پرده بالای رادیاتور ؛ چگونه پنجره بالای رادیاتور را پرده بزنیم؟

پرده بالای رادیاتور ؛ چگونه پنجره بالای رادیاتور را پرده بزنیم؟

پرده بالای رادیاتور ؛ رادیاتور سیستم گرمایشی غالب در آپارتمان‌های شهر است و اگر شما هم در خانه‌ای زندگی میکنید که سیستم گرمایشی آن رادیاتور است مطمئنا با این چالش مواجه شده‌اید که چگونه برای پنجره‌ها با وجود رادیاتورهای بزرگ صلب و گاهی اوقات بد منظره در قسمت پایین آن پرده انتخاب کنید. پرده بلند مناسب است یا کوتاه؟ کرکره‌ای یا پارچه‌ای؟ در این پست راهکارهایی برای این مشکل ارائه میدهیم که با کمک آن بتوانید گزینه هایی که در دست دارید بسنجید و نیز بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید:

با وجود یک رادیاتور بزرگ زیر پنجره ، پرده‌ای بلند تا کف و یکسره که میتواند بسته شود به سادگی امکان پذیر نیست. یک راه حل این است که پرده بلند سقف تا کف اما غیر قابل حرکت در دو سمت بزنید. به این معنی که نمیتواند بسته شود. در کنار آن از کرکره چوبی مانند تصویر بر روی شیشه پنجره استفاده کنید که تنظیم میزان نور و حریم را برایتان امکان پذیر سازد.

کرکره‌های روزنه دار

به ویژه آنهایی که از بالا به سمت پایین کشیده میشوند گزینه بسیار خوبی برای تنظیم میزان نور ورودی هستند بدون اینکه حفظ حریم را قربانی کند. به جای میله پرده‌های قدیمی از یک ریل سقفی برای نصب پرده استفاده کنید. در این نشیمن پرده به طور کامل میتواند بسته شود با آنکه یک رادیاتور بزرگ در مسیر قرار دارد.

در جایی مثل اتاق خواب که حریم و کنترل نور و تاریکی کامل در شب مهم‌تر از تنظیم نور طبیعی در روز است کرکره با پوشش کامل و بدون روزنه انتخاب کنید و یک پرده کف تا سقف یکسره بزنید. در مقابل یک رادیاتور نازک میله پرده را کمی دورتر از دیوار بزنید و پرده را از آن آویزان کنید تا پرده را دورتر از دیوار و رادیاتور نگه دارد.

کرکره حصیری به اضافه پرده بلند در دو طرف

این مشابه نمونه اول است با این تفاوت که ظاهر نهایی اهمیت پیدا میکند. واقعا اهمیت ندارد که نمیتوانید پرده‌ها را بکشید چون کرکره‌ها این عملکرد را انجام میدهند. این ترکیب کنتراست خوب میان بافت حصیر و ظرافت پارچه را نشان میدهد.

پرده کوتاه

به عنوان یک قانون کلی پرده کوتاه برای فضاهای غیر رسمی‌تر مثل اتاق کودکان مناسب است. اما اگر میخواهید برای نشیمن پرده کوتاه بزنید از پارچه‌های ضخیم و رنگ‌های تند اجتناب کنید و بهتر است از حریر ساده سفید استفاده کنید.

پرده کرکره‌ای

که به انواع طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود است انتخابی است که به تنهایی میتواند کافی باشد. تنظیم نور را برای میزان ورود نور طبیعی در روز ممکن میسازد و حریم خصوصی را حفظ میکند. پرده به رنگ سفید و ساده مانند تصویر یک انتخاب کلاسیک است که برای هر فضایی میتواند مناسب باشد.

پرده بالای رادیاتورپرده‌های رومن برای پرده بالای رادیاتور

به این نمونه از پرده‌ها رومن گفته میشود که در هر جایی کارامد هستند اما بیشتر برای اتاق خواب و آشپزخانه مناسب‌اند.

پرده‌های مختلف در یک اتاق

اگر فقط زیر یک یا دو پنجره از پنجره‌های یک اتاق رادیاتور وجود دارد میتوانید از پرده‌های مختلف استفاده کنید. مشابه این فضا که از پرده کرکره‌ای برای پنجره بالای رادیاتور و از پرده بلند پارچه‌ای برای پنجره دیگر استفاده شده است. اگر این کار را انجام میدهید باید مطمئن شوید که پرده‌های مختلف انتخاب شده‌تان با هم متناسب هستند.

 

 

پرده بالای رادیاتور

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz