ویژگی های تشک تخت : بهترین و سالم ترین تشک برای تخت در اتاق خواب کدام است؟

مهم ترین ویژگی های تشک تخت سالم برای خواب

ویژگی های تشک تخت : بهترین و سالم ترین تشک برای تخت در اتاق خواب کدام است؟

دکوراسیون اتاق خواب به هر شکل و هر سبکی که باشد، مهم ترین بخش در این مکان تخت خواب است. اگر کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که تخت خواب وسیله ای است که بیشترین زمان را بر روی آن سپری می کنید و بر روی سلامتی و راحتی شما بیشترین تاثیر را دارد. به همین دلیل باید بهترین تشک برای تخت خواب را شناخته و بر اساس آن انتخابی درست انجام دهید. با پویانو همراه باشید تا با ویژگی های تشک تخت مناسب برای اتاق خواب آشنا شوید:

  • مهم ترین ویژگی های تشک تخت سالم برای خواب
  1. از مواد سمی تهیه نشده باشد.
  2. در مقابل رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد.
  3. تمیز کردن آن ساده باشد.
  4. دمای بدن را متعادل نگه دارد.
  5. باید برای حمایت از فرم بدن در خواب ساختار ارگونومیک داشته باشد.
  6. از مواد طبیعی تهیه شده باشد.

 

  • کدام تشک ها سمی هستند؟

اگر تشک و بالش ها از مواد قابل اشتعالی مانند پنبه و یا فوم تهیه شده باشند، با مواد ضد حریق پوشانده می شوند. در این شرایط این مواد سمی سرطان زا به طور دائمی با بدن ما در تماس خواهند بود و بر هوایی که استشمام می کنیم نیز تاثیر منفی خواهند گذاشت. تنها مواد سمی موجود در بالش ها و تشک ها مواد ضد حریق نیستند، بلکه چسب هایی که در این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند نیز ممکن است سرطان زا باشند. به همین دلیل هنگام خرید تشک از برند های معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید.

کدام تشک ها سمی هستند؟

  • مقاومت در برابر نم و گرد و خاک

در زمانی که خواب هستیم بدن ما عرق کرده و مقداری رطوبت از آن خارج می شود. زمانی که این رطوبت با سلول های مرده پوست در داخل تشک ترکیب شوند مکانی مناسب برای رشد باکتری ها ایجاد خواهد شد. اما برای جلوگیری از این شرایط چه باشد کرد؟ یکی از بهترین راه ها این است که هر روز صبح ملحفه های تخت را تمیز کنید و در معرض هوای تازه و نور خورشید قرار دهید، حتی اگر بهترین تشک را برای تخت خواب خود خریداری کرده باشید. برای این که خوابی خوب و سالم داشته باشید همیشه اتاق خواب خود را تمیز نگه دارید. پارچه های مصنوعی ای که در ساخت تشک ها به کار برده می شوند در برابر نم و رطوبت مقاوم نیستند، به همین دلیل تشکی را انتخاب کنید که از پارچه های طبیعی و ارگانیک تهیه شده باشد.

مقاومت در برابر نم و گرد و خاک

  • حفظ دمای بدن از ویژگی های تشک تخت

اگر فردی هستید که زیاد عرق می کنید و یا بسیار سرمایی هستید، این مشکل در طول خواب می تواند باعث بروز بیماری شود. برای شما بهترین انتخاب تشک های مخصوصی هستند که دمای بدن را متعادل نگه می دارند. ان تشک ها به دلیل این که از مواد ویسکوالاستیک تهیه شده اند نسبت به فشار و دمای بدن حساس بوده  کیفیت خواب را افزایش می دهند. هم چنین این مواد عمر مفید تشک را نیز بسیار افزایش می دهند. درد گردن و کمر را نیز بسیار کاهش داده و کمک می کنند تا روز را بسیار بهتر و قوی تر آغاز کنید.

حفظ دمای بدن از ویژگی های تشک تخت

  • مواد طبیعی

یک ذهن باز و یک جسم پر انرژي باعث می شود تا روز خود را بسیار با کیفیت سپری کنید و این موضوع معمولا به یک خواب سالم در شب بستگی دارد. اگر می خواهید کیفیت خواب خود را افزایش دهید بهترین انتخاب برای تشک تخت خواب، تشکی است که از مواد طبیعی تهیه شده باشد. تشک هایی که از فوم های لاتکسی تهیه می شوند خوابی راحت و سالم را به ارمغان می آورند. فوم های لاتکسی مانند فوم های ویسکوالاستیک با فرم و شکل بدن هماهنگ می شوند، اما سریع تر به شکل اولیه خود باز می گردند.

تشک هایی که از فوم های لاتکسی

  • ساختار ارگونومیک از ویژگی های تشک تخت

برای این که بتوانید خوابی عمیق و بی وقفه را تجربه کنید، استفاده از تشک هایی با ساختار ارگونومیک را انتخاب کنید. تشک هایی که بسیار سفت و یا بسیار نرم هستند، بر اساس فرم بدن تغییر نمی کنند و به همین دلیل نه تنها کیفیت خواب را کاهش می دهند بلکه باعث ایجاد درد در گردن و کمر نیز می شوند. در تشک های ارگونومیک به دلیل این که فشار بر روی مفاصل به کم ترین میزان کاهش می یابد احتمال بروز درد نیز از بین می رود. در تشک های ارگونومیک یکی از بهترین انتخاب ها تشک های فنری هستند. می توانید تشک فنری که با فوم ویسکوالاستیک و یا لاتکس تقویت شده است را انتخاب کنید.

ساختار ارگونومیک از ویژگی های تشک تخت

انتخاب یهترین تشک کمی هم به نیاز های شخصی شما بستگی دارد. هنگام خرید تشک ابتدا نیاز های خود را در نظر گرفته و سپس تشک مناسب را انتخاب کنید. هم چنین برای این که عمر تشک را افزایش دهید حداقل هر 3 ماه یک بار تشک را بچرخانید و سمت پشت و رو، بالا و پایین آن را با یکدیگر تغییر بدهید.