پروژه اداری تجاری Parque Toreo در مکزیک / معماری Sordo Madaleno Arquitectos

پروژه اداری تجاری Parque Toreo در مکزیک / معماری Sordo Madaleno Arquitectos

معماری و طراحی داخلی پروژه اداری تجاری Parque Toreo

مشخصات پروژه:

عنوان: Parque Toreo

معماری : Sordo Madaleno

موقعیت: Naucalpan ، مکزیک

مساحت: 440580.0 متر مربع

سال ساخت: ۲۰۱۴

عکاس: رافائل گاما

توضیحات در متن ارائه شده توسط معمار پروژه تهیه شده است. یک روند مشخص در شهرهای پیشرو در سراسر جهان به سوی تحولات شهری وجود دارد که بیش از همه نتیجه تحولات اجتماعی و جمعیتی ، تطبیق تراکم و استفاده از زمین برای ایجاد توسعه است.

این مجموعه با عنوان parque toreo به عنوان یک مجتمع ترکیبی طراحی شده است و یک نمونه برجسته و اولیه برای این پدیده شهرنشینی محسوب میشود. بستر سایت در Naucalpan در ایالت مکزیک ، پیشرفته ترین منطقه حومه شهری با اقتصاد قابل توجه در شمال مکزیکو سیتی واقع شده است. مساحت آن حدودا ۵۲ هزار متر مربع است و به شریان‌های اصلی مثل  خیابان ری سان جویکین دسترسی دارد.

از همان ابتدا ، طرح جامع یک پارک بسیار بزرگ بود. یک فضای بزرگ شهری که استفاده‌های مختلف گسترده‌ای از آن میشود. این مجموعه شامل یک مرکز خرید ، یک هتل و سه ساختمان اداری است که در مجموع در مساحت ۴۴۰,۵۸۰ مترمربع ساخته شده است.

مرکز خرید با موفقیت در سال ۲۰۱۴ اتمام یافت. فاز دوم آن در سال ۲۰۱۶ شروع شد.

در مرکز خرید، کاربر در مرکز و از میان چشمه ها، درختان و فضاهای آزاد گردش می کند، با هدف بهره گیری از فضایی عمومی و ارائه یک سایت برای برخورد اجتماعی و تعامل برای منطقه و شهر به عنوان یک کل. پوشش گیاهی با درختان بزرگ در مرکز خرید، یک فضای متعادل را با فضاهای خرده فروشی ایجاد می کند.

مرکز خرید چهار طبقه اول را اشغال میکند ؛ با فروشگاه ها، سینما ها و رستوران ها که این فضاهای نیمه محصور را با زندگی پر می کند و تقریبا 91.500 متر مربع را پوشش می دهد. به زودی ساخت یک فروشگاه به پایان میرسد که 25،000 مترمربع به منطقه تجاری اضافه می کند.

برج های اداری “B” و “C” دارای یک ساختمان نیمه کاره ساخته شده شامل 60،000 متر مربع می باشند. هتل اجرایی شامل 220 اتاق در 15000 متر مربع با بیش از 15 طبقه که با برج “A” مجموعا دارای مساحت 60 هزار متر مربع می باشد.

این پروژه شامل شش طبقه پارکینگ در زیرزمین برای رفع نیازهای پارکینگ است. فضای “مفصل” واقع بین طبقه ای که توسط مرکز خرید و طبقه همکف دفاتر اشغال شده است، به عنوان فضای تقسیم کننده و فیلتر برای کارکرد مناسب استفاده های مختلف از فضا عمل می کند. این قسمت یک کلاب تجاری با فضاهای جذاب دارد که تجربیات جدیدی از قبیل نمایشگاه ها، رویدادهای فرهنگی، سالن های آموزش، سالن نمایش و غیره را ایجاد می کند.

 

 

 

 

پروژه اداری تجاری Parque Toreo

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: archdaily