آکادمی هنر JCY

پروژه آکادمی هنر JCY

پروژه آکادمی هنر JCY

پروژه : آکادمی هنر جان کورتن ( آکادمی هنر JCY )

موقعیت : فرمانتل ، استرالیا

سال ساخت: 2015

عکاس : Peter Bennetts, Rob Ramsay

توسعه ی امکانات این مدرسه در پاسخ به برنامه ی جدید آموزش و پرورش غرب استرالیا برای شروع سال تحصیلی جدید مبنی بر اضافه کردن سال هفتم در دوره ی آموزش متوسطه بود. که بدین ترتیب نیازمند فضاهای آموزشی و خدماتی بیشتر برای دانش آموزان و کارکنان این مدرسه مثل کلاس های درسی و استودیو رقص بیشتر بود.

محوطه سازی و فضای فعالیت خارج از ساختمان در تسهیلات جدید پروژه ، فضاهای اجرایی و تفریحی و محیط کلاس های خارجی را تسهیل کرد.

آکادمی هنر JCY

آکادمی هنر جان کورتن مدرسه ای است که در Fremantle ، استرالیای غربی قرار دارد. این مدرسه در مکانی مشرف به شهر و منظره ی بی نظیری از بندرگاه تاریخی و قایق های ماهیگیری دارد.

آکادمی هنر JCY

آکادمی هنر JCY

سایت جدید در یکی از مرتفع ترین نقاط زمین های بسیار شیبدار اطراف مدرسه ی اصلی واقع شده است و به این ترتیب فرصت ایجاد حیاط مرکزی و سالن آمفی تائاتر به وجود می آید. طراحی ساختمان به گونه ای است که دسترسی مستقیم به این حیاط مرکزی و تراس باغ را فراهم میکند که یک فضای کاربردی برای فعالیت هایی در فضای باز ، آموزش ، تعامل اجتماعی و اجرای برنامه های مدرسه ارائه میدهد.

آکادمی هنر JCY

حیاط با جهت گیری شمالی آن و نسیم خنک اقیانوس ، فضای بسیار جذابی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است.صندلی های به هم چسبیده ی پیش ساخته نیزهم برای ایجاد ثبات در زمین شیبدار و هم به عنوان صندلی های آمفی تئاتر ، نصب شده اند.آکادمی هنر JCY

 

آکادمی هنر JCY

ترکیبی ساده از مصالح ساختمانی ، پانل های بتنی ساده در برابر پانل های پر از رنگ که بیشتر در سبک موندریان است ، کنتراست به وجود میاورد. این ترکیب ساده و قوی متریال ها نمایی بسیار شیک و با جزئیات به آن میدهد.

آکادمی هنر JCY

طراحی با بهبود و ارتقاء محیط آموزشی از طریق ارتباط قوی بین کلاس های درس و یادگیری با محوطه بیرونی و فضای اطراف ، کاملا آگاهانه صورت گرفته است.

گروه معماری JCY طی پروژه های مختلف خود ، این میزان از وجود هنر را در پروژه ها مشمول کرده اند و از فرصت هایی برای همکاری قوی تر بین معماران و هنرمندان از طریق تعامل در طی فرایند طراحی ، استقبال کرده اند. این پروژه نمونه ای عالی از این همکاری و تمایل قوی برای ادغام هنر و معماری است.

آکادمی هنر JCY

آکادمی هنر JCY

 

منبع:

نوشته شده در تحریریه پویانو


[share title=”اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]