پانل های پلی کربنات در طراحی گالری Sao Paulo نمای درخشانی خلق کرده اند / شرکت معماری Metro

پانل های پلی کربنات در طراحی گالری Sao Paulo نمای درخشانی خلق کرده اند / شرکت معماری Metro

پانل های پلی کربنات در امتداد پایه ساختمان این گالری در Sao Paulo که توسط معماران استودیو محلی Metro طراحی شده است، اجرا شده اند؛ و در طول روز فضا را با نور طبیعی پر می کنند و در شب نیز نور را از داخل فضا به بیرون انتقال می دهند.

Casa Triamgulo  به عنوان یک حجم مستقل و بزرگ وجود دارد: یک جعبه سفید بزرگ با وزنی از بتن که به صورت بصری توسط پنجره هایی به شکل پانل در قسمت پایه‌ رها شده است.
استودیو از همکاری صاحبان گالری ها استفاده کرده است تا بتواند سایتی ایجاد کند که برای مجموعه معاصر مناسب باشد؛ مجموعه ای که قبل از آن در جای دیگری از شهر واقع شده بود.

با یک درخواست مختصر برای طراحی، “زیبا ترین گالری در شهر”، تیم معماری تصمیم گرفتند که یک ساختمان موجود با ساختاری ساده را تغییر دهند و تبدیل کنند تا یک فضای ۵۰۰ متر مربعی خلق شود. این عمل باعث سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه شد، به طوری که معماران فقط ۱۱ ماه برای خلق این گالری وقت گذاشتند.

گالری کمی با فاصله از خیابان قرار گرفته است و یک سکوی بتنی با ارتفاعی کم -مانند آنچه داخل گالری وجود دارد- به سمت خیابان پوشیده از درخت  گسترش یافته است و یک حیاط را در ورودی ساختمان شکل داده است.
یک فضای باز دیگر که از آسفالت و شن می باشد، به عنوان محلی برای کار گذاشتن آثار هنری کاربرد دارد و همچنین به عنوان فضایی برای رویدادهای متفرقه نیز استفاده می شود. یک نیمکت بتنی پیش ساخته در اینجا وجود دارد که افراد می توانند روی آن بنشینند و از نمای ساختمان لذت ببرند.
بازشو های بزرگ و چرخشی که درون پانل های پلی کربنات وجود دارند، ارتباط مستقیمی را بین گالری و این فضاهای باز و بیرونی ایجاد کرده اند.

به گفته شریک استودیو Metro، Martin Corullon: ” ما می خواستیم که فضای گالری را به سمت خیابان و خیابان را به داخل گالری گسترش دهیم و این دو را ادغام کنیم؛ البته بدون استفاده از هیچ دیوار و یا مرز مشخصی بین فضاهای عمومی و فضای گالری.
حتی با وجود این ارتباط، بخش های خارجی ساختمان عموما مکان هایی هستند که برای گردهمایی ها و رویدادهای عمومی استفاده می شوند؛ در حالی که فضای داخلی گالری با اتمسفری آرام تر حفظ شده است و برای تماشای نمایشگاه مناسب تر می‌باشد.


این ساختمان شامل دو فضای نمایشگاهی، انبار برای گالری ها، بخش مدیریت و مناطق پشتیبانی و حفاظت در سه طبقه می‌باشد. فضای اصلی نمایشگاه، با ارتفاعی به اندازه تقریبا پنج متر، یکی از بزرگترین گالری ها در Sao Paulo  می باشد.
نمای خارجی ساختمان در فضای داخلی گالری، توسط زمین سیمانی خاکستری رنگ که در تعادل با دیزاین سفید بقیه فضا می‌باشد، تکرار شده است.
دیزاین مینیمال در فضای داخلی، محیطی مکعب شکل و سفید رنگ را ایجاد کرده است، برای مجموعه ای پویا در گالری، از هنرمندان معاصر جوانتر.

پانل های پلی کربنات

پانل های پلی کربنات
پنل های پلی کربنات

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen