چطور یک پروژه طراحی دکوراسیون را شروع کنیم

چطور یک پروژه طراحی دکوراسیون را شروع کنیم

پروژه طراحی دکوراسیون ؛ برای تغییر دکوراسیون قبل از هر چیز ابتدا نیازها، سبک دکوراسیون منزل تان و چیزهایی که دیگر نمی‌خواهید را کشف کنید.

تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل خود دارید، مبارک باشد. حالا چه کار باید بکنید؟

چه در حال مبله کردن اولین خانه خود باشید یا این که دکوراسیون خانه‌ای را که سال‌ها متعلق به شماست تغییر دهید، تغییر دکوراسیون کار چالش برانگیزی است که با تصمیم گیری‌های پرهزینه ای که پیامدهایش می‌تواند سال ها شما را تحت تاثیر قرار دهد همراه است.

از کجا باید بدانید که چه سبک طراحی مناسب شماست؟

آیا باید خودتان برای تغییر دکوراسیون اقدام کنید یا یک فرد حرفه‌ای را استخدام کنید؟

چه قدر باید هزینه کنید؟ چه مراحلی را باید طی کنید تا اطمینان یابید که از نتایج نهایی رضایت خواهید داشت؟

در طول این مجموعه من تمام پروسه‌های تغییر دکوراسیون از ایده های اولیه گرفته  تا پلن‌های طبقه نهایی را بیان می‌کنم.

ما در مورد انتخاب رنگ‌ها، خریداری مبلمان، چیدمان مبلمان و این که در چه جایی باید خساست به خرج دهید و در چه جایی باید دست و دلباز خرج کنید صحبت می‌کنیم. اما قبل از هر چیز، به اطراف خود نگاهی بیندازید.

پروژه طراحی دکوراسیون

نگاهی انتقادی به خانه فعلی خود بیندازید

چه چیزهای آن را دوست دارید و چه چیزهای آن را دوست ندارید؟ آیا احساسات شما با زیبایی، راحتی، پارچه یا رنگ دکورتان برانگیخته می‌شود؟

از آن تجربه بگیرید و چیزهایی را که دوست دارید تکرار کنید و چیزهایی را که دوست ندارید صرفا به خاطر این که برای شما مانوس و آشنا هستند تکرار نکنید.

پروژه طراحی دکوراسیون

لیست خواسته های خود را بنویسید

در این لیست هرچیزی را که دوست دارید صرف نظر از در نظر گرفتن هزینه بنویسید. سپس بررسی کنید که کدام کار را می‌توانید انجام دهید و کدام کار را نمی‌توانید، چه چیزهایی اکنون انجام شده اند و چه چیزهایی را باید منتظر انجام دادن شان باشید.

Amy Luff طراح داخلی از استودیوی Viva Luxe در شهر بریستول ویریجینیا می‌گوید:«اگر این لیست حرفه ای را برای خود ایجاد نکنید، اولویت بندی هنگام تغییر دکوراسیون برای شما سخت می‌شود».

عکس جمع آوری کنید

گردآوری عکس ها از خانه هایی که دوست دارید را شروع کنید. حتی اگر قصد داشته باشید که یک طراح داخلی را برای پروژه تغییر دکوراسیون خود استخدام کنید، این کار باعث می‌شود که او پیش زمینه از سلیقه شما پیدا کند.

به طور طبیعی، سایت های دکوراسیونی مانند پویانو مملو از عکس های طراحی دکوراسیون هستند. شما می‌توانید هر چیز را بر اساس نوع اتاق یا جنبه طراحی که دارند برای مثال به دسته‌های اتاق پذیرایی، رنگ های دیوار، مبلمان، شومینه و غیره دسته بندی کنید.

سعی نکنید که این کار را در یک مرحله انجام دهید و به خود چند هفته یا چند ماه برای جمع آوری عکس ها مهلت دهید چرا که سلیقه شما ممکن است در طول این دوره عوض شده و تکامل پیدا کند. برای مثال ممکن است چیزی که روز اول برای شما جذابیت داشته باشد در روز 23 برای شما ساده و بی‌روح به نظر برسد.

پروژه طراحی دکوراسیون

از شریک زندگی خود کمک بگیرید

در میان بسیاری از زوج‌ها اغلب یک نفر به تغییر دکوراسیون نسبت به دیگری مشتاق تر است. فرد دیگری معمولا بیشتر اوقات می‌گوید«هر کاری که دلت می خواهد انجام بده». اما شما نباید این کار را انجام دهید چرا که به زودی هنگامی که شروع به خریدن لوازم کردید فرد مقابل شما که هیچ نظری نداشته ناگهان صاحب نظر می‌شود. بنابراین در ابتدای شروع پروژه از شریک خود بخواهید با صرفا نگاه کردن به عکس هایی که گردآوری کرده اید روی انتخاب تغییر دکوراسیون کمی وقت بگذارد.

طراح داخلی Alana Homesley شرکت  Woodland Hills در کالیفرنیا می‌گوید یک یا دو ساعت را پشت کامپیوتر برای دیدن عکس ها با یکدیگر بگذرانید و در مورد آن ها با هم حرف بزنید. هنگامی که هر اتاق را بررسی می‌کنید از شریک خود بپرسید کدام ویژگی این اتاق را دوست دارد و کدام را نه.

متناوبا می‌توانید هر کدام فایل جداگانه ای برای عکس های خود ایجاد کنید سپس بنشینید و چیزهایی را که انتخاب کرده اید را مقایسه کنید. با این روش انتخاب های اولیه شما تحت تاثیر فرد مقابل تان نیست.

همانطور که عکس های انتخابی تان را با یکدیگر بررسی می‌کنید، تفاوت ها و شباهت های آن ها فورا ظاهر می‌شوند.

آموزش دکوراسیون
آموزش دکوراسیون

ما نمی دانیم واقعا چی دوست داریم

برای بیشتر مردم سخت است که کشف کنند دقیقا چه چیزی می‌خواهند. اجازه بدهید عکس هایی که جمع آوری کردید این اطلاعات را به شما بدهند. به ویژگی های برجسته هر اتاق یعنی سبک مبلمان، پالت رنگی، نقش و نگارها، متریال ها و تعداد مبلمان هر اتاق بارها و بارها نگاه کنید. اجازه دهید این ویژگی‌ها راهنمای شما باشند.

بیشتر مردم سطح راحتی پایه ای برای خود در نظر می‌گیرند و می‌دانند که دوست دارند در چه اتاقی باشند و در چه اتاقی نباشند. اگرچه این خوب است که فراتر از سطح راحتی خود در حال حاضر و پس از آن اقدام کنید اما برای مثال اگر تمایل طبیعی شما سبک طراحی کشور فرانسه باشد نمی‌توانید از زندگی در فضایی معاصر و مینیمالیست لذت ببرید. بنابراین به غرایز شخصی خود اعتماد کنید.

پروژه طراحی دکوراسیون

نگاهی دوباره به اطراف بیندازید

حالا که شما هدف تان دست یابی به طراحی داخلی باب میل تان است، لیستی از قطعات قابل توجه خود تهیه کنید و دریابید که کدام یک از آن ها باید بمانند و کدام باید بروند.

به خاطر داشته باشید که اگر برای مثال یک مبلمان پارچه‌ای را دوست دارید اما از پارچه آن متنفرید می‌توانید پارچه آن را عوض کنید. لوازم چوبی را نیز می‌توانید رنگ یا ساتن بزنید. اشیاء دیگر را نیز می‌توانید به منظورهای دیگر استفاده کنید و اگر شیء موروثی دارید که ارزش احساسی زیادی دارد اما دیگر نمی‌توانید دیگر به آن نگاه کنید، خب زندگی کوتاه تر از آن است که با چیزهایی زندگی کنید که دوست شان ندارید.

پروژه طراحی دکوراسیون
پروژه طراحی دکوراسیون

همه را یک باره انجام دهم یا در چندین مرحله؟

اگر بودجه کافی دارید تا همه کارهای تغییر دکوراسیون را در یک مرحله انجام دهید که چه بهتر، اما اگر می‌خواهید همه چیز را در یک مرحله انجام دهید اما فعلا از عهده آن برنمی‌آیید پس در هزینه ها صرفه جویی کرده و همه آن را در زمانی دیگر انجام دهید.

اگر از عهده یک باره انجام دادن آن برنمی‌آیید یا این که انجام دادن یک باره آن‌ها برای شما اهمیتی ندارد بهتر است آن را در چندین مرحله انجام دهید.

یک اتاق را قبل از رفتن به سراغ اتاق دیگری تکمیل کنید به جای این که کمی از این اتاق و کمی از اتاق دیگر را تغییر دهید.

زندگی در فضایی که نصف آن تکمیل شده برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. بهتر است منتظر بمانید و پروژه تغییر دکوراسیون خود را در چند فاز انجام دهید.

اتاق پذیرایی نقطه شروع خوبی است چرا که نتیجه تغییر آن چیزی خواهد بود که به آن افتخار می‌کنید و با دوستان تان به اشتراک می گذارید که ترغیب کننده خوبی برای انجام دادن دیگر کارهای پیش رو است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz