طراحی پاویون کشور ویتنام در اکسپو میلان سال 2015

پاویون

طراحی پاویون کشور ویتنام در اکسپو میلان سال 2015

طراحی پاویون ؛ با توجه به اقتصاد در حال رشد در دنیا، مردم در حال غنی‌تر شدن هستند و استانداردهای زندگی در حال توسعه و بهبود هستند. از سوی دیگر اکثریت جمعیت جهان از جنگ و فقر رنج می‌برند و با وجود توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، جنگ و فقر همچنان وجود دارند و افزایش می‌یابند.

پاویون
پاویون

معماران: Vo Trong Nghia Architects

مکان: میلان، ایتالیا

دستیار معماری : تاکاشی نیوا(Takashi Niwa)

مساحت: 571 مترمربع

سال ساخت پروژه: 2015

 

پاویون
پاویون

این موضوع یک انگیزه مهم برای تغذیه 7 میلیارد انسانی است که در کره خاکی ما زندگی می‌کنند. در جهان کنونی انسان‌ها در دام تکنولوژی افتاده اند و زندگی شهری و تکنولوژی انسان‌ها را از طبیعت جدا کرده است که پیامد آن شیوع اختلالات روانی در جامعه است. بویژه اینکه مشکلات فراوانی وجود دارند که انسان امروزی با آن‌ها روبرو است. مردم عمیقا در دنیای اینترنتی غرق شده اند و این موضوع روح انسانی آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

 

پاویون
پاویون

پیام غرفه کشور ویتنام برای اکسپو میلان با شعار “تغذیه کره زمین، انرژی برای زندگی” بیان شده است. که به بازگرداندن قدرت زندگی برای مردم شهری اشاره دارد که نه تنها بر تامین غذای مورد نیاز برای جسم آن‌ها تاکید دارد بلکه توجه ویژه‌ای به تغذیه مثبت و هارمونیک ذهن آن‌ها دارد که یک نیاز انسانی بسیار مهم و دائمی به عنوان نوعی از تغذیه است. گیاهان در ساختمان به تناسب و تعادل محیط زندگی کمک می‌کنند  و تاثیر مثبتی بر ذهن انسان‌ها دارند. در کنار توسعه اقتصادی، شهرهای ویتنام مانند هانوئی و هوچی مین در حال از دست دادن فضاهای سبز خود هستند و میزان آن‌ها به کمتر از یک متر مربع به ازای هر شهر نشین رسیده است. برای مقابله با شرایط کنونی، در این پاویون شیوه‌ای برای کاشت گیاه حتی در قسمت بالای ساختمان‌ها به اشتراک گذاشته شده است که با طراحی ساختمان ادغام شده است.

 

طراحی پاویون
طراحی پاویون

سایت غرفه ویتنام تنها 887 متر مربع است که پس از کسر قسمت انتهایی سایت تنها 400 متر مربع باقی ماند، با وجود این این غرفه همچون جنگلی که متشکل از 46 درخت است، در قسمت بالای ساختمان با هدف حفظ محیط زیست و بهبود شرایط محیطی در زیر درختان، ایجاد شده است.پیشنهاد ما این است که درختان را به منظر شهری بازگردانیم و اهمیت طبیعت را یاد آور شویم و زندگی در هماهنگی با طبیعت را بازسازی کنیم. استفاده از درختان نه تنها تاثیرات بصری و احساسی مثبتی را در افراد ایجاد می‌کند بلکه سایه درختان روی ساختمان به جلوگیری از تابش نور خورشید منجر خواهد شد و از این طریق می‌توان به تعدیل شرایط محیطی کمک کرد. علاوه بر این، درختان نسیم با طراوتی را در تماس با آب ایجاد می‌کنند و در نتیجه آن در مصرف انرژی ساختمان صرفه جویی خواهد شد در حالی که محیطی آرامش بخش در فضای اطراف ایجاد خواد شد.     

 

پاویون
پاویون

بامبو یکی دیگر از مصالح استفاده شده در این غرفه است، که ارتباطی بسیار غنی با فرهنگ و سبک زندگی مردم ویتنام دارد.  ستون‌های این غرفه با مصالح بامبو ساخته شده‌اند و دارای بافتی است که می‌تواند آرامش را به ذهن بازدیدکنندگان بازگرداند و نمادی از مصالح طبیعی ملموس در فضا است که احساس نزدیکی با طبیعت را در افراد برمی‌انگیزد. بیست صنعتگر بامبو از ویتنام که در پروژه‌های ساخته شده با مصالح بامبو آموزش دیده اند، قطعات این غرفه را به یکدیگر متصل کرده‌اند و روح صنعتگری ویتنام در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

 

پاویون
پاویون

با توجه به بودجه کم ساخت و ساز و طراحی ، هزینه‌های مربوطه به شکل داوطلبانه پرداخت شده است. این نمایشگاه به طور موقت و تنها برای شش ماه فعالیت می‌کند، بنابراین سرمایه‌گذاری مالی و صرف انرژی فراوان در فرآیند ساخت آن عملی نیست. این غرفه با توجه به استفاده از گیاه بامبو برای تولید مجدد با سرعت زیاد، درختان کاشته شده در گلدان و سازه‌ای که قابلیت برپایی مجدد دارد، به عنوان ساختمانی که دستاورد‌های فراوانی داشته شناخته شده است. ما ایده‌ای با عنوان “ساختمان برای درختان” را برای معماری شهرهای آینده و بخشیدن لذت زندگی به انسان‌ها، پیشنهاد می‌دهیم.

پاویون
طراحی پاویون
پاویون
پاویون
طراحی پاویون
طراحی پاویون

منبع: archdaily

تحریریه پویانو| علمی