پرده آبی رنگ در دکوراسیون داخلی را چطوری ست کنم؟

پرده آبی رنگ در دکوراسیون داخلی را چطوری ست کنم؟

پرده آبی : رنگ آبی یک رنگ سرد اما زیبا در طراحی داخلی است که همواره طرفداران خاص خود را داشته و دارد. اگر شما هم از طرفداران آبی هستید و دوست دارید این رنگ را در دکوراسیون یک یا چند قسمت از فضاهای منزل خود به کار ببرید، بدانید که انتخاب خاص و جالبی انجام داده اید. آبی یک رنگ آرامش بخش است که می تواند به فضای منزل شما ثبات و جذابیت بدهد. تنها نکته ای که شاید در رابطه با انتخاب این رنگ کمی نگران کنند به نظر برسد، چگونگی ست کردن آن با دکوراسیون منزل است.

این مطلب به استفاده از پرده ی آبی رنگ در دکوراسیون منزل و نحوه ی ست کردن آن با عناصر دکوراسیون می پردازد. اگر شما یک پرده ی آبی رنگ در فضای منزل خود دارید و نمی دانید چطور می توانید آن را با دیگر قسمت ها ست کنید، اصلا نگران نباشید. ما به شما خواهیم گفت دقیقا چگونه این کار را انجام دهید.

پرده آبی در نشیمن و پذیرایی

اگر پرده ی سالن نشیمن شما آبی رنگ است، گزینه های بسیار زیادی برای ست کردن آن با دکوراسیون داخلی تان خواهید داشت. شما می توانید رنگ فرش، پارچه ی رومبلی، آباژور یا حتی کوسن های خود را در هماهنگی با پرده در نظر بگیرید. این را هم بدانید که حتما لازم نیست رنگ آن ها را آبی در نظر بگیرید تا با پرده تان ست شوند. می توانید از رنگ هایی که در ترکیب با آبی خوب به نظر می رسند، استفاده کنید. برای مثال، می توانید از رنگ سفید استفاده کنید که با آبی ست زیبایی ایجاد می کند.

پرده آبی در آشپزخانه

شاید برای تان سوال پیش بیاید که پرده ی آبی در آشپزخانه را چطور می شود با دیگر قسمت ها ست کرد. شاید آشپزخانه مثل نشیمن گزینه های زیادی پیش روی شما نگذارد، اما باز هم می توان رنگ آبی را در این فضا پیاده کرد و به ترکیب خوبی رسید. اولین پیشنهاد این است که رنگ کابینت ها را با پرده یکی کنید. شما می توانید کانتر یا درب را به رنگ آبی انتخاب کنید. همچنین می توانید کاشی های بین کابینت را به رنگ آبی یا با طرح آبی رنگ انتخاب نمایید. همچنین می توانید حباب لامپ را با پرده ست کنید یا در صورتی که از قالیچه استفاده می کنید، رنگ آن را آبی در نظر بگیرید.

پرده آبی در ناهارخوری

حالا اگر این پرده ی آبی رنگ در فضای غذا خوری نصب شده باشد، چه باید کرد؟ پاسخ این سوال هم ساده است. اگر پرده ی آبی رنگ در فضای ناهارخوری قرار دارد، می توانید صندلی های ناهارخوری تان را آبی انتخاب کنید. اگر صندلی ها را از قبل خریده اید، می توانید روکش چند عدد از آن ها را به رنگ آبی تغییر دهید. از دیگر چیزهایی که می توانید با پرده ست کنید، می توان به رنگ قالیچه و همچنین وسایل تزیینی و ظروف روی میز ناهارخوری اشاره کرد.

پرده آبی در اتاق خواب

در صورتی که پرده ی اتاق خواب تان آبی رنگ است، من به شما پیشنهاد می کنم رنگ روتختی و ملحفه های خود را به همین رنگ انتخاب کنید. ست کردن روتختی و پرده از جمله مرسوم ترین روش های دکوراسیون اتاق به شمار می رود. همچنین می توانید بدنه ی خود تخت خواب، کوسن روی صندلی راحتی یا آباژور خود را به رنگ آبی انتخاب نمایید. فرشی که کف اتاق انداخته اید هم می تواند گزینه ی خوبی برای ایجاد یک ست آبی رنگ باشد. اگر به دنبال ایده های کوچک ترید، می توانید رنگ قاب عکس ها را آبی انتخاب کنید.

پرده آبی در حمام

فضای بعضی از حمام ها به وسیله ی پرده به دو بخش تقسیم می شود. در این حمام ها، دوش و وان در یک طرف و روشویی و توالت فرنگی در طرف دیگر پرده قرار می گیرند. اگر شما هم می خواهید فضای حمام تان را با پرده تفکیک کنید و رنگ آبی را برای پرده انتخاب کرده اید، می توانید رنگ کاشی ها را نیز یکسان در نظر بگیرید. گزینه های کوچک تری مثل قالیچه ی کف حمام یا گلدان ها و لوازم تزیینی، ست سرویس بهداشتی و موارد مشابه را نیز می توان به رنگ آبی در نظر گرفت تا این ترکیب کامل تر شود.

 

 

 

تحریریه پویانو