پارکینگ زیرزمینی کاتویک در میان تپه‌های شنی

پارکینگ زیرزمینی کاتویک در میان تپه‌های شنی

 

01

پروژه: پارکینگ زیر زمینی کاتویک

معمار: Royal HaskoningDHV

موقعیت: Katwijk ، هلند

مساحت: 15000.0 مترمربع

سال: 2016

عکس‌ها: Luuk Kramer , Onsite Photography

 

02

پارکینگ زیر زمینی جدید در کاتویک نتیجه یک کمیسیون برای اعطا به کمپانی مهندسی Royal HaskoningDHV توسط شهرداری کاتویک است. Royal HaskoningDHV مسئول طراحی معماری پارکینگ زیر زمینی و برگردان این طراحی به پلان کنترل کیفیت ساختمان شد. بر اساس این پلان کیفیت ساختمان ، کمپانی Ballast Nedam ، در همکاری با ZJA ، تمام طراحی را ( معماری ، عملکرد ، سازه و نصب ) برای تحقق گارارژ پارکینگ اداره کردند.

03 04 05

پلان کیفیت ساختمان شامل اطلاعات جزئیات و دیتیل ، تعاریف ،‌ترسیمات و تجسم فکری از طراحی معماری ، طرح گاراژ ، ورودی‌های عمومی و مسیرهای ورودی و خروجی برای وسایل نقلیه ، خروجی اضطراری و همچنین طراحی معماری و علامت‌های راهنما (مسیر یابی ، جهت گیری و شناسایی) است.

06

طراحی معماری پارکینگ در مقابل طراحی فضای عمومی کاتویک که توسط معماران منظر OKRA ایجاد شده و پایداری و وفاداری به موقعیت آن ، ساخته شد.

07

پارکینگ بخشی از Kustwerk Katwijk است ، پروژه ای که به دنبال حفاظت از خط ساحلی کاتویک در هلند است. تیم طراحی این پروژه حفاظت از ساحل رویکردی یکپارچه و چند انضباطی را برای این پروژه اتخاذ کردند ، با توجه به ملاحظات نیاز به حفاظت ساحل ، نیاز به پارکینگ کاربردی مانند درخواست طراحی لنداسکیپ که مربوط به محیط ساحلی آن است احساس می شد.

08

پارکینگ زیر زمینی دارای 663 پارکینگ ، تپه های شنی داخلی پنهان در امتداد خط ساحلی کاتویک است. موقعیت گاراژ ، در بین بندر تازه ساخت شهر و بلوار کاتویک این پروژه را در هلند کاملا منحصر به فرد می کند.

09برای حفظ و تقویت ارتباط میان روستا و ساحل و به منظور بهبود فضای عمومی ، تیم طراحی پیشنهاد کرد که پارکینگ در داخل تپه های شنی مخفی گردد. شکل کشیده‌ی دراز و کوچک پارکینگ (500 متر) نیازمند توجه ویژه به عملکرد آن است. طراحان به این واقعیت احترام گذاشتند که کاربران نیاز دارند زمانی که داخل گاراژ هستند به سرعت مسیر خود را بیایند و بتوانند به راحتی راه خروج به سمت شهر یا ساحل را پیدا کنند.

10

به طور طبیعی در لنداسکیپ جاسازی شده است

طراحی معماری پارکینگ در مقابل طراحی فضای عمومی کاتویک که توسط معماران منظر OKRA ایجاد شده و پایداری و وفاداری به موقعیت آن ، ساخته شده است. نتیجه این است که پارکینگ زیر زمینی به دقت در محیط طبیعی تپه ای خود جاساز شده است. این تپه ها که به صورت ارگانیک برای ایجاد ورودی و خروجی‌ شکل گرفته اند ، نه تنها متضمن این هستند که هویت تپه های شنی دست نخورده باقی می ماند ، بلکه اجازه می دهد که نور طبیعی به داخل گاراژ در زیر زمین جریان یابد و به مسیر یابی در این پارکینگ طویل کمک می کند. طراحی همچنین اطمینان می دهد که رنگ‌ها و متریال‌هایی که استفاده شده اند منطبق بر بافت شهری کاتویک و هویت لنداسکیپ تپه ای آن است. در بعد از ظهر ، ورودی‌ها و خروجی‌های پارکینگ زیر زمینی با رنگ های مختلف روشن می شوند تا چراغهایی در امتداد ساحل باشند.

11

برنده‌ی BNA Building در سال 2016

گاراژ پارکینگ زیر زمینی کاتویک آن زی برنده‌ی جایزه بهترین ساختمان BNA در سال 2016 توسط انستیتو سلطنتی معماران هلندی (BNA) شد. این جایزه مهم ترین جایزه معماری در هلند محسوب می شود. طراحی معماری توسط Royal HaskoningDHV ، مهندسین مشاور و مدیریت پروژه بین المللی از میان 125 ارسالی انتخاب شد. علاوه بر این ، پروژه جایزه انتخاب مردمی را نیز دریافت کرد.

12

 

 

منبع: archdaily

تحریریه پویانو|نبیلو