهای معماری سنتی ایرانی برگرفته شده اند و با طراحی و تکنولوژی عصر جدید ترکیب شده است.

معماری دفتر سینمایی دیار
معماری دفتر سینمایی دیار

توجه ویژه به جزئیات در تمامی قسمت ها مد نظر بوده است در نتیجه به زیبایی ، عملکرد و امکانات با ظرافت خاصی پرداخته شده است تا جایی که حتی کوچکترین عناصر مثل دریچه های تهویه هوا به پیروی از الگوریتم کلی معماری ساختمان ، طراحی شده اند.

طراحی داخلی دفتر سینمایی دیار
طراحی داخلی دفتر سینمایی دیار

 

نور طبیعی و مصنوعی نقشی مهم در کیفیت پروژه ایفا میکنند. بازی نور و حالت های مختلف نور پردازی انتظارات مخاطب را برآورده میکنند.

معماری
معماری

کفپوش از طریق حس لامسه با کاربر ارتباط برقرار میکند و بر احساس صمیمیت و دوستی در اتاق مناظره تاکید میکند.

طراحی داخلی
طراحی داخلی

 

روند ساخت این پروژه از زمان شروع تخریب تا تکمیل شدن آن 63 روز به طول انجامید. دیوارها با الگوی پارامتریک از 220 قطعه از پانل های متراکم XPS و EPS در ابعاد مختلف ساخته شده و سپس در سایت پروژه نصب شدند.

طراحی داخلی
طراحی داخلی

برای به دست آوردن مقاومت مورد نظر پوششی با ماده ی پایه ی سیمانی به دیوار پاشیده شد و بعد از خشک شدن ، سمباده کاری و سپس با ابزار مخصوص پرداخت نهایی صورت گرفت. در آخر یک لایه گچی سفید روی آن اجرا شد و پوشش نهایی رنگ آمیزی با پلی ورتان و رنگ سیاه یا سفید است.

چیدمان فضاهای فرعی ، مبلمان و تجهیزات بسیار انعطاف پذیر بوده و متناسب با نیاز کاربران طراحی شده است. صندلی ها ، میزها و دیگر مبلمان در هماهنگی با سایر عناصر طراحی شده اند و به صورت شناور در فضا هستند به گونه ای که کاربران میتوانند آن را جا به جا کنند تا از سیستم های صوتی و تصویری در فضا بهره مند شوند.

 

پروژه: دفتر سینمایی دیار

مکان: تهران

مساحت بنا:145 متر مربع

سال ساخت :2013

معمار:  رضا نجفیان ، گروه معماری رنا دیزاین

عکاس:Courtesy of Reza Najafian

جوایز:

رتبه اول به صورت مشترک در هفتمین دوره مسابقات ملی طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری ، برگزیده شده از سوی مجله معماری و ساختمان در سال 1393

رتبه اول در اولین دوره دوسالانه جایزه معماری و طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری ، برگزار شده از سوی مجله هنر و معماری در سال1393

منبع:  archdaily