پالت های رنگی خنثی برای اتاق خواب‌ تماشایی

پالت های رنگی خنثی برای اتاق خواب‌ تماشایی

پالت های رنگی خنثی برای اتاق خواب‌ ؛ بنفش آلویی، سیاه آرامش بخش و بسیاری از طیف‌های خاکستری ماهیت خنثی تماشایی و غیرمنتظره‌ای در اتاق خواب به نمایش می‌گذارند. یکی از اساتید طراحی من زمانی ادعا کرد که طراحی داخلی فضاهای تجاری اغلب به رنگ قهوه‌ای کم رنگ نقاشی می‌شوند چون این رنگی است که به بهترین شکل رد لکه های دست افراد را می‌پوشاند. بله و از همان زمان بود که من مخالف و متنفر از رنگ قهوه‌ای کمرنگ یا همان بژ شدم.

اما من متوجه شده‌ام که همه اشخاص طراحی‌های داخلی رنگارنگ را دوست ندارند. در حقیقت، رنگ‌های جسورانه گاهی اوقات موجب پردت شدن حواس از دیگر اشیاء درخور توجه اتاق نظیر متریال ها، بافت، مبلمان و لوازم دکوری جالب می‌شوند.

اما استفاده از رنگ خنثی بدین معنا نیست که خود را محدود به رنگ‌های سفید یا بژ کنید.در زیر این اتاق خواب‌های شیک با پالت‌های عمدتا خنثی به همراه پالت های نمونه رنگ‌ها و متریال های به کار رفته شده در هر اتاق خواب را بررسی کنید.

در برخی از آن ها اندکی رنگ شاد هم مشاهده می‌کنید اما رنگ خنثی به وضوح رنگ غالب است.

استفاده از رنگ‌های خاکستری

رنگ خاکستری ملایم این روزها رنگ خنثی پرطرفداری است اما من می‌گویم شدت آن را بیشتر کنید و به سراغ طیف تیره تر آن بروید حتی اگر آن را صرفا بخواهید روی یک دیوار شاخص استفاده کنید. لایه بندی و ترکیب رنگ‌های خاکستری مختلف برای شما اتاق خوابی مینیمالیست و پرظرافت فراهم می‌کند.

پالت رنگی نمونه: در زیر از چپ و بالا و چرخش به صورت ساعت گرد رنگ‌های مورد استفاده شده در هر تصویر آورده شده است. رنگ‌ خاکستری تیره، رنگ بنفش-آبی ملایم، رنگ سربی ملایم و رنگ خاکستری-قهوه ای بلوطی.

نه تماما سفید

دیوارهای خود را با رنگ سفیدی که اندکی ته رنگ داشته باشد رنگ آمیزی کنید که نه زیادی به سمت قهوه ای و بژ متمایل باشد و نه زیادی به سمت رنگ‌های خاکستری. با این کار شما پس زمینه خوبی برای اضافه کردن هر چیزی با هر رنگی خواهید داشت. از این رو چون رنگ غالب رنگ خنثی متمایل به سفید است انعطاف پذیری زیادی دارد و به راحتی می‌توانید روتختی و لوازم دکوری خود را تغییر دهید.

پالت رنگی نمونه، از سمت چپ و بالا و گردش به سمت ساعت گرد: رنگ خردلی ملایم، رنگ خاکستری مات، رنگ شتری و رنگ تخته چوبی.

رنگ خنثی تیره

برای اتاق خواب عالی است چرا که به عنوان رنگی آرامش بخش و ضد استرس در نظر گرفته می‌شود. این رنگ سرد و تیره بنفش تقریبا مشکی دیده می‌شود که این باعث شده به یک رنگ خنثی تبدیل شود. روتختی و ملحفه‌ها را ساده و به رنگ روشن انتخاب کنید تا اتاقی با جلوه‌ای غنی و لوکس داشته باشید.

پالت رنگی نمونه: از سمت چپ بالا و گردش به سمت ساعت گرد:رنگ سربی، رنگ یاسی کمرنگ، رنگ دودی و رنگ بنفش تیره.

رنگ خاکستری خالص

من یکی از طرفداران رنگ خاکستری خالص برای نقاشی دیوارهای اتاق خواب هستند. من طیف رنگی را می‌پسندم که نه زیادی روشن و نه زیادی تیره، نه زیبادی گرم و نه زیادی سرد باشد. دیوارهای خاکستری این اتاق خواب همین ویژگی را دارند و پس زمینه خوبی برای اشیاء و آثار هنری رنگارنگ هستند.

پالت رنگی نمونه: طیف رنگ خالص خاکستری مورد علاقه خود را پیدا کنید و سپس با آوردن آن در کنار کفپوش چوبی با جلوه زیبا به ظاهر آن گرما ببخشید.

از بالا سمت چپ رنگ های: رنگ سربی، رنگ خاکستری ملایم، رنگ آبی دودی و رنگ چوب شاه بلوط.

بژ هم رنگ مناسبی است

این اتاق زیبا دارای طیف‌های ملایمی از قهوه ای و بژ است. اما رنگ‌های سردتر و هماهنگ با آن نیز تازه و پرطراوت به نظر می‌رسند. برای ایجاد کنتراست روی چند قرنیز سفید رنگ و کفپوش چوبی (پارکت) تیره کار کنید.

پالت رنگی نمونه: از بالا سمت چپ و گردش ساعت گرد به ترتیب: رنگ خاکستری ملایم، رنگ بنفش کمرنگ و رنگ صورتی چرک به همراه رنگ چوب گیلاس.

رنگ‌های آرامش بخش

رنگ های ملایم آبی و خاکستری باعث شده تا این اتاق خواب آرامش بخش، دلپذیر و لطیف باشد که این ویژگی‌ها برای اتاق خواب در تقاضای بالایی هستند.

پالت رنگی نمونه: از بالا سمت چپ؛ رنگ آبی سربی، رنگ آبی آسمانی، رنگ بنفش دودی و رنگ خاکستری ملایم.

پالت های رنگی خنثی برای اتاق خواب‌پس زمینه سیاه

تاج تخت را بردارید و به جای آن دیوار پشت تخت را با رنگ غیرمنتظره مشکی رنگ آمیزی کنید. مشکی می‌تواند به عنوان پس زمینه خنثی برای هر رنگ دیگری که دوست دارید خوب عمل کند. در این جا ترکیب رنگ مشکی با رنگ های بنفش جلوه شاهواری دارد و در عین سادگی شیک و لوکس است.

پالت نمونه: برای این که دکورتان بی‌روح و دلمرده نشود استفاده از رنگ سیاه را محدود به یک دیوار کوچک اتاقی کنید که دارای روشنایی طبیعی زیاد باشد. از سمت بالا و چپ و گردش ساعت گرد به ترتیب شامل رنگ خاکستری، یاسی، بنفش تیره و دودی تیره می باشد.

تاریک و روشن

یک راه آسان برای انتخاب پالت ملایم برای اتاق خواب این است که رنگ مورد علاقه تان را پیدا کنید و سپس آن را در طیف‌های تیره و روشن در سرتاسر فضای تان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که زمانی که آن ها در یک رنگ نقاشی شده باشند سقف ها تاریک تر از دیوارها به نظر می‌رسند. بنابراین دیوارها را با طیف روشن تر یا سفید رنگ آمیزی کنید تا فضای تان جلوه دل بازتری پیدا کند.

پالت رنگی نمونه: برای داشتن اتاق خوابی انسجام یافته و مرتب یک رنگ خنثی متوسط تا تیره مثل قهوه ای یا خاکستری متمایل به قهوه ای انتخاب کنید و از آن به عنوان رنگ شاخص استفاده کنید و قسمت های بزرگتر نظیر دیوارها و سقف ها را با طیف روشن تری از همان رنگ نقاشی کنید. در پالت بالا از سمت چپ و با گردش ساعت گرد به ترتیب رنگ های دودی ملایم، یاسی کمرنگ، دودی تیره و قهوه ای را مشاهده می کنید.

 

 

پالت های رنگی خنثی برای اتاق خواب‌

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: houzz