پارکت یا لمینت : انتخاب شما برای کفپوش منزل کدومه؟

پارکت یا لمینت : انتخاب شما برای کفپوش منزل کدومه؟

پارکت یا لمینت : اگر کفپوش های چوبی را برای دکوراسیون فضای مورد نظرتان ترجیح می دهید، مطمئنا با نام های پارکت یا لمینت آشنایی دارید. پارکت و لمینت، دو نوع کفپوش چوبی با ظاهر مشابه و ساختاری متفاوت هستند. این دو کفپوش، شاید از دید بسیاری از مردم یکسان به نظر برسند، اما تفاوت های زیادی دارند. در صورتی که می خواهید در انتخاب خود عاقلانه تر عمل کنید و گزینه مناسب را برگزینید، خوب است با خصوصیات هر یک از این دو کفپوش آشناتر شوید. ما در این مطلب، پارکت و لمینت را مقایسه کرده و شما را در انتخاب تان یاری خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

پارکت

پارکت نوعی کفپوش است که با استفاده از چوب طبیعی تولید می شود. این کفپوش، یکی از زیباترین گزینه ها برای دکوراسیون منزل به شمار می رود، اما همان طور که می دانید، چوب ها در مقابل رطوبت حساس هستند و ممکن است در صورت تماس با آب آسیب ببیند. در مورد پارکت نیز همین طور است. پارکت به خاطر جنسی که دارد، در مقابل آب مقاوم نیست و متورم می شود. پارکت ها در مقابل ضربه هم مقاومت چندانی ندارند و اگر جشم سنگین یا نوک تیزی با سطح آن ها برخورد کند، صدمه می بییند و دچار خراش و فرورفتگی می شوند. پارکت ها در مقایسه با لمینت و بسیاری از کفپوش های دیگر قیمت بالایی دارند، نصب آن ها با چسباندن صورت می گیرد و نگهداری شان نیز کمی دشوار است.

لمینت

لمینت به نوع دیگری از کفپوش های چوبی گفته می شود که ظاهری مشابه پارکت دارد، اما ساختار آن متفاوت است. لمینت ها از الیاف فشرده چوب ساخته می شوند. مزیتی که لمینت نسبت به پارکت دارد، قسمت مناسب تر آن است. علاوه بر این، لمینت ها مقاومت بیش تری نیز دارند. نکته دیگری که در رابطه با لمینت ها وجود دارد این است که برای نصب نیازی به چسب ندارند و به راحتی با استفاده از شیارهایی که دارند در یکدیگر قفل شده و سطح مورد نظر شما را پوشش می دهند.

مقایسه پارکت و لمینت :

  • نصب لمینت خیلی راحت تر از پارکت است، چرا که به چسب نیازی ندارد و به سادگی با جفت شدن نر و ماده صورت می گیرد.
  • لمینت ها علاوه بر این که نصب راحتی دارند، خیلی سریع تر هم به اجرا درمی آیند.
  • بعد از این که نصب لمینت به اتمام برسد، هیچ احتیاجی نیست که مثل فرایند نصب پارکت از لاک استفاده شود و می توان از فضا استفاده کرد.
  • در هنگام نصب لمینت از لایه های فوم به عنوان پوشش زیرین استفاده می شود. این لایه ها به عنوان عایق صوتی عمل کرده و از انتقال صدا به وسیله کف جلوگیری می نمایند که امتیاز بسیار خوبی به حساب می آید.
  • لمینت ها در مقایسه با پارکت ها مقاومت بهتری در برابر رطوبت از خود نشان می دهند.
  • مقاومت لمینت در برابر ضربه های وارده خیلی مناسب تر از مقاومت پارکت می باشد و همین امر، عمر آن ها را زیادتر می کند.
  • لمینت ها بسیار مقرون به صرفه تر از پارکت ها هستند و از لحاظ ظاهری نیز به همان زیبایی پارکت می باشند.

با این حساب، حتما به این نتیجه رسیده اید که انتخاب لمینت از همه نظر نسبت به پارکت بهتر خواهد بود. شما می توانید با خرید لمینت، در عین صرف کردن هزینه کم تر از دوام بیش تر آن ها نیز مطمئن باشید و فرایند نصب را نیز به سرعت و با راحتی انجام دهید.

 

 

 

 

پارکت یا لمینت

تحریریه پویانو